Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1600 ggr
Moa-16
0

OT: Sommarlov!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har väl dom flesta fått det?. Gud vad skönt va?. Är ni nöjda med era betyg då?. Är ju viktigast för er som slutar nian. Jag är ganska nöjd kunde ju ha gått bättre i matte förstås.

Ska ni göra något speciellt i sommar?.

Abico
0

Nepp, inget sommarlov här ännu :P
Imorgon ska vi gå slutmaran (dom kör ut oss i skogen med en buss och dumpar oss där, så ska vi gå 12km tillbaka till skolan ;)) en fin gammal tradition på skolan…
Sedan på kvällen är det avslustningsfest för niorna och på torsdag är det avslutning i skolan.

Hanna 

Moa-16
0

Mm den traditionen känner jag igenFlört. Var dock bara i mellanstadiet dom körde med det. Nä vad surt inte sommarlov förren på torsdag då.

Creation
0

Nej, nej, inte sommarlov i sikte här ännu, tyvärr. ;P Vår kommun slutar alltid på fredagar, år efter år.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-16
0

Men ni börjar säkert senare också;).

Creation
0

Jag vet inte riktigt :P Vi brukar börja mellan 20-23 aug.

[Liinda]
0

Vi slutar inte heller förens på fredag :P

Stephanie
0

Jag slutar på fredag Tungan ute Har till och med lite uppgifter kvar att göra… Hemska tanke Förvånad Går andra året på gymnasiet förresten.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Liinda]
0

haha jag går också andra året på gymansiet (för andra gången också) och jag har massa uppgifter kvar :S

Stephanie
0

Ok, inte nöjd med betygen eller? Tungan ute

[Liinda]
0

Nej inte det heller :P Men jag bytte linje efter att redan gått 2 år så det är därför :P

Stephanie
0

Oj! Så du började om från ettan igen, eller? Förvånad

[Liinda]
0

Japp :) Känns jättetrist att inte ta studenten när folk som är yngre än mig gör det

Stephanie
0

Trist! Obestämd Själv har jag också bytt linje, men hade bara börjat ettan då. Så jag är ett år äldre än min klass. Kompisarna tog studenten idag Obestämd

[Liinda]
0

Okej, visst känns det surt? :/

Stephanie
0

Väldigt! Förvånad Fast det är lite småskrämmande i alla fall, att det bara är ett år kvar Tungan ute

Berlau
0

Jag får sommarlov på torsdag, och börjar i skolan igen den 20 augusti :) Ska sluta sexan och börja på högstadiet, det är något nytt!

paronskrutten
0

Jag är FRI, har gått ut nian och är SÅÅÅ glad :D

Helena

FeliciaS
0

Jag går ut första året på gymnasiet imorgon ;) Skönt att kunna ägna hela dygnet till marsvin sedan - lär behövas *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Hahaha, vi kommer att ha så kul i skogen imorgon ;) Jag och en kompis har bestämt oss för att klä ut oss.. en del *s* Skulle kunna lägg upp en bild på min utstyrsel, men jag vill inte skrämma någon ;P

Hanna 

Creation
0

#19 Varför ska ni klä ut er för? =P

Berlau
0

#18 Är inte du 15? :)

Salladshataren
0

Linda, tror inte du är speciellt sugen på komma ut på arbetsmarknaden som den ser ut nu :/ Så var glad att du har ett år kvar, för då kanske det finns jobb till dig när du tar studenten ;)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Liinda]
0

#22 Ja på det sättet är jag glad för att jag har ett år kvar så jag slipper oroa mig. Men ändå liksom jag kunde ha varit klar med skolan :P

agnes_S
0

Gick ut gymnasiet förra året och har varit arbetslös sedan augusti :/ Så sommarlov får jag inte. Har i alla fall en månads jobb i sommar, och till hösten har jag förhoppningsvis kommit in på veterinärutbildning :D

Filosofia
0

Jag gick precis ut mitt fjärde år på universitetet. Bara tre terminer kvar nu! ;P Och ja, jag har klarat av det sista i de två avslutande delkurserna, så nu väntar jag med spänning på betyg i dem. Sedan blir det semester (västkusten och kanske en liten tur till Spanien) och efter det blir det förhoppningsvis marsvinsköp. ^^

emelie92
0

Imorgon får jag sommarlov!! Ska bli skööönt :D har inte så många planer för detta sommarlov än att jag ska resa runt lite i Sverige i sommar och vara med vänner och så kommer ett nytt marsvin att bosätta sig hemma hos mig, en liten saffronflicka!

Men det första jag kommer göra imorgon efter avslutningen är att fira med min familj för att sedan på kvällen åka till havet & grilla och fira med vänner! :D

deluxe
0

#25 Oj, 5 1/2 år? Vad läser du till? Glad

Moa-16
0

Jaha var bara jag som fick sommarlov i förrgår dåTungan ute. Men jag tror vi börjar tidigare. Så då jämnar det ju ut sig…

deluxe
0

Jag blir äntligen klar med gymnasiet på riktigt i år. Tog egentligen studenten förra året, men jag hade ganska hög frånvaro i ettan på gymnasiet (av olika anledningar) så jag hade en del betyg att ta igen + att jag har läst till matte och natur för att kunna läsa till djursjukvårdare. Så nu har jag läst ett år på distans och idag ska jag in till skolan för att lämna tillbaka mina böcker och säga hejdå. Känns konstigt men bra!

Filosofia
0

#27 Nu har jag avklarat filosofie kandidat-examen med spanska med litteraturvetenskaplig inriktning som huvudämne (de andra ämnena är litteraturvetenskap och svenska språket) och till hösten påbörjar jag därför en påbyggnadsutbildning till gymnasielärare i svenska och spanska. :) Jo, det är en lååång studietid, men den hade inte blivit kortare av att läsa lärarprogrammet. Dessutom är det roligt med dubbla examina. Egentligen är det sjukt att utbildningen är lika lång som en läkares men att lönen inte är bättre än vad den är!

Filosofia
0

#29 Grattis till studenten! Hoppas att du kommer in på djurvårdarlinjen! :) Är det i Skara man läser då?

deluxe
0

#30 Ja, verkligen. Lönen är inget att hurra över precis, men om man får göra något som man trivs med så är det värt det Glad

Jag tycker om att plugga, kommer säkert göra två vändor på universitetet jag med - men funderar på att läsa till djursjukvårdare först, just nu vill jag bara göra något som jag verkligen tycker är kul.

deluxe
0

#31 Den riktiga studenten i alla fall. Får väl plocka fram mössan igen! Pinsamt att det står 2008 på den bara Flört

Japp, det är i Skara! Jag vet inte om mina betyg räcker, lägsta intagningspoängen var 18,5 - men jag tror att jag lyckas nästla mig in med hjälp av högskoleprovet om jag bestämmer mig för det.

Abico
0

#20 - För att liva upp stämningen ;)
Nu har vi varit ute och gått *pust* Långt, regnigt och skitjobbigt - men utklädnaden gjorde det hela såå mycket roligare, hahaha.

Ska in i duschen nu och sedan iväg till en kompis där det är lite fest innan vi drar till avslutningsfesten ikväll.

Hanna 

FeliciaS
0

Nu har jag sommarlov! :) Fast det känns absolut inte så…

#21 Nä, 17 :P

#29 Grattis! :)

Mvh Felicia

Berlau
0

#35 Förlåt! Fick bara för mig att du hade sagt det, haha förlåt ;)

FeliciaS
0

#36 Haha, det gör väl inget ;) Du har ju inte träffat mig irl ^^

Mvh Felicia

Abico
0

Nu ska jag iväg mot niornas fest :P

Hanna 

Moa-16
0

#38 Ha så kulSkrattande.

paronskrutten
0

Ska ni supa, Hanna?

Helena

Moa-16
0

#40 Det får vi hoppas att dom låter bliFlört.

paronskrutten
0

#41 Äääsch, man går bara i nian en gång Oskyldig

Helena

Filosofia
0

Hoppas du får det trevligt på festen, Abico! Visst känns det skönt att ha lämnat grundskolan!

#42 Lite off topic kanske, men jag tycker inte att man ska uppmuntra mindreåriga till att dricka alkohol, och särskilt inte på ett forum vars medlemmar huvudsakligen är just mindreåriga. Det finns en anledning till att det är olagligt. ;) Barn och alkohol hör inte ihop.

Moa-16
0

En i min klass söp sig full nästan varje dag började i 6:an. Hans lever är så gott som förstörd Rynkar på näsan. Så det är ju ingen jätte bra ide. Men om man vill förstöra sin kropp vid 16 års ålder så är det ju en bra ideFlört

paronskrutten
0

#43..jag ser inte det som att uppmuntra, observera smileysarna, och jag känner hanna, och hon är inte en sån som super. ursäktar om det togs fel

Helena

marsvin-90
0

Själv så tar man studenten i morgon, har gått djurvård så jag kommer få ett zoocertifikat som står för att jag får öppna en djuraffär ^^ Har varit sjuk ett par dagar nu o e fortfarande men får palla mig till skolan imorgon iallafall.

Supande lär de bli mkt av imorgon iallafall ;)

emelie92
0

#44 - man förstör inte sin kropp om man dricker sig full på en fest ;)

Moa-16
0

#47 Nä men om man gör det varje dag i tre år;).

Rafflan
0

För vi har tagit studenten, fy fan vad vi e bra Skrattande

Tog studenten den 9 Juni ;)

#48 Men shit, om nu hanna ska supa när hon går ut 9:an behöver väl inte det betyda att hon super varje dag?! Och man förstör inte sin kropp av att supa någon gång ibland, sup med måtta kan man säga :P

Sen synd om din kompis, men låter lite osant att ingen gjorde nåt om han söp så mycket varje dag, liksom lärare, soc och föräldrar borde ha regerat och det borde ha hänt nåt. Så tyvärr Moa men känns som om du över driver. Skit samma det hör inte till tråden ;)

Moa-16
0

#49 Har jag sagt att det gällde Hanna eller?.  gjorde något?. Vad ska dom göra låsa in?. Nä det fungerar inte så. Ok jag har väl fel erfarenheter är väl inte så farligt att supa då;).

emelie92
0

#48 - Då måste man ha mycket pengar för att ha råd med det :)

#49 - Grattis till studenten!!! Min bror tog studenten idag & vi har just nu middag för hans klass och släkt m.m. Ska du läsa vidare?

Moa-16
0

Pengar? e nä….

Rafflan
0

#50 Nej men han hamnar hos BUP, foster/stöd hem om det är famljen som är problemet och han kommer inte få möjlighet att kunna sup. Typ "övervakare" från soc som ser till att han stannar hemma osv. Finns mycket dom kan göra och dom gör det om man har allvarliga alkohol problem som ung.

Supe är måttlig mängd ibland är inte farligt ;)

#51 jepp, har sökt lite olika saker men funderar på vad jag ska gå och ev om jag ska ta ett sabbats år och jobba lite smått ist ;)

Grattis till din bror :D

Rafflan
0

#52 Det e dyrt att supa, speciellt ofta och mycket :P

emelie92
0

#52 - Om man ska dricka sig full varje dag så kostar det en del :P Hänvisar dig vidare till systembolagets hemsida för mer information om priser ;D

Filosofia
0

#45 Okej. :) Då får jag ursäkta! Jag tolkade nämligen smileysen som att det var normalt att barn som just gått ut högstadiet dricker, men det var ju bra att det inte var så. :)

#47 Det beror på. Förutom att man tar kål på flera miljoner hjärnceller så kan berusade människor göra en himla massa dumma saker och skada sig själva och/eller andra. T.ex. vara med i trafikolyckor, drunkna, bli misshandlade, t.o.m. mördade, bli våldtagna, ramla ut från balkonger/fönster/berg, etc. Även berusade vuxna kan ju råka ut för detta, men det är ännu större risk när det gäller barn, som ju inte har mognat färdigt och överlag är mer utsatta och sårbara. När jag var i högstadieåldern var jag med om att flera av mina skolkamrater råkade ut för exemplen ovan när de drack, så jag är helt emot alkoholkonsumtion hos barn. Fattar inte hur vuxna kan köpa ut åt dem. :/

Moa-16
0

Tror du han gick och köpte det?. Nä.

53, Hans föräldrar ville inte ha honom oss en foster familj. Tror inte det skulle ha löst något iaf;)

Salladshataren
0

Alkohol är ute, det är saft och bullkalas som gäller ;D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

emelie92
0

#57 - Nähä, vad dumt att jag inte kunde räkna ut själv att han stal allt han kom över eller att hans föräldrar gav honom *s*

Moa-16
0

Vilken värld lever du i?. Inte samma som min antagligen då….

emelie92
0

#58 - Instämmer! Varför dricka äcklig dryck när man kan dricka saft? :D Eller ännu bättre, soda stream-saft! :D

paronskrutten
0

#61 Saft <3

Helena

Rafflan
0

Nja, jag kör på coka-cola och chips ^^

#60 du som vet allt om honom. Hur fick han tag på alkoholen?

Spelar ingen roll vad föräldrarna vill, har han det dåligt i hemmet och super varje dag blir han omhändertagen och tvångsplacerad i fosterhem, oavsett vad han och hans familj vill. Funderar även om han inte kan tvingast till en anstalt för alkholister(?)

Abico
0

Haha, nu har jag varit på fest ;) Äntligen är skiten slut!
Det roligaste var helt klart middagen, jag skrattade så att jag grät genom hela alltet. Och nej, jag super inte *s* Var man full blev man portad från festen och hemskickad.

Hanna 

Creation
0

#64 Samma för oss. ;) Vi var förbjudna att ta med alkohol på vår fest.

Fast på min syrras avslutningsbal i nian erbjöd själva lärarna vin.. kan jag tycka var lite konstigt. Men ingen blev lyckligtvis full på mängden de fick.

Abico
0

#65 - Det var märkligt att det var tillåtet att röka som skorstenar utanför lokalen dock :P Lärarna har väl gett upp tillsist…

Hanna 

Creation
0

#66 Jo, det gjorde några i min årskurs också(visserligen hade vi inga lärare med på festen, bara några föräldrar i närheten). ;P Även de som brukar vara mer diskreta gick runt öppet och höll på.
Usch usch, varför man vill röka förstår jag bara inte.

Abico
0

Nu har jag gått ut grundskolan och sagt hejdå till klassen och alla lärare. Usch, vad sorgligt.
Och till hösten ska jag börja på en ny skola, i en ny stad där jag inte känner en kotte. Hjälp!

235p kom jag ut med :)

Hanna 

Moa-16
0

#63 Tydligen inte eller hur?. Hur han fick tag på det?. Ja det finns ju bara att ta på dom flesta fester. Och varje dag var det ju inte men lite då och då……..

#68 Är väl inte sorgligt är ju kul ju!.

Abico
0

#69 - Nej, det är sjukt sorgligt. Jag är en sån där som gråter så fort det blir lite sorgligt, satt redan igår på festen och var alldeles tårögd - idag storgrät jag när vi sagt hejdå till alla ^^' Jag har haft så underbara lärare som hjälpt mig på många olika vis och det är hemskt att dessa tre åren är slut redan, större delen av klassen kommer jag aldrig att se igen eftersom jag kommer att plugga i en annan stad sedan och vi inte umgås på fritiden.

Hanna 

Moa-16
0

#70Bra lärare isåfall. Tycker det ska bli skönt att inte behöva se mina något mer,Flört……..

[Liinda]
0

Nu har jag sommarlov :D Men jag kommer sakna min praktik plats :(

Stephanie-D
0

Igår hade jag skolavslutning :) Skönt med sommarlov! Fast jag kommer sakna några i min klass för jag kommer inte träffa dom något mer (ska byta skola :| )

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

emelie92
0

Idag är det första sommarlovs dagen. Firade skolavslutningen igår sent på kvällen i Pixbo (göteborg) med världens goaste vänner, det var helt awesome fast det regnade som sjutton!! :D absolut en jättebra inledning på sommarlovet! Idag har jag spenderat många timmar på McDonalds med vänner då vi planerade sommarlovet grundligt och bara myst och tittat på regnet! :)

FeliciaS
0

#58 Absolut ;) Det borde alla i min klass fatta.

#66 Så var det för oss med - suck!

#74 Haha… Tittat på regnet ;P

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Rain, rain, go away, come again another day, all the world is waiting for the sun…

(Refr. i Rain av Breaking Benjamin)

Helena

FeliciaS
0

#76 Det är så otroligt tröttsamt att regnet bara vräker ner och himlen är alldeles grå. Inte konstigt att det inte känns som sommarlov! :(

Mvh Felicia

paronskrutten
0

#77 Ja, men..jag gillar faktiskt regn! När man väl är ute kan jag gå i evigheter i regnet, det luktar så gott och man känner sig så ren sen! :D

Helena

Moa-16
0

#78 Det är bra. Det gäller att tänka positivt;). Luktar gott gör det men så roligt är det ju inte med regn. Nä sol ska det vara på sommaren,,,

paronskrutten
0

#79 Jag tänker alltid positivt Oskyldig

Helena

Rafflan
0

Håller med, jag gillar regn, och det gör våran gammel hund oxå så vi brukar ta lång promenader i regn, jätte skönt och mysigt på nåt vis ^^

Sen e det ju så skönt att byta om till mys kläder å krypa ner i soffan med hunden efter promenaden ^^ (dock luktar han inte så gott :P)

Moa-16
0

Å det är så jobbigt att gå ut med hundarna när det regnar. Dom här vägrar gå. Man måste dra dom. Nä dom hatar regn;). Den ena gillar dock att bada:D

paronskrutten
0

Min hund luktar alltid gott :D

Och han älskar att gå ut, han kan ha sår under trampdynan, det ösregnar och är skittråkigt väder, men han älskar ändå att gå ut :D

Helena

Abico
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker att det är superhärligt att det regnar idag, då kan man sova bort halva dagen utan att få dåligt samvete och sitta inne och pyssla.

Hanna 

emelie92
0

#84 - Precis, varför tjura över regnet och inte se det positiva i det? Det är ju sommarlov och då ska man njuta av vädret oavsett om det är sol eller regn! :D

Creation
0

Jag hade avslutning idag. Så sorgligt. :'(

paronskrutten
0

Nu har du oxå looov :D Du får komma och hälsa på mig i sommar :)

Helena

Creation
0

#86 Jag vill tillbaka till skolan och träffa folk ju ;P vill inte alls ha lov. Jag går gärna i skolan igen om jag slipper läxor och tråkiga lektioner.

Mm, du får hälsa på mig med ^^

paronskrutten
0

#88 Haha, men då kan du ju lika gärna hänga med mig x) Jadå

Helena

[Liinda]
0

Men efter regn kommer solsken :D och då kommer allt växa mega mycket och det är bra :D

Det enda doften jag känner när jag går i regn är lukten från mina dygnsura strumpor XD

zuperzita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HAHAH *Efterbliven* jag har haft sen i fredas :)

Abico
0

#91 - Ge mig den klänningen! Flört

Hanna 

zuperzita
0

#92 - HAHA! nähädu! Den har åkt nere från göteborg hit faktiskt :) Så ja. Den kosta 800 kr :) 1000 med frakt

Abico
0

#93 - Jösses :O Men jag bor ju intill Göteborg, då blir det billigare ;) Fast 800kr på ett klädesplagg skulle jag aldrig lägga…

Hanna 

zuperzita
0

#94 - den är ju hand sydd lilla du.. Det tog många timmar vettu :)

Abico
0

#95 - Ojdå, jag får väl sätta mig och sy själv då ;)

Hanna 

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.