Vilket kön har marsvinet på bilden?
Det är väl en tjej?
Jag blev orolig eftersom hon har gjort samma "morrande" ljud som mina killar.
Ja det ser ut som en hona ;)
Hur gammal är den?
(jag är ingen expert på könsbestämning :P)
Ja, det ser ut som en hona.
Även honor kan kurra, ofta när dom brunstar :)
Hanna
Det ser helt klart ut som en hona :)
Alla marsvin kan kurra, oavsett kön. Så du kan nog vara lugn ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

har 2 honor och en av dem kurrar lite grann nästan hela tiden, typ. det beror troligast på att hon står under den andra honan i rang.
"Var dig själv, alla andra är redan upptagna." O.Wilde
TACK!!!
jag blev orolig att ciaobella var en kille. Hon hade nämligen klet i rumpan med.
Klet är ytterligare ett tecken på brunst, så då är hon säkert brunstig. :)
Hur är det med den sista då ? Är hon garantaret en tjej ??
Ja det kan jag nog lova att det är. Hon ser inte alls ut som Matilda och Elsa.
Så om hon är brunstig och visar det med klet…..kan de även vara dräktiga då? det borde finnas graviditetstest för marsvin!!
#10 Spontant känns det som att hon inte är dräktig i så fall ;) för brunstar gör det väl bara när de inte är dräktig…

#6 Ofta brummande honor tror jag står högt i rang?
Eller vad säger ni andra har jag fel? 
Marsvin 4-ever
.
#12 Honan jag har som är högre i rang går och vaggar och kurrar mot den andra honan…Så ja den honan i högre rang hävdar sin position..
#13 Samma här, min hona med högre rang kurrar och går som Balou i djungelboken dvs från sida till sida. Vaggar med andra ord haha 
TS: Det ser defenitivt ut som en hona. :)

meeh hallå ? mina två hanar ser ut sådär ? :S

#16 dom som jag köpte dom ifrån sa det iaf .. trycker man lite kommer ju snoppen ut iallafall ,,,, hmm
#17 - Men dom är väl inte så gamla? Då är dom ju rätt lika honor i könet.
Hanna

#19 sex mån ungefär
Vare sig det är hanar eller honor har du ju tur att dem båda är av samma sort :)
Du kanske kan be någon veterinär eller "marsvinsexpert" titta på marsvinet och bekräfta om det är en hona eller hane? :)
#20 Kan du inte fota och visa hur de ser ut? Jag tycker att det låter konstigt ifall de ser ut som honor när de är 6 mån gamla 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#10 De brunstar inte om de är dräktiga :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#20 Kolla på den här länken.. visserligen engelsk länk men de flesta förstår ju tillräckligt…Där har du bilder, när de är unga är de ganska lika varandra, sen ändras det allt mer eftersom..