Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 2573 ggr
Moa-16
0

Nu ska jag skriva av mig.......

Nu är det så här. Jag vet att många här hatar mig. Jag vill gärna blunda för det. Men så är det. Ni tror att jag tror att jag vet bäst och att allt handlar om migo.s.v. (Jag vet exakt hur folk ser mig) Läs ta in och strunta i;)

Så fort jag skriver ett för mig viktigt inlägg så är det procerande och då vill jag ha bråk?. Här diskuterar man marsvin och hur dom kan få det bättre I guess?

Är så jäkla trött på det här nu. Sen att jag får minst 2 rent ut sagt vidriga kommentarer i min blogg. 4 om man ska räkna med dom som "bara" skriver hatar dig du tror du är bäst du skämmer f*n ut dig o.s.v. Det kan jag ta. Men där drar jag en gräns. Så vidrigt att man inte kan stå för den man är och skriva det i PM. Så fegt.

Sen är jag inne på KIF också. Där får man mer skit?. Titta på den här TRÅDEN och säg mig vad jag gör för fel?. Förrutom att skriva att jag är imot medlet?. Nä jag vill inte ha bråk Suckningar eller påhopp eller kränkningar. Är inte därför jag går imot strömen. Jag börjar undra vad det är för människor som är bakom datorn?. Jag skriver det jag tycker. Jag skiter i dom som tycker jag har fel. För jag vet vad jag tycker om saker och ting. Jag kommer inte ändra mig.

Vi kan ta ett exempel från MIF också TRÅD. Vad gör jag?. Förutom att skriva att JAG tycker att man ska ha en stor bur?.

Så vad tycker ni vad tusan ska jag göra?. Tycker inte att det här är hela världen om ni tror det. Men det har gått över gränsen….

Ursäkta ev stav fel. Skrev det med lite fart;).

emelie92
0

Det många stör sig på är nog ditt sätt att skriva och att du verkar vara ganska trångsynt, och att din åsikt alltid är den rätta. Sedan så TROR du väldigt mycket men VET väldigt lite, om man ska ta exemplet marsvinsutställningar.

Moa-16
0

Du får tro precis vad du vill. Jag är inte trångsynt. Tycker att folk som inte kan förstå skillnaden mellan annan åsikt och trångsynt är väldigt trångsynta själva. Man går på utställning för sin egen skull. Är det som stör mig något. Men det är lagt på hyllan. För mig iaf.

emelie92
0

Okej, då vet jag inte vad som är "felet" på dig och varför du har blivit dåligt bemött som du skriver. Vet du inte varför innerst inne själv? Jag tycker att det är fruktansvärt dålig stil att andra skriver dumma saker på din blogg. Det som händer på ifokus borde stanna på iFokus tycker man ju Obestämd

oh-la
0

men Moa-16. tråden i KiF som du länkar till handlar om en tjej som vill ha hjälp med sin katt och vi föreslåt Feliway som är ett medel baserat på feromoner som gör katterna mer harmoniska. då går du igång och gapar om att vi ger våra katter lugnande för att klara av dem. längre ner i tråden går det t.o.m så långt att du påstår att innekattsägare använder det för att de inte orkar med sina katter…

ledsen alla ni andra i MiF, men här blev jag faktiskt upprörd. när en människa påstår att vi med innekatter drogar dem för att vi inte orkar aktivera dem och sedan inte förstår varför folk blir upprörda tappar jag lixom hoppet.

Moa-16
0

Såklart jag vet varför. Det började ju med utställnings trådarna. Nu kan jag skriva vad som helst nästan.För att få skit för det. Har svårt att tro att någon annan skulle få så mycket skit för tex dom två inlägg jag länkat till….

Moa-16
0

#4 Skrev inte tråden för att få mer skit. Förklarade precis vad jag tyckte. Men då var jag tydligen en väg,….

emelie92
0

#4 - Förstår att du blev upprörd!

#5 - Så du menar att du får "skit" i många trådar för att du är emot utställningar? Jag tror att många har kunnat gå vidare med att du inte gillar utställningar, det är ingen big deal direkt.

Abico
0

Men ta bara den här tråden, vad vill du ha ut av den? Jag kan redan nu säga att den kommer att sluta i tjafs och bråk. Varför? Just för att man kan inte tycka om alla och det är omöjligt att vara bästa kompis med alla människor. 

"Jag vet att många här hatar mig." (överlag är det ett väldigt dåligt sätt att starta en tråd på, du har ju redan satt ribban nu och de personer som känner sig träffade där kommer att svara, och ni kommer att jaga upp varandra tills det blir bråk) Du kanske skulle fundera över varför människor skulle hata dig? Kan det vara för att du säger till folk att deras burar är för små? Att dom inte tänker på djurens bästa eftersom dom köper marsvin som bor mer än 20 minuter bort? Att folk som ställer ut marsvin mest bara har dom för utställningsskull?

Hanna 

Moa-16
0

#8 Jo jag vill att folk ska veta vilket helvete jag har. Jag har inte skrivit att folk har för små burar bara att det är bättre med stora burar. Men det tycker inte alla. Det är ok. Har inte skrivit att man inte får köpa marsvin 20 min bort?. Du hittar ju bara på ju. Jag vill att ni ska veta att jag vet att jag är hatad. Jag känner det, Jag är inte dum Trög.. Jag är så jäkla trött på att bara få en massa skit. I tråden på KIF var ju jag den första som skrev att jag inte gillade medlet?. Hur skulle jag kunna veta att alla älskar det?. Nä jag förstår inte det här?. Är det rätt att kränka någon?. INgen bryr sig ju. Alla bara håller med personen som skriver dumt. Blir så jäkla arg på sånt!

Rafflan
0

Asså moa, problemet är att du passar inte lite för bra här, när jag tänker på det :P

Många här är, "si eller så ska det vara, inget annat duger" fast problemet är att dom som är "gamla" här har sitt egna "si eller så" och du moa har ditt "si eller så".

Väldigt många har svårt att "ta in" en annan persons åsikt och helt enkelt acceptera den. Detta märkte jag av starkt när jag började på MIF, men sen finns dessa underbara medlemar som verkligen gör nytta, ger råd och tips utan att klaga och gnälla och det är dom som har fått mig att stanna kvar :D

Så Moa, gör så jag, försöka se dom snälla och underbara personerna och svara inte ens på dom som är jobbiga ;)

Linnet
0

Alla verkar ha ungefär samma uppfattning om dig, dvs. att du skapar konflikter, skriver dumma kommentarer och skapar osämja och dålig stämning helt enkelt. Du måste ju ändå kunna förstå att om alla tycker samma sak så måste det ligga nånting i det, hur oskyldig du än tycker att du är själv.

Alla måste få ha sin egen uppfattning, man kan inte börja argumentera som du gör, utan det ska göras på ett trevligt sätt, där alla får ha sin egen uppfattning. Den här saiten (om jag har förstått det rätt) är till för att man ska dela med sig av sina upplevelser och erfarenheter och fråga om råd osv. Men det ska göras på ett trevligt sätt, där alla respekterar varandras åsikter. Kan man inte det så tycker jag inte att man behöver skriva alls.

Den här tråden handlar ju bara om dig, hur synd det är om dig, hur missförstådd du är osv. Du skriver:

"jag skriver vad jag tycker, jag skiter i dom som tycker jag har fel. För jag vet vad jag tycker om saker och ting. Jag kommer inte att ändra mig"

Du får skriva vad du tycker och du behöver inte ändra dig, men låt då andra tycka vad dom vill också och försök inte till varje pris få dom att ändra sig, det är sånt som skapar bråk.

Abico
0

#9 - Och det är bara du som får skit, alla bara hoppar på dig helt utan anledning. Hela iFokus nätverket är vänt emot dig, så måste det ju vara eftersom du möts på samma sätt på alla sajter du besöker.

Men nu kom jag och tänka på ett gammalt ordspråk: Det är aldrig ens fel att två träter.

Hanna 

Moa-16
0

Men det är himla svårt. Speciellt när man får en sån här kommenter som jag fick på min blogg nu. Citerar:

Än en gång har du lyckats skämma ut dig. Försvin bara. Jag hatar dig. Är fler än jag som gör det.Gå ocg ta livet av dig istället för att sitta där. . Du gör ändå ingen nytta // Ifokus

Kan ju säga att det här inte är den värsta jag fått. Är så tråkigt.Jag har blivit lite hemma tam, Jag blir inte arg eller så som i början. Jag har vant mig. Och sen får man en massa skit här också, Klart det är jobbigt. Det hjälper inte att jag försvinner ju?. Får ju ändå såna kommentarer. Visst det finns dom som är lite mer förstående på MIF men det är sällsynt. Förstår inte varför?. Vad vill man?. Kan man inte skriva det istället för att tracka folk?….

Jag kan inte bara strunta i det. Accepterar det verkligen inte. Jag kan inte låsas som ingenting. Jag klarar inte av det….

Moa-16
0

Jag har aldrig gått mot person angrepp. Skrivit till en person. Utan jag skriver för en sak. Det är en annan sak. Ingen har rätt att skriva som dom gjort för det. Förstår ni inte?..

FrippeKurre
0

Alla får väl ha sin egen uppfattning, tycker jag. Det gäller bara att alla acepterar alla och att man kanske säger det på ett lite vänligt sätt. Ge och ta. Sen får man tycka och tänka precis hur man vill. Flört

marsvin2008
0

#14 Som när du började härja loss i min musiktråd… Du Tror (tror gör man i kyrkan)  att det handlade om Dig, Genast var jag jättedum… Men i själva verket var det faktiskt Du som "Kränkte" Mig genom att påstå en sådan löjlig sak… Det kallar jag för Personangrepp men Du påstår att du aldrig gör så… Du fattar bara helt enkelt inte men det kommer du göra om några år… de är sånt som mognar fram för de flesta.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FrippeKurre
0

Fy jag tycker synd om dig, för sånna där komenarer ska ingen behöva få… Vad som än har hänt.

emelie92
0

#14 - Helt ärligt så tror jag att det är många som inte förstår dig.. och det är därför det blir bråk för att det du skriver kan tolkas negativit.

Abico
0

#14 - Om du är så övertygad om det så är det väl ingen idé att prata mer om det. Du har inte gjort något fel, det är alla andra som helt utan anledning går till personangrepp och börjar tracka dig.

Hanna 

Moa-16
0

Jag vill och tror inte att folk tycker synd om mig. Men jag vill verkligen tro att ni inte tycker det är ok. Fast ni inte skriver det….

idipidi
0

#13 Jag kan inte tänka mig att någon här inne skulle tycka att det är okej att skriva en sån kommentar som du säger att du fått på din blogg. Ingen normalt tänkande, vettig människa skriver en sån kommentar.

Men, jag tror att allt det här tjafset hade kunnat undvikas om alla bara följde vissa enkla regler om hur man uttrycker sig. Dels handlar det om netikett, mer om netikett finns t.ex. här.

Sen finns också mer eller mindre bra sätt att uttrycka sig på. Om man nu inte är ute efter att reta upp folk så bör man skriva på ett sätt så att folk inte känner att man provocerar. Logiskt, eller hur. ;) Sen kanske man kan behöva öva lite på det om man är ovan, det är inte så konstigt.

Ett sånt exempel är att istället för att skriva att "såhär är det" så kan man skriva att "min åsikt är att…", "personligen tycker jag att…" eller "min erfarenhet är att…". Det är mycket trevligare. Likaså ska man aldrig säga till folk hur de är. Det är mycket bättre att säga hur man uppfattar dem. Det gör stor skillnad, prova! :)

Sen bör man också vara tydlig med att berätta varför man har den åsikt som man har, alltså vad åsikten bygger på. T.ex. om du nu har läst någon undersökning som visar är det här kattpreparatet inte är bra. Eller om du har personlig erfarenhet, någon bekant som använde det och det inte var bra o.s.v.

Skulle vara så att åsikten inte bygger på något speciellt mer än bara "tyckande" så har man inte så himla mycket i tråden att göra. Självklart får man säga sin personliga åsikt, men sen är det inte så mycket mer med det. Man behöver inte hänga kvar i tråden och upprepa vad man tycker, alla vet redan om det och det tilför inget mer än tjafs.

Moa-16
0

#16 Du skrev efter pisse nisse låten. Ta åt er alla som känner sig träffade speciellt M****. Ursäkta att du kände dig kränkt. Men för mig var det självklart vem du menade. Om det är en kränkning?. Vad är då det jag får?

idipidi
0

#16 Om du inte menade Moa så borde du väl ändå förstått att Moa (och alla andra på sajten) kunde uppfatta det så och därför låtit bli? Om det nu verkligen bara var ett misstag (som du påstår) så kan man ju be om ursäkt när man inser att det kunde uppfattas så. Jag skulle skämmas ihjäl om jag hade råkat göra en sak och inte tänkt på att folk uppfattade det som att det var riktat mot Moa. Jag menar, du är väl vuxen och Moa är ett barn?

Sen ska man inte älta sånt som har varit, men om man gjort ett misstag så brukar allt bli mycket bättre om man ber om ursäkt och går vidare.

marsvin2008
0

#22 Ja men M**** är inte = Moa-16 men det struntar du i för du har ju alltid rätt… Du är själv bra på att missförstå andra!

Jag kan ju förkalara för dig att antalet * i censureringen har en stor betydelse. Tro det eller ej.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Ireth
0

Jag måste nog hålla med #23, och det var ju i så fall ett mycket tråkigt missförstånd som lätt hade kunnat redas ut.

Moa, kanske kan du tänka dig att läsa om netikett som idipidi länkade till. Detta är nog det största problemet, ett forum kräver ett visst språk :) Man måste vara tydlig med att man inte menar att vara otrevlig osv om det finns risk för att en kommentar kan uppfattas så. Återigen när det gäller tyckande, så anser jag att självklart ska alla få framföra sina tankar. Men det räcker med att säga en sak en gång (om det nu inte blir en givande diskussion av det).

Det är lätt att missuppfatta varandra via text, därför är det superviktigt att veta hur man uttrycker sig så tydligt och trevligt som möjligt på ett forum, för att undvika en massa tjafs :)

FrippeKurre
0

Nu tycker jag faktiskt det här inlägget har spårat ur lite :) Man kanske skulle ta och sluta med allting bara? Lägga ner? ;)

Moa-16
0

Men så här känner jag. Att det är ok att skriva dumt till mig. Det accepterar alla. Men om jag skulle skriva till någon Citerar Moa du har alltid varit speciell är nu mera TRÖG. Du skulle ju alla bli helt tokiga. Men bara det är till mig så gör det inget?.  Visst som man bäddar får man ligga. Men jag har aldrig varit elak mot någon. Hur långt får man gå?. Ingen bryr sig ju. Ingen…..

Och om nu marsvin200 skulle mena mig. Så ser jag inte det som en kränkning. Det var ju inte så farligt. Men jag tycker att man ska stå för det man skrivit. Visst det kan bli missförstånd. Men man måste försöka lite.

Kan Citera hur många inlägg som helst:

men jag kan inte låta bli att reagera på inläggen från Moa som nu tydligen fyllt 16. Hon förstör bara och jag ser verkligen fram mot att de hittar och framställer ett mänskligt feromon för då kan vi väl alla skramla ihop lite pengar och köpa till Moa så att hon kan plugga in det i en kontakt på sitt rum så vi i fortsättningen kanske slipper hennes omogna trotsåldersfasoner här på iFokus och säkert får hennes katter då mer harmoniska liv också för det kan inte vara roligt att ha en matte som är så rigid.

FrippeKurre
0

Det där är faktiskt hämskt, så får ingen hålla på! Även om det inte var på den här sidan. Det är faktiskt nät-mobbing. Det kan väl anmälas till och med?!

Abico
0

Jag vill bara säga det att jag önskar att det tjafs som finns på katter och kanin eller vilken annan ifokussajt som helst ska stanna där, vi har tillräkligt som det är här redan.

#27 - Tänk efter nu, har du aldrig uppträtt illa mot någon härinne? Är det helt säkert? Jag har nämligen en del pm sparade från dig och kan utan problem leta upp ett par gamla trådar där du uppträtt mindre passande.

Hanna 

emelie92
0

Men som du Moa skrev på Katter.ifokus, om det lugnande medlet Feliway som används till katter.

"om man inte vill aktivera tex sina inne katter så är det ju perfekt med feliway. Så jag förstår att ni är många här inne som har erfarenhet av det."

I det inlägget så tolkas det som om att medlemarna på katter.ifokus använder lugnande medel på sina innekatter för att slippa aktivera dem. Då förstår jag självklart att KIF blir arga och upprörda när du påstår något sådant. Så du kanske (om du tänker efter) inte är så oskyldig som du tror.

Linnet
0

Alltså det är inte OK att skriva dumma saker till någon, men Moa, som jag ser det så har du startat det själv, när du aldrig kan acceptera att vi alla har olika uppfattning utan skriver provocerande och dumma kommentarer till och om andra bara för att dom inte tycker som du. Då blir folk irriterade på dig och så går det över styr till slut.

Moa-16
0

Jag kan lugnt leta upp saker ni skrivit till mig. Om vi nu ska gå så långt?. Jag skrev så för jag vart ju jäkla arg på folk som inte förstår. Jag har läst en massa om medlet och det är många som använder det istället för att aktivera katten. Nog om det. Ingen har rätt att skriva så till mig. Även om ni tycker det är ok. Så tycker inte jag det.

Abico
0

Äsch, den här diskussionen kommer ju ingenstans - den heller.

Är det inte uppenbart att det är båda sidor som gjort fel? Att du Moa inte kan vara någon fullständigt oskyldig person i det här för om du vore det så skulle detta tjafs inte dyka upp i varenda tråd du gav dig in i.

Hanna 

idipidi
0

#32 Nej, ingen har rätt att skriva nedsättande saker om dig, men du har inte heller rätt att skriva provocerande till folk. Om du verkligen vill att folk ska sluta vara  elaka så måste du börja fundera på hur du skriver. Läs mitt inlägg #21 (igen, om du redan gjort det ;)).

Om du inte anstränger dig för att skriva trevligt så varför skulle vi tro att du inte bara försöker provocera och starta bråk? Alla måste anstänga sig för att vara trevliga, även du.

marsvin2008
0

#23, 25: Gå inte för långt med antydningar nu bara. visst kan jag  säga ursäkta för att det missuppfattades, Fine! Men jag menade inte så!

Ni fortsätter tycka att jag har gjort fel, när det var ett missförstånd com jag HAR förklarat.. ändå fortsätter endel gnälla och mena att jag har mig själv att skylla…

------*

Det kanske stämmer det jag fick skrivet via msn av en medlem här innifrån, att mif var trevligare innan jag kom hit, jag bara förstör med mina många trådar med bilder på mina marsvin, att jag är en djursamlare och att hon ska förstöra varenda tråd jag gör/är i för att jag ska få känna hur det känns, och en massa annat skitsnack!
_(om du läser det här och vill ge sig själv tillkänna så varsågod gör det eller låt bli, jag skriver inte ut vem jag menar men kan säga att det finns bara EN och jag menar INTE Moa-16)
_Jag ska då ta mig en rejäl funderare iaf.

Moa-16
0

Men "ni" har gått för långt tycker jag. Man skriver inte så. Så är det bara. Jag skulle iaf skämmas om jag skrivit något sånt. Och ångra mig väldigt mycket. Jag har ångrat mig någon gång sådär. Men jag skriver om ett ämne inte om en person.

Citerar från marsvin iFokus. Jag kan ta fram hur mycket som hellst från MIF. Men jag tycker då inte att det ska behövas. Vill bara att ni ska förstå att jag accepterar det inte. Även om "ni" tycker det är ok. För det gör ni ju bevisligen.

Du har ju inte förändrat någonting sen Moa-15. Det är övertydligt hur diskussionskåt du är, om och om igen skapar du trådar som du Vet kommer bli heta ordväxlingar och det grundar jag på att du svarar precis alla som du tycker gör/är/tycker fel och inte som dig! Jag är då less så nu får du en mindre att kasta skit till och få skit av!

emelie92
0

#32 - Jag tycker att du har helt fel angående medlet men det ska vi inte gå vidare med i denna tråd :P
Såklart att de inte har rätt till att skriva dumma saker till dig, men trots det gör dem det ändå. Vi kan ju bara hoppas att de slutar genast. Men du har också skrivit dumma saker. Vi på ifokus kan bara glömma allt och gå vidare, eller?

Ireth
0

#35 Jag menade inte att antyda något alls, menade bara att det var ett tråkigt missförstånd :)

Moa-16
0

Men dumma saker och "dumma" åsikter är en annan sak. Som jag ser det. Gå vidare har jag försökt gjort länge nu. Är mycket svårt om man hela tiden blir påmind…

oh-la
0

okej… Moa, du jagar ursäkter och medhåll om att det är synd om dig. men du kan inte be om ursäkt när folk tog OTROLIGT illa upp av att du säger att vi drogar våra katter för att vi inte orkar aktivera dem. det är ett direkt påhopp och ett riktigt riktigt elakt sådant.

har någon fått en ursäkt? har du förklarat att du inte menade det du sa trots att du kom med en väldigt tung anklagelse som inte bara gjorde mig otroligt ledsen och upprörd, utan antagligen andra också?

emelie92
0

#39 - Okej, men hur vill du att problemet ska lösas, om du hela tiden blir påmind om dåliga saker på iFokus? =/

marsvin2008
0

#36 Ja så skrev Jag och tycker verkligen att det är sant!

#38 Om du skriver att du inte menade att antyda någonting.

Moa-16
0

Jag har inte sagt att ni drogar era katter. Förstår inte hur du kan få det till det. Ska jag behöva jaga ursäkter?. Nä.Om jag vore ute efter att ni skulle tycka synd om mig. Så skulle jag lägga ut alla kommentarer jag fått på min blogg+inläggs kommentarer. Då lovar jag att ni skulle tycka synd om mig.

Linnet
0

#32 Du kan inte bli arg på folk, bara för att dom inte tycker som du, man måste acceptera att andra har en annan uppfattning.

Moa-16
0

Är inte därför jag är arg. Det är för att jag får personliga påhopp och kränkningar om du missat det.

oh-la
0

"om man inte vill aktivera tex sina inne katter så är det ju perfekt med feliway. Så jag förstår att ni är många här inne som har erfarenhet av det."

förklara då precis vad du menar med det här inlägget.

Moa-16
0

Ja kommentaren innan mig skrev att det var många här som har erfarenhet av feliway. Jag förstår att ni vill ha lugna katter men det löser inte problemet i längden. Det finns andra sett. Jag Menade inte "er". Utan att många som har inne katter använder det. Är bara att googla på. Men om du vill tjata om det. Får du göra det i katt tråden. Var inget illa menat. Ursäkta.

Bara för att jag skrev det. Så har man ingen rätt att kränka mig.

Linnet
0

#45 Du skriver "jag skrev så för jag vart ju jäkla arg på folk som inte förstår" Sen skriver du att det är för att du får kränkningar och påhopp som du är arg. Ja det hänger ju faktiskt ihop, du skriver dumma saker för att du blir arg och andra skriver för att du skrivit argt till dom, men ta och kolla upp vem som skrev elaka inlägg till vem först.

idipidi
0

Det som #46 citerar uppfattas som väldigt spydigt, anklagande och otrevligt. Även om du du Moa inte tycker att det är det, så är det så som folk uppfattar det och det är det som är det viktiga. Du måste anpassa dig efter det. Om du ska skriva i forum så måste du lära dig att skriva på ett sätt som inte uppfattas som otrevligt. Annars kommer folk att fortsätta att tro att du bara vill provocera fram bråk. Om du verkligen vill få slut på allt tjafs så måste du anstränga dig och tänka på hur du skriver.

Om du seriöst vill ha hjälp med det så lovar jag att många kan tänka sig att hjälpa dig.

Rafflan
0

Ursäkta men jag tycker Moa-16 har bättrat sig massor sen Moa-15 och det tar tid att lära sig skriva på ett forum. Istället för att börja tjafsa tillbaka (2 fel blir aldrig rätt) förklara lungt och sansat, och tydligt vilket fel hon gjorde i forum dikussionen och sen om hon svarar nåt dumt på det ignorera svaret.

Och Moa om folk nu försöker göra som jag sa kan du då försöka ta till dig vad dom säger och ogillar du det dom skriver hoppa över att svara ist.

Sen inga elaka påhopp om djurhållning, ålder eller nåt annat som kan såra någon.

Sen Moa, det dom skrivet på Katt.ifokus kan inte vi göra nåt åt eller hjälpa så komma hitt och beklaga sig och försöka få oss att tycka synd om dig blir helt fel.

Moa-16
0

Men om man jämför. Med vad dom andra skrivit. Är ju det jag skrivit inte ens någoting.

#40. Var ju ingen om skrev att ni tog illa upp. Ni skrev ju bara en massa dumt om mig?. Varför ska då  jag då be om ursäkt ?. Det är ju jag som blivit kränkt?

Abico
0

#50 - Så rätt, den nya versionen av Moa är bättre än den gamla :)

Hanna 

oh-la
0

ne, alla har inte skrivit elaka saker om dig, men det spelar ingen roll för även de som inte gjort det tog illa upp. du menar altså att om någon säger något dumt till dig har du rätt att skriva vad som helst till alla andra. jag tänker inte respektera dig om du inte respekterar dig. jag tog också illa upp,och då menar du altså att det inte spelar någon roll?

Moa-16
0

Ni ska inte tycka syn om mig. Och det gör ni ju bevisligen inte heller. Jag jag visste att ni inte skulle göra det.  Ni vill ju inte hjälpa mig. Det är ganska solklart i den här tråden. Men visst skulle det vara skönt om ni skrev, Typ nä det där var fel av h*n. Det känns som om ni ärligt tycker att det är mitt fel att jag får en massa kränkningar påhopp osv.

Rafflan
0

#54 ditt fel? fel och fel vet jag ej, men du har inte vana av att skriva på forum och måste lär dig och anpassa dig. Det är där det hänger på. Tro mig, jag tjafsade massor med folk i början då jag är urusel på att utrycka mig rätt, men verkar som folk har börjat fatta mig nu och det blir sällan tjafs och blir det tjafs reder man ut det. Visst jag kan fortfarande bråka med folk, men bråket får inte gå så långt att det blir personligt :(

Moa-16
0

Nä men är ju så här också. Att om ni (skriver ni. men det gäller ju inte alla) Känner er påhoppade av att jag startar trådar som för mig är viktiga. Då vänder jag ju mig till minst 100 medlemmar medans ni alla går på mig personligen. Det är för mig fel iaf.

Ireth
0

#54 Moa, tråden handlade väl om att du ville veta vad du gör för fel, och varför folk blir provocerade av dig. Du har ju fått en del bra svar, som du bör ta åt dig och lära av. Det blir inte bättre av att vi ska sitta här och diskutera eventuella otrevliga kommentarer från tidigare. Vi behöver inte sitta och diskutera vems fel olika saker är, utan det är ju bara att börja om från början tycker jag.

Moa-16
0

Jag vet inte vad tråden handlar om. Jag vill inte ha mer skit det vet jag iaf. Har försökt börja om från början. Men det går ju inget vidare känner jag. Då tänkte jag att "ni" kunde berätta varför. Om det är ok med påhopp och kränkningar. För det är ju bevisligen ok. Och ingen bryr sig ju. Det är ju faktiskt så det är.

idipidi
0

Nu har vi verkligen ansträngt oss för att berätta vad problemet är och vad du kan göra för att slippa det i framtiden. Så nu är det upp till dig att läsa igenom tråden noga och fundera över hur du vill göra.

Linnet
0

Du försvarar dig hela tiden med näbbar och klor, slingrar dig och vänder och vrider på allt så det blir till din fördel och du har alltid rätt, spelar ingen roll om hela världen tycker du har gjort fel, du kan ändå inte be om ursäkt. Kan du inte försöka att ta till dig vad andra tycker i stället för att bara skylla ifrån dig och visa på vad andra skrivit. Du ska ta ansvar för vad du skriver.

emelie92
0

#58 - Flera här har förklarat varför det blir tjafs i dina trådar. Såklart att vi bryr oss om vårat forum och rykte! Om vi inte hade brytt oss så hade vi inte svarat på denna tråd.

Rafflan
0

#58 kan du länka till tråden + exakt vilket inlägg eller skicka kopia på dom till mig + vem som skrev vad, så jag kan se dom här påhoppen.

Ett tips Moa, anmäl personliga påhopp och kränkningar istället för att svara på dom.

marsvin2008
0

Du frågar, Vi andra svarar. Du säger ditt, Vi andra säger vårt.

Varför räcker det inte med det?!?

Moa-16
0

Jag har bett om ursäkt ett flertal gånger. Måste jag försvara mig?. Ja tydligen. Nä jag vart lite arg nu när ni inte kan leva er in i en annans människas situation.

emelie92
0

#64- vad menar du egentligen?

Moa-16
0

#62 Vad menar du nu?.

#64 Vet inte om jag kan förklara det bättre.

marsvin2008
0

#64 Moa-16: Du skriver om och om igen att ingen förstår dig, ingen kan sätta sig in i din situation osv. Fine! Nu har du sagt ditt…

Moa-16
0

#67 Jag förstår att du känner så. Jag bara klagar och klagar. Men jag har verkligen försökt ignorera" er" asså det går inte. Men när jag bara får lite små elaka kommentarer av det här inlägget där jag verkligen vill att ni ska förstå. Så ger jag upp. Och så säger många att jag inte ber om ursäkt. Har jag gjort varför vet jag inte. Men då skriver ju alla. NU ska vi tycka synd om dig ha ha. Så det går inte heller ju.

marsvin2008
0

#68 Menar du att du har bett om ursäkt fast du vet inte varför du gjort det? (det tolkar jag som att du inte tycker att du har någonting att be om ursäkt för, men gör det ändå för att andra vill och tycker det.)

Rafflan
0

#66 vad är det du inte förstår? Jag vill se vilka påhopp du menar då jag inte märkt några tydliga påhopp sen du kom tillbaka men har ju dock inte läst alla trädar du skrivit i.

Sen iställer för att svara på påhopp, anmäl påhoppet!

Moa-16
0

Ja varför ska jag be om ursäkt. Mot dom som varit 100 gånger värre. Men man ska testa allt. Och det fungerade inte.

Moa-16
0

Jag har länkat till några. Och skrivit i kommentarer.här.

AnimalLover
0

#13 känner igen den där meningen mycket väl.. har ADHD vilket betyder enligt många att jag är ett Jävla äckligt ADHD barn , o att jag borde göra världen en tjänst o gå och dö.

marsvin2008
0

Moa-16: Nu förstår jag precis…

PernillaS
0

14# nu va du ju inte helt ärlig .Har du aldrig gått till personligt angrepp.

Jag har själv fått ett mindre trevligt pm av dej jag vet även en annan tjej som du hoppade på i en tråd och va taskig.Du frågade henne om hon inte skulle sluta här på MIF och sen när hon hade försvunnit påtalade du hur skönt det va.

Har du glömt det ??

Moa-16
0

#73 Nu har ju inte jag ADHD men jag förstår dig.

#74 Så bra då.

#75 När jag var riktigt j*vla arg på dig för dina uttalanden. Men jag kan inte säga att jag tyckte dom var så taskiga. Plus att det var typ två månader sen. Den andra tjejen vill jag faktiskt inte ta upp. Där kan man verklige snacka grova person angrepp från hennes sida.

PernillaS
0

#76 Men måste oxo säga som nån annan att jag gillar den nya Moa bättre :-P

Salladshataren
0

Nu är jag irriterad…

Lite allmänt:
Bara för att man har ADHD så betyder det knappast att man får bete sig hur som helst på forum eller i verkligheten… Och sedan skylla på att man har ADHD. Jag vet flera personer som har ADHD men är väldigt trevliga och skriver jätte trevliga inlägg och så. Trots att ADHD gör det svårt för en för att kommunicera med andra.

Sen kanske man borde man tänka på HUR man skriver. Kan man inte formulera sig så skriv inte. Låt det vara, gå ifrån datorn och kom igen efter några timmar.

Tycker ändå att det var en onödig tråd. Hade för mig att Moa skulle bli bättre, men tydligen inte.

Moa, du hade kunnat slippa allt tjafs, men du ger dig in i diskussioner där du inte har någon fakta överhuvudtaget. Så det är stor risk att folk blir sura.

Sen säger du att folk har fel för att de har annan åsikt än vad du har.

Ett ordspråk:

Så man bäddar, så får man ligga…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Moa-16
0

Var ju inte jag som tog upp ADHD. Det här var absolut ingen onödigt tråd för mig. Utan jag klarar inte av det här. Jag har visst fakta det vet du inget om. Jag har mina erfarenhter och du dina. Jag säger inte att folk har fel för att dom har en annan åsikt. Visst jag kan ta lite skit. Men det har gått över gränsen. Vad jag tycker är rimligt. Man ska inte behöva få en massa påhopp, Bara för att man tex har en annan åsikt.

Moa-16
0

Sen får du det att låta som om jag skylt på att jag har ADHD men det skrev jag ju tydligt att jag inte hade.

Salladshataren
0

Jag skrev lite allmänt. Jag skrev inte: Moa-16 har ADHD. Så där misstolkar du mig med vilje, och det kan jag knappast hjälpa.

Over and out.

Moa-16
0

Nä jag misstolka dig inte med vilje vad tusan vet du om det. Lät verkligen som om du skrev att alla skyller på att dom har ADHD. Så är det ju inte. Ingen som gjort det.

AnimalLover
0

det var jag som tog upp ADHD , men menade inte alls att man kan skylla på det. jag skrev bara vad jag blev kallad för. färemot så kan man ha svårareatt skriva snällt när man har det pga av mig tex , jag har svårt o skriva så att folk förstår pga av min tröga uppfattningsförmåga , därför misstolkar vissa mina inlägg o tror att jag vill vara dum

Salladshataren
0

#82 Var skrev jag alla? Jag menade vissa som har ADHD tror att de kan skylla på AHDH:n i tron om att de kan få betesig hur de vill. Det var animallover som drog upp den diskussionen, det kan du läsa om några inlägg upp.

Jo, du misstolkar med vilje! Du läser det du vill läsa. Eller hur? Det är ju därför du tycker att alla är emot dig?

Moa-16
0

#84 Fy vad arg jag blir. Tänker inte ens svara. Så dumt!

Salladshataren
0

#85 Ja, jag blev arg när jag läste denna tråden. Så nu vet du hur de andra känner sig pga dina inlägg. Så de så! Nu kommer jag inte lägga mig mer i detta. Hoppas att någon Medarbetare gör något åt detta.

Yeay
0

Nu har jag inte läst precis hela den här tråden och jag har heller inte vart här på MIF alltför länge än. Men jag vill gärna säga min åsikt om detta.

Jag kan på något vis förstå att vissa har lite svårt för Moa-16, det är inte många som accepterar någon som säger vad de tycker och tänker när de inte har samma åsikter som en själv. Jag har också svårt för det. Men jag kan faktiskt hålla med Moa-16 om att hon verkar få mycket mer skit för allt hon säger som är "fel" än vad de flesta andra får (detta är iaf min uppfattning). Kanske det kan bero på att hon inte är så omtyckt här och de flesta därför direkt ser det negativa/"felaktiga" i hennes inlägg istället för att försöka se det som positivt?

De flesta på iFokus säger hela tiden att man ska se allt alla skriver som något positivt då man inte kan avläsa kroppsspråk eller lyssna till tonfall över internet, därför är det väldigt lätt att missuppfatta varandra. Varför gäller inte detta i Moa-16´s fall? För jag har iaf hittills inte märkt att spec många försöker bemöta henne positivt?

Hmm, jag känner att jag kanske inte borde fortsätta trots allt då detta nog förmodligen kommer att ses som provocerande. Jag hoppas ni kan försöka se det som icke provocerande och inte elakt menat till någon, för det var inte alls så jag menade. Vill bara få fram min åsikt.

Moa-16
0

Varför vart du arg?. Tycker att det är jag som borde vara arg besviken osv. Är jag ju förstås. Medarbetare, Värd, iFokus ledning, Skaparen av iFokus. Ingen kan göra något. Det är medlemarna som kan göra något. varför skulle jag annars skriva Tråden?

Yeay
0

Menar du mig? Jag är inte arg :) Ville bara säga vad jag tyckte och tänkte om saken.

Moa-16
0

#89 Nä mena #86. Tack för ditt inlägg kändes bra, Att läsa det du skrevGlad

Bella-R
0

Yeay: Det märks faktiskt att du inte varit medlem här så länge, faktiskt. Om jag får säga så. Läs noga igenom Moa-16s trådar, så ska du se att alla trådar urartat pga att hon inte kan respektera andras åsikter, utan triggar alla till tjafs. Det kan omöjligt vara såsom du beskriver det, för i detta fall är det ett tjugotal personer (för o inte säga femtiotal??) som har en gemensam uppfattning av Moa-16 - nämligen att hon är här för att starta tjafs, genom att smyga med trigg till tjafs, endast genom att inte respektera andras åsikter och irritera folk genom att enviset repetera samma sak gång på gång på gång på gång. Som att prata med en vägg med andra ord. Hon lyssnar inte på andra, och respekterar inte andras åsikter. Det är inget jag tror, utan ett faktum!
Om Moa kunde respektera andra som människor, och låta deras åsikter respekteras - så slår jag vad om att det inte kommer skapas mer tjafs längre.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Filosofia
0

Jag orkar inte läsa igenom alla inlägg i denna tråd, men jag hatar i alla fall inte dig, Moa, och har aldrig gjort. Även om du har starka åsikter som du uttrycker väldigt rakt på sak har jag inte tagit det minsta illa vid mig av dem. 

Håller för övrigt med #87. I många fall verkar det som att folk verkligen letar efter saker att starta konflikter om. Jag är väl för lat för att ens orka bry mig, så länge folk håller god ton. "Var och en blir salig på sin tro". =)

Moa-16
0

#91 Har aldrig fått så mycket förståelse som jag fick av Yeay i ett inlägg. Det krävs så lite för att få en person på bättre humör. Vart verkligen glad. Jag vet jag överdriver. Men så är det. Men det är också intressant hur man lika snabbt hamnar där nere igen.

Linnet
0

Moa, om du känner dig så väldigt illa behandlad, så behöver du inte vara kvar här. Alla andra kan inte ha fel och du rätt hela tiden, tycker det här nu är uttjatat, blött och stött, vridet och vänt på i all oändlighet. Kan det inte bara få ett slut. Samma saker ältas om och om igen utan att det leder nån vart.

emelie92
0

#94 - Håller med, vi kommer ingen vart i denna tråd. Förutom att det blir ännu mer tjafs^^

Moa-16
0

Men då känner jag så här. Ska jag lämna iFokus för att folk har svårt för mig?. Du menar alltså för att så gott som alla hatar mig så är det så?. Att jag helt enkelt ja vadå?. I dags läget kan jag tyvärr inte se något slut på det här…

YlvaW
0

Moa är i den åldern när man tror sig veta och ha svar på allt.Flört Försök att ta det med en nypa salt det hon skriver och tänk på det att hon förmodligen en dag kommer inta en mer ödmjuk inställning till saker och ting.

Och Moa; det är absolut inte okej att skriva som vissa har gjort till dig med person angrep. Det är verkligen att sjunka lågt. Men du får nog försöka förtså att folk, även jag, kan bli retade av din provocerande stil emellanåt. Det är kanske inte en slump att så många "är på" just dig!

emelie92
0

#96 - Du kan försöka ändra ditt sätt att skriva, hålla en låg profil kanske? Att inte svara på elaka kommentarer och anmäla alla "person angrepp" m.m. Alla hatar inte dig, jag vet inte riktigt vad du har fått det ifrån. Att någon enstaka person har skrivit elaka saker till dig (verkligen oschysst gjort!)på din blogg betyder inte att alla här på iFokus hatar dig. Du bestämer själv om du vill kämpa vidare här på iFokus eller om du vill avsluta ditt konto. kanske bäst med en paus så att du kan komma tillbaka när dethar lugnat ner sig lite..?

Moa-16
0

#97 Ursäkta men, Är verkligen trött på såna som skriver så. Jag är då inte 5 år. Jag ser inte mina inlägg kommentarer som provocerand. Det är när man skriver för att man vill ha bråk. Det vill jag inte ha. Utan jag skriver helt enkelt som jag tycker. Och ibland så får man ju ta det lite försiktigt har jag märkt. Nä slumpen tror jag inte på direkt.

Linnet
0

Du gör som du vill, skrev bara att du kan göra det. Annars får du nog tyvärr finna dig i att det kommer att fortsätta så här om du inte ändrar din attityd. Du har ju själv fått alla att få en väldigt negativ uppfattning om dig, vilket kan vara svårt att ändra på. Folk har svårt för din provokativa attityd. Du gör som du vill, men fortsätter du i samma stil, så kommer det att fortsätta likadant. Det är tråkigt både för dig och alla andra.

Yeay
0

#91 Jag skrev vad jag tyckte och tänkte, har läst en hel del gamla trådar osv, så tror iaf jag har hyffsad koll :) Men ja, alla tycker vi väl olika antar jag. Detta handlar om åsikter och jag känner att jag kan iaf inte göra mycket mer än att uttrycka min och den var så som jag skrev, det står jag fast vid. Då denna tråd spårar ut i gräl vill jag gärna dra mig ur redan nu så jag inte blir inblandad. Ville som sagt bara få fram min åsikt :)

Moa-16
0

#98 Det är ganska sol klart att jag inte är speciellt välkommen. Känner mig verkligen hatade. Det går inte att tänka på annat sätt.. Är ju inte en person det handlar om som skrivit elakt. Utan 2 sajter, Så gott som iaf.

Linnet
0

#99 ursäkta, men jag kan inte låta bli att småle, när jag läser ditt inlägg. Om du inte vill ha bråk med dina inlägg, då vet jag inte vad. När du inte låter andra tycka som dom vill, utan bara ältar om samma saker. Jodå, jag är helt säker på att det är just bråk du vill ha. Men vissa människor gillar ju tyvärr att provocera och bråka hela tiden.

emelie92
0

#102 - Jag tycker inte att ordet "hatad" passar in i detta sammanhang, menmen.. Jag tycker att du har blivit bemött med ganska stort tålamod här på Marsvin.ifokus! :) I katter.ifokus (i de trådar jag har läst) tycker jag däremot att medlemarna har varit lite mindre tålmodiga.

Moa-16
0

Jag tar upp saker jag tycker är viktigt. Vill INTE ha bråk. Hur kan du vara säker på det?. Du skulle bara veta hur mycket skit jag fått från olika håll. NU vände jag mig till er medlemar då inget annat fungerar. Gick ju sådär måste jag säga.

Som sagt jag vill inte ha bråk. Vilket jag tycker är tydligt i mitt. Inlägg som du ev kanske läst!!!

Moa-16
0

#104. Vad kallar du det då?. Om inte hatad?. Det är ju det jag är. Går inte att sopa under mattan direkt. Vart för mig mer uppenbart när jag läser den här tråden också…

patricia76
0

Det jag har stört mig på men inte kommenterat är att du ofta upprepar dig flera gånger med samma svar i samma tråd.

Patricia

emelie92
0

#106 - Jag förstår inte varför du säger att du är hatad av medlemarna på marvin.ifokus. Bara för att det blir lite tjafs och bråk i trådar så betyder det inte att medlemarna på marsvin.ifokus hatar dig. Illa omtyckt av det flesta är isåfall ett bättre ordval om jag ska vara ärlig.

Moa-16
0

Lite tjafs och bråk?. När någon går imot mig personligen ser jag det som kränkning och påhopp. Ok att man slås för sin åsikt om ämnet. Ja hatad är för mig ett passande ord.

Linnet
0

Det är starka ord du använder, betyder det att du också hatar alla som inte tycker som du?

Moa-16
0

Nej. Inte dom som inte tycker som jag. Det accepterar jag. Men visst kan jag hatat dom som skriver mycket elakt. Det är så onödigt också. Varför?. Kan inte förstå det. Ok att man hatar mig. Det får man. Men att skriva det är för mig fel. Även om man gör det i andra ord.

emelie92
0

#109 - Men om någon går emot dig, då är det väl inte samma sak som att kränka någon? eller påhopp?

Linnet
0

Men om man accepterar en sak, så fortsätter man ju inte att skriva samma sak om och om igen, som din tråd om burstorlek, där du inte kunde acceptera vad andra tyckte och som nästan aldrig fick ett slut.

Det är väl ingen som skrivit att dom hatar dig här i alla fall, det är dina egna ord.

PernillaS
0

#111 Men du moa hur kan man hata nån man inte känner.

Du vetju inget om oss och vi vet ju inget om dej.

Jag har lärt mej att man kan inte hata nån man inte känner, som man inte har träffat, som man inte ens har sett.

Lika lite som man kan älska någon man aldrig har träffat som tex en idol man kan tycka om det personen gör men inte älska det är en helt annan sak

Aristarcos
0

Nu har jag undvikit den här tråden hela dagen, men Moa, hatad är ett väldigt starkt ord.. Det är du själv som säger att du är hatad.. ingen annan här.

Men om du själv tar ett steg tillbaka och lugnar dej så kanske det går bättre. Läs alla inläggen lungt ifrån början & läs vad man råder dig till. Flera har sagt att det var dåligt att vissa har skrivit så ofina inlägg i din blogg och hållt med dig.

Ingen är ute efter att tracka dig, men du gör inte så lätt för dig, när det ibland kan bli svårt att resonera lugnt om saker,  du måste acceptera att andra har åsikter utan att för den skull peppra vederbörande med ett otal inlägg för att klargöra sin åsikt, och att dina åsikter kan ibland vara tokiga ( absolut inte alltid) speciellt om många anser att man inte ska göra på ett visst sätt då kanske man måste lugna sig & ge upp utan att få rätt. Dock tycker jag det har funkat bättre nu än tidigare..

det är som tidigare här sagt det inte bara ens fel att man träter man är två..

Moa-16
0

Jo det är folk som hatar mig. Jag är ju inte du det märker jag ju, ¨

#112 Nej om man låter bli starka ord. Och personliga påhopp.

#113 Acceptera och tycka är två olika saker. Man vill ju ändå diskutera vad som är bäst osv. Då kanske man måste upprepa sig lite.

Linnet
0

Det är så många som skrivit väldigt vänligt och sansat till dig på den här tråden och gett dig många goda råd om hur du ska skriva och göra, men du har inte med ett enda ord antytt att du har tagit till dig någonting av det. Du kanske skulle vinna mycket på att försöka göra det.

chade
0

Nu har jag så gott som läst igenom hela den här tråden. Skummat igenom det längsta sakerna. Av det jag sett av Moa (jag är ganska ny här som sagt) så kan hon framföra sina åsikter på ett negativt sätt, och jag tror inte att det är meningen.

Det jag tycker är riktigt lågt av er att ni går på henne samtidigt, flera stycken och ältar på henne. Hon har ju inte direkt en chans att försvara sig när någon skriver något och hon svarar och direkt efter kommer nästa.

Alla är vi olika, Moa är på sitt sätt och kan inte råföra det. Jag är på mitt sätt och du är på ditt sätt. Så är det bara.

Moa har sina åsikter om saker och kanske har lite svårt för att tycka att något annat är rätt. Men bara för det så tycker jag inte att ni ska göra som ni gör.

Jag kan säga att inne på RIF är det verkligen mycket bättre folk än här. Dom vet hur man uppför sig och beter sig inte som små barnungar och trycker ner någon på det här sättet. Det är verkligen något jag inte tycker är särskillt snällt. Inne på RIF uppför sig alla på ett vuxet sätt som jag tycker att ni borde ta efter.

ursäkta om mitt inlägg låter argt, det är inte menat på något argt sätt.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Moa-16
0

2-4 kommentarer har varit "snälla, Dom andra ser jag som rent elaka. Klart man kan hata någon man aldrig träffat. Inte hata på riktigt förstås. Men dom flesta "beter er verkligen som ni hatar mig. Så då måste ni ju göra det. Ni tycker inte om mig helt enkelt. Det är inget jag bara skriver. Eller vill skriva. Det är helt enkel så.

Abico
0

#118 - Jag antar att det är råttor.ifokus du syftar på med RIF? Och då måste jag bara fråga, är inte medelåldern något högre därinne? :P

Hanna 

Moa-16
0

#120 Måste bara säga dig att det inte alls har något med ålder att göra. Då så gott som alla i katter iFokus är vuxna. Har inget med det att göra alls.;)

Linnet
0

Moa, läs #117 igen och så kan du försöka att säga vad du tycker. Det verkar som om du helt blundar för alla inlägg som handlar om att hjälpa dig och ge dig goda råd.

chade
0

#120 Jo det är råttor i fokus, Jo det kanske den är. Men det finns ganska många som är yngre, men dom beter sig endå på ett väldigt vuxet sätt.

Abico
0

#123 - Okej :)

Hanna 

marsvin2008
0

Shit vad det dräller in inlägg här. Alla som skriver medför ju till att tråden aldrig dör ut tänk på det också. =)

Moa-16
0

Var det där ett råd. Tycker för övrigt att du skrivit kanska så elakt till mig. Säg några inlägg som gett mig råd då?. Då jag inte ser några. Som ger råd om vad jag ska göra.

chade
0

#124 :)

#125 Jo du har rätt, därför ska jag hålla käften från och med nu :}

marsvin2008
0

#127 Det var de roligaste jag läst i den här tråden. *skrattar*

Abico
0

#126 - Läs tråden från början till slut 2 gånger, om du ändå inte ser om du fått några råd så kan jag sätta mig och plocka ut dom åt dig.

Hanna 

Linnet
0

#126 Ex inläggen 21, 25, 49, 50, 98, 115 tycker jag på ett sakligt och vänligt sätt ger dig goda råd.

Moa-16
0

Ok folk har sagt att jag ska avsluta mitt konto. Och hålla låg profil. Men för mig är inte det tips.

Creation
0

Oj, än en gång förvånas jag över hur mycket man kan missa på en dag! :p

Men vad är den här tråden nu? Deja vú? Har för mig att du, Moa, skapat en liknande tråd tidigare, ang. att alla hatar dig. Den gången kom alla med massor av bra förslag till hur du kan förebygga att bli missförstådd, men det känns inte som att du tagit åt dig av tipsen?

Först av allt måste jag bara säga att jag inte hatar dig. Tycker att det är ett alldeles för starkt ord för denna situation, skulle vilja påstå att ingen på sajten kan hata dig. Folk kanske inte tycker om det du skriver eller sättet du skriver det på, men de kan ju inte hata dig som person för det. Ta det inte personligt, de känner ju dig inte ens på riktigt.

Trots att det känns som att jag tagit upp detta flertalet gånger förut, så kan jag väl säga vad som kan göra att folk inte tycker om sättet du uttrycker dig på.

Det känns främst av allt som att du inte tar åt dig av ens åsikter. Som att du avfärdar det direkt "Du har fel, min åsikt är den enda rätta" eller kanske helt enkelt inte läser det vi skriver. Det kallar jag inte att respektera andras åsikter.
Detta intryck får jag när du ignorerar ens argument och frågeställningar och inte kommer med något bra svar på det. Dina svar kan röra något helt annat än det man talade om. Kan berätta att det är ganska så frustrerande.

På så vis låter det som att du undviker att svara i ren envishet, för att du kommit på att du inte har lika många argument till din åsikt som alla andra, att din åsikt kanske saknar grunder. Du har rätt att ha en åsikt, men jag finner det inte rätt att grunda en åsikt på så lite som man kan få uppfattningen av att du gör när du uttrycker dig så(ignorerar). Dessutom får jag också uppfattningen av att du vägrar erkänna att du hade fel i att skaffa en åsikt utan underlag, bara för att du är envis. Och jag har svårt att acceptera när någon är så pass envis, tyvärr.

Slutligen har dina argument många gånger brustit, så att man därmed kan få för sig att det var baserat på ren hittepå/lögn eller att du bara vill säga emot hela tiden så att du till slut kommit till ett ställe där det visar sig att du på så vis råkat säga emot dig själv.
Någon som jämt säger emot hela tiden, så många gånger att h*n säger emot sig själv, kan framstå som en person som bara vill ha tjafs.

Hoppas att min text inte blivit för rörig nu(ursäktar om jag skrivit otydligt) och att du förstår vad det är jag menar. Jag menar det inte på något argt sätt, enbart allvarligt.

Snälla Moa, läs igenom det du skriver i fortsättningen(och har skrivit förut) och försök se det ur betraktarens öga, så kanske vi kan undvika sådana här händelser.
Dock måste jag påstå att du nog är på någon väg till förbättring ändå, trots att denna tråd kanske var lite utav ett bakslag…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#131 - Jösses.. *suck*

Hanna 

Creation
0

Wow, jag skrev visst en halv roman ;)

Måste bara understryka att jag enbart talade för mig själv ovan, mitt intryck och min åsikt.

Moa-16
0

Hur kan du säga att jag fick tips förra gången?. Jag var dum nog att läsa tråden då jag kom tillbaka. Det skulle jag aldrig gjort. Men jag orkar inte ifråga säga allt du skrivit. Men mycket av det stämmer inte. Med hur jag ser det..

Moa-16
0

Kan också skriva att jag ser suckninga som ett sätt att trycka ner en person. obs. Har erfarenhet av suckningar;)

Creation
0

#135 Fortfarande är det ju mitt intryck. Just nu spelar inte ditt egna intryck av dig själv inte någon roll, om jag får säga det så.

Än en gång låter det inte som att du tar åt dig, du påstår att det inte stämmer. Stämmer överens med ditt intryck av dig själv menar du(vilken som sagt inte spelar någon roll just nu, eftersom du ville veta hur du skulle göra för att framstå bra för andra, inte för dig själv)?
Jag kanske har rätt i mitt sätt att se på saken, du kan inte bara avfärda det som att jag har direkt fel i att få ett sånt intryck för att du ser på saken annorlunda.

Förlåt, Moa, men att du just skrev det där underströk min mening ännu mer!

Abico
0

#136 - Det här var en suck av trötthet och uppgivenhet, inget annat.

Hanna 

Moa-16
0

Å jag är så dum. Vad jag än skriver blir det värre.. Klart jag tar åt mig av det som skrivs tyvär i vissa lägen. Men vad jag ser som tips måste ju spela roll. Och vad jag ser som bråk inlägg o,s,v. Jag vet ju själv hur jag skriver. Oftast så blir det inte som andra vill att jag ska skriva. Så är det.

Linnet
0

Märker ni inte alla att allting inne på saiten handlar om Moa just nu i stället för om marsvin. Moa i fokus alltså i stället för marsvin i fokus. Alla verkar just nu engagerade i denna tråd.  Kanske vi skulle avsluta tråden, sluta skriva och skriva om annat som handlar om marsvin i stället.

Moa-16
0

Jag har tröttnat på suckningar. Suck suck. Nä jag gillar det inte. Har själv slutat skriva suck. Då jag inte tycker det låter bra. Suckar av vad folk skriver. När man försöker förklara.

emelie92
0

Det verkar inte som du vill ta åt dig tipsen..? =/

idipidi
0

Vaddå..?  Jag trodde att MiF stod för Moa iFokus? :-D

marsvin2008
0

#140 den var bra, riktigt bra! Har inte sett det på de viset men det stämmer ju, på ett roligt sätt alltså. Varför svarar du inte på mina frågor för, MSN? ;-)

Kika in de andra nya trådarna och skriv där istället finns flera som är roliga glada och handlar om Marsvin.

Moa-16
0

#140 Man väljer själv om man vill diskutera medlemars "otrivsel" För mig är det viktigt som jag brukar skriva.

Moa-16
0

#142 Dom tips som jag ser som tips. Men inte en massa strunt om att jag ska ligga lågt och stänga av kontot. För vad gör jag här då?. Om jag inte får skriva vad jag tycker?. I en tråd ska man hålla med alla fast man inte tycker som dom, Då eller?. För det är ju det folk stör sig på.

FeliciaS
0

Hjälp vad det dräller in inlägg här! :O

Men vad vill du egentligen få ut av den här tråden!?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

#146 - Ingen har sagt att du ska stänga av kontot, och varför är tipset "ligga lågt" en massa strunt? Det är ganska självklart att folk stör sig på dig för att du trackar på andra dina åsikter, så ser jag det som.

marsvin2008
0

Stäng av tråden så jag kan gå och titta på riktig tv istället för den här dramasåpan.

Linnet
0
#144 Jo den va lite rolig, slog mig bara helt plötsligt. Du har ett meddelande med min msn:)

Varför blev det så stor text, inte alls meningen.

Abico
0

#147 - Det var vad jag frågade i #8 :P

Hanna 

Abico
0

#149 - Men det här är ju nästan bättre än Desperate Housewives ;)

Hanna 

Abico
0

Desperate guineapig slaves Tungan ute

Hanna 

Creation
0

#139 Men vad var då poängen med din tråd? Om du inte vill ens försöka skriva på ett sätt som andra skulle acceptera, vad vill du ha för tips? Vi kan ju knappast hjälpa dig manipulera folks syn på saker. :P

Jaja, nu drar jag mig till marsvinstrådar istället.

Moa-16
0

Som jag sagt. Vill jag att ni ska förstå vilket helvete det är att få skit hela tiden. Kanske tänka sig för lite. Vad vet jag?. Sen vill jag ju också veta vad tusan jag ska göra för att bli accepterad. Då jag inte lyckats tydligen. Synd. Sen tänkte jag om det nu är så att någon här på MIF kommenterar min blogg. Så kanske den personen /personerna tänka lite, Extra på varför i hela världen man skriver på det sättet!. Vill helt enkelt få ett slut!

Linnet
0

Ja en riktig såpa börjar det bli:)

FeliciaS
0

#151 Jag har verkligen inte orkat läsa igenom alla inlägg ;P Tyckte #0 var tillräckligt jobbigt ^^'

Ingen får ut någonting av den här tråden. Den leder ju bara till tjaffs och anklagande och har inte med marsvin att göra ett dugg. Nu låser jag den så vi kan börja diskutera marsvin på riktigt!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

#143 Ha Ha! Det var dagens bästa. Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer