Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettsvenska-marsvinsföreningen
Läst 2160 ggr
idipidi
0

MM nr 3/09

Fler än jag som fått MM idag? :-D

Abico
0

Japp :P
Jag tycker verkligen att din artikelserie om den där gamla boken är jätteintressant Ida!

Hanna 

idipidi
0

Kul! Och du blir ju verkligen kändis nu.. hihi.. ;) Har inte läst artikeln än dock, bara kollat på bilderna. :)

Hittade mig själv tillsammans med bl.a. Luneas på en bild också. Inte helt nytagen dock och det krävdes lite funderande för att komma på när den är tagen. Nu trot jag att jag har listat ut att det var Rättvik i maj -07..? :)

Cavia
0

Fasiken, jag får väl vänta några dagar eftersom jag har eftersändning pga flytten Skrikandes

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Abico
0

#2 - Haha, vi får väl se hur det blir med den saken :P

Men jag funderade på en sak när jag läste din artikel. Om dom satte marsvinen på tåget bara och arrangörerna hämtade upp dom i andra änden, var det ingen som gjorde iordning dom under själva utställningen då? Eller fanns det folk som hade som uppgift att borsta igenom dom lite innan marsvinen skulle dömmas?

Hanna 

FeliciaS
0

Japp, jag fick den med idag :) Tycker också din artikel är superbra Ida! Dessutom ser jag fram emot temat för nr 5 - färg, teckning & genetik ;) Blev lite överraskad över att Mitt ska ha ny logga, jag som alltid avgudat deras ^^

#2 Jaså, det är Sophie och du (bilden på s. 34)? ;) Sophie är med på s. 61 med en liten saffronpojke också, om jag inte tar fel.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[jejjas]
0

jag har med fått den, Men får inte läsa den försen tidigst söndG då den ligger hos mamma å pappa Skrikandes

Aristarcos
0

Flört Jag har fått MM nr 2 idag inte nr 3 och även årsboken så numera har jag faktiskt ett medlemsnummer Skrattande står så fint så på adresslapparna.. Och det passade ju bra att få MM nr 2 med långhår som specialTungan ute

paronskrutten
0

Har det här brevid mig :) Trevligt nummer den här gången med lite pyssel och grejer, sånt gillar vi!

Helena

Moa-16
0

Blir lite förrvirad vad "pratar" ni om egentligen?

paronskrutten
0

#9 MarsvinsMagazinet

Helena

Moa-16
0

Jaha finns ett såntObestämd. Har jag aldrig sett.

idipidi
0

#11 Man får det som medlem i SMF.

Moa-16
0

Och vad är SMF?

Abico
0

#13 - Svenska marsvinsföreningen

Hanna 

idipidi
0

#13 Hur har du lyckats vara på så många utställningar och samtidigt missat att det är SMF som arrangerar dem? :)

Moa-16
0

I don't now?. Vet nog det innerst inne;). Men är ju inget jag tänkt på direkt.

Abico
0

#16 - Men var ifrån har du fått reda på när det arrangerats utställningar då?

Hanna 

Ireth
0

Även jag uppskattar Idas intressanta Artiklar! :) Och kul att läsa om Abico i "hemma hos" :)

Moa-16
0

Det står ju i tidningen ju…

idipidi
0

#4 Missade att svara. Det står inget om det i boken. Gissningsvis funkade det som det gör än idag i många länder. D.v.s. att djuren sitter i burar och bärs fram av handlers utan att "fixas" något speciellt.

emelie92
0

#19 - Det står inte alls i tidningen om SMF utställningar ;P

Jag tyckte att det var jättekul att läsa om Hanna! :D

Abico
0

#19 - Dagstidningen?

#20 - Okej :) Hur är det med långhåren då, kammas dom inte ens ut innan bedömning?

#18 & #21 - Kul att ni gillar det, hoppas nu att det kommer lite fler hemma hos reportage :)

Hanna 

Moa-16
0

Nähe. I kuriren här står det iaf om olika saker man kan göra med sina djur;p

Sannich
0

#22, Hanna du får lägga upp "hemma hos" i bloggen, då jag inte har tidningen ännu. ;)

idipidi
0

#22 I nuläget menar du? Hur det var "på den tiden" vet jag inte mer om än det som jag skrivit. I nuläget så är det så himla olika beroende på var i världen som man kollar. I vissa länder är långhåren undantagna och visas av ägarna trots att övriga raser enbart visas av handlers och djuren är helt anonyma. På andra håll är det inte så noga med långhåren och även de visas av handler… Bara att hoppas på att just ens djur får en hyfsad handler alltså…

Men det varierar ju så himla mycket hur standarden ser ut och vilka krav som finns på pälsar och så.

FeliciaS
0

Ida, ska inte du ta och vara med i "Hemma hos"? ;)

Mvh Felicia

idipidi
0

#26 Jag vet inte hur många gånger jag slingrat mig ur det. Ogillar tanken på att ta upp ett helt uppslag själv. :p

FeliciaS
0

#27 Äsch då, det blir bara intressant :) Du som har så fina djur - och fint överhuvudtaget :P

Mvh Felicia

vanerlands
0

Jag har också fått den men inte hunnit läsa allt än. Dock kastade jag mig över Idas artikel;) Tycker det är jätteintressant och bra skrivet!!! MER;-)

marsvin2008
0

Jag fick också nr 3 idag. Mkt intressant skithusläsning! =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

paronskrutten
0

Vill ge dig lite cred, Ida också, du skriver en riktigt intressant artikelserie! :)

Helena

Abico
0

#27 - Äsch då, kan jag så kan väl du ;)

Hanna 

Creation
0

Åh, jag har inte haft en tanke på att kolla posten idag… måste ta och göra det! Verkar vara ett intressant nummer, som vanligt.
**
#5** Oh, ska det bli ett sånt nummer, om färg och genetik! Det ser jag också fram emot i så fall!

Ida, ska inte du bidra till det numret då? :-) Hehe, du slipper tjat om att vara med i "Hemma Hos" från mig då i alla fall Oskyldig

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

Vad snälla ni är allihop. Jag ska försöka göra en genomgång och se vad det finns för delar kvar i boken som tål att skrivas om. Det kan ju inte funka att följa MM-temat i all evighet. Foder vet jag inte om det blir så superspännande kanske. Däremot tror jag att det finns lite roliga avels/genetik-teorier som "måste" med till näst-nästa nummer. :)

#33 Mjo, kanske. ;) Jag har fått önskemål om någon typ av genomgång av zobelvarianter och dyl. Det kanske vore bra…

paronskrutten
0

#34 Är väl ingen idé att spara på komplimangerna när man känner att någon kan bli glad för dem? :)

Helena

luneas
0

Har snabbläddrat nu och ser fram emot att lusläsa. :-) Kul med en massa bilder! Och jisses vilken gammal bild på mig och idipidi när vi dömer pet. Knappt jag minns det alls men när idipidi säger att det var i Rättvik så kommer lite minnen tillbaka. ;-)

#5 Jepp, det är jag och lille Isaiah på bilden på s. 61. Hade ingen aning om att den skulle dyka upp här men för en gångs skull så ser jag ju helt normal ut. ;-)

idipidi
0

#36 Ridhuset där man inte fick ha spån, kommer du ihåg? Tror att det var då i alla fall. Det var ju inte såå länge sen ändå. :)

luneas
0

#37 Ja just det. :-) Nej det är ju isf bara två år sedan men det känns som evigheter sen! ;-)

godisgrisen
0

Ja, den har jag fått! Med risk för att bli tjatig så gillar jag också Idas "Cavies for plaesure and profit" och hemma hos reportagen. Såg ni "lilla Kossan" hon är så fin! Magpie.

Sen måste jag ju berätta att creamen på sidan 60 är min Fenrir, fast han ser lite konstig ut på bilden är mycket sötare på riktigt. Kolla resultaten på pet i Valbo och i Kallhäll, skrytelleskryt, vem står överst där om inte Supergrisen Hinkvinnar Ginny! Äh, jag bara måste skyta lite är så stolt över henne.

# 34 Ja, snälla Ida jag vill gå i zobelskola, det behöver jag, de gör mig helt yr.

YlvaW
0

Har redan läst MM. det är verkligen kul att läsa din serie Ida. Du får gärna skriva om färger och genitik. Fast helst vill jag ju ha kursen;)!!!!

Blir det inte så många kan jag upplåta plats till färgkurs här hemma eller i vår lokal på gården! Nu kom jag bort lite från ämnet, MM, men kom att tänka på färgkursen igen.Glad

Creation
0

#40 Just det, färgkursen skulle jag också gärna vara med på om det skulle bli nån :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[starlights]
0

Fick också MM igår, har dock inte hunnit/orkat läsa något i den än pga. student. Men det var en mycket trevlig studentpresent när jag såg att det var tre av mina grisar som prydde omslaget.;)

Älskar också dina "Cavies for plaesure and profit" Artiklar Ida! Så jag ser mycket framemot att få läsa den som finns med i detta nummer=D

Caspia
0

Haha, när Godisgrisen äntligen skrev titeln på boken så att jag fattade vad det handlade om känner jag mig lite delaktig. Flört Har bara en fråga, har den sanna aristokraten nämnts än? Flört

Jag borde kanske skämmas för att erkänna det men jag är inte medlem i SMF längre och får därför inte tidningen.

Envishet och drömmar

[jejjas]
0

Nu sitter jag änkligen med mitt MM :-)

idipidi
0

#43 Mäh! Och jag som har tackat och allt i MM, så är du inte medlem… :-P