Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1141 ggr
chade
0

Lady & Delilah

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det ingen vanlig dag, idag flyttade det in två sjukt söta marsvins honor in i vårat hus!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Berlau
0

Vad fina! :)
Vad kommer dom ifrån? Hur gamla är dom? Hur bor dom? Frågorna är många :P

FrippeKurre
0

awww va söta! Delilah liknar faktiskt min hane Frippe lite i ansiktet! Fina namn!

[Liinda]
0

Grattis till dom 2 nya söta små svinen :)

agnes_S
0

Verkligen mycket söta =) Grattis!

Abico
0

Åh, så söta :P
Grattis till marsvinen!

Hanna 

chade
0

Jag köpte dom faktist från en djuraffär som jag litar på och köpt djur från förr :) Dom är 7 veckor gamla och bor i en megastor bur (enligt mig). Jag har knappt plats för att gå på mitt rum. Det var den största buren dom hade, och väldigt billigt, så jag kan säga att jag gick i vinst med det köpet *nöjd* :)  Jag vet inte riktigt måtten på den men den är STOR som bara den, haha :S

Tack allihoppa, jag är verkligen jätte lycklig :D

Creation
0

Vilka sötnosar! :) Stort grattis!

Det ser nästan ut som att Delilah är blåögd Tungan ute

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Berlau
0

#6 Kan du inte ta fram måttbandet, nu blir man ju riktigt intresserad av att veta :P

Aristarcos
0

Grattis till tjejerna, hoppas att allt går bra nu framöver med dem ;)

chade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Längden: 115 cm
Bredden: 57 cm
Höjden: 47 cm

Och så får ni en bild också :P

Berlau
0

#10 Vad fint :) Tänk bara på att marsvin är flyktdjur, ett hus var minst är att rekomendera.

chade
0

Jo jag har ett hus, men dom sa att man helst ska ställa in det senare för att annars blir dom inte tama lika fort.
Jag antar att det bara är ljug eftersom ni säger annat :P

Sannich
0

Ställ in ett hus du. Hur trygga kommer de bli (och tama) om de inte har ett ställe att gömma sig när det blir läskigt? De vill gärna ligga och vila med något över sig, och ju mer utvilade de är, ju mindre stressade blir de.

chade
0

Tack, då gör jag det :)

Moa-16
0

Nä sa dom så i djuraffären?. Konstigt, Dom blir ju inte tamare för att man har mindre hus möjligen räddare…

Creation
0

#12 Marsvin ska alltid ha en sån miljö där de har tillgång till att söka skydd, det står till och med i djurskyddslagen.

Visst kanske en del marsvin blir lite snabbare tama på det sättet, men jag finner det ganska grymt mot djuren att tvinga dem på det viset. I början måste de ju vara väldigt nervösa och oroliga när de saknar möjlighet att fly, som deras instinkter vill.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

chade
0

haha moa, ska jag läsa det där med ironi? ;)
Nej men nu har dom ett hus i alla fall!
Delilah är ute och springer runt i buren och ser allmänt vilsen ut, jätte gulligt xD
Medans lady försöker synas så lite som möjligt.
En sak bara, när dom låter som duvor när man klappar dom.. vad menar dom med det? :P

Moa-16
0

#17 Nä varför skulle du göra det?

chade
0

Jadu jag vet inte, jag tyckte att det var lite så bara :P

#12 jo men nu har jag ju ett hus, dom var utan i mindre än ett dygn, så jag tror inte att det blev så stor skada skedd :P

Berlau
0

Gärna ett hus var också :)

FrippeKurre
0

Mina grisar kurrar oxå när man klappar dem ibland, men mest i början (det var så Kurre fick sitt namn :)) men jag vet inte iktigt vad det betyder…