Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1019 ggr
[Colina]
0

Hur stora är era marsvin?

Traskade in i en djuraffär idag och kikade lite på deras marsvin. De hade två stycken som jag själv tyckte var jäte stora! Som mindre kaniner ungefär. Gissade att de var ett par år gamla och frågade kvinnan i kassan. "4 månader" svarade hon.

Mina småtjejer är inte ens hälften så stora och de är 6 månader. Kan det verkligen skilja så enom i storlek eller är det kanske så att hon drar av några månader för att en del hellre köper unga djur?

emelie92
0

I min djuraffär där jag bor är åldern på djuren inte viktigt. De säger den ungefärliga åldern och det är möjligt att den personen du mötte i din djuraffär gjorde detsamma..

Abico
0

Väldigt håriga marsvin kan ju ser jättelika ut också utan att vara det :) Fast dom kanske var släthår dom här?

Hanna 

Rafflan
0

kanske en sån här cuy korsning? :)

idipidi
0

Det är supervanligt att djuraffärerna inte är riktigt ärliga om åldern. Som du säger så är det lättare att sälja unga djur. Dessutom vet de oftast inte exakt födelsedatum. De stora "producenterna" håller normalt ite reda på när djuren föds utan levererar dem när de ser "färdiga" ut…

Men hur stora är dina då? Vad väger de?

Abico
0

#3 - Fast chansen att det skulle dyka upp en cuma (cuy+marsvin) eller cuy (skitstort marsvin ;) i en djuraffär är rätt liten.

Hanna