Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1019 ggr
queenlinnea
0

Äntligen är buren klar! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen!

Min otroligt engagerade farfar har lyckats få ihop en enormt stor och fin bur till mina grisar. Han har verkligen gjort ett hästjobb, och jag är så tacksam. Det är grisarna också vill jag lova, dom har sprungit runt ett bra tag nu! :)

här är en bild!
den är 140x60.

Moa-16
0

Jätte finSkrattande. Lite höga kanter kanske. Men fin fin^^

queenlinnea
0

#1 Haha, jagvet, men det är för att dom inte ska hoppa ut när dom står där uppe, killarna vet vad dom gör! Jag har vart med om massor med dessa två busfrön ;)

paronskrutten
0

Åh, vilken fin bur! :)

Helena

Sannich
0

Superfin! Och förstår varför du har höga kanter. Man vågar ju inte ha hus nära kanten annars. :)

Abico
0

Vad fint det blev :D

Hanna 

FeliciaS
0

Det blev ju jättetjusigt! Måste vara nöjda grisar :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Jättefint och jag tror nog dina fina marsvn trivs som fisken i vattent. Bra med höga kanter så de inte hoppar över. Själv har jag en plexiglasskiva runtom kanterna som inte står mot väggen för att mina grisar vill gärna fara över annars. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Aristarcos
0

Wow vilken fin bur, förstår att grisarna är nöjda, hellre för hög bur än för låg Skrattande

Creation
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fint det blev! =) Vad lades i botten? Tänkte på att det är något som sticker upp vid sidan(det som jag ringat in på bilden). Plastmatta, eller?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tantnett
0

#9 Det ser ju ut som i min bur som ju är målad med kallasfalt.

Har han målat botten med kallasfalt?

Buren är jättefin.

Men är det inte jobbigt med dessa bokhylleburar då man ständigt får ligga på knäna både vid städning samt marsvinskel?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

#10 Aha… kanske är det kallasfalt, ja.

Fast den där bokhylleburen verkar ju inte ligga på golvet, så det blir väl inte så mycket knäsittande. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

queenlinnea
0

Haha, tack allihopa :)

I botten är det våtrumsmatta, tror jag det heter, rätta mig om jag har fel!
Och jag har jätte glada grisar nu, massa skutt hit och dit och dom kör sina race, så det är fullt ös!

FeliciaS
0

#12 Se bara till så att de inte gnager på mattan, kom på en av mina 3v ungar igår med att sitta där och försöka ta sig ett bett. Någon av de stora honorna hade antagligen legat där för det var en grop där spånet var borta, normalt har jag alltid spån över mattkanten eftersom den inte är så hög :P

Mvh Felicia

queenlinnea
0

#13 Jo, det ska jag. Dom var på det först i början igår, men nu bryr dom sig inte, men jag ska hålla koll :)

patricia76
0

ang matta…jag har iallafall lärt mig en läxa att inte snäla med matten.

Har har som du låga kanter med mattan och allt kommer in där.

nästa bur som jag gör så ska jag ha matten hela vägen upp.

kram

ps. buren var jätte fin

FeliciaS
0

#15 Japps - antingen matta så att spånlagret precis täcker, eller matta som går upp ända över kanten (beroende på hur gnagbenägna grisar man har *s*) :P

Mvh Felicia

queenlinnea
0

#16 killarna är totalt ointresserade av den kanten, ganska lyckligt lottad med det ;)