Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4092 ggr
marsvin2008
1

Nysydd hängmatta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett ryck och snodde ihop en hängmatta på ynka femton minuter… Så här blev resultatet, inte de bästa men med tnake på tiden jag la ner så är jag nöjd.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0

Ena sidan (se bilden ovan) har flecetyg och på andra sidan är det vanligt bommulstyg med roligt mönster…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

MikaTela
0

Häftig den blev! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

paronskrutten
0

Oj, vad fin den blev. Hade du allt material hemma? o.O

Helena

marsvin2008
0

#3 ja för det hade jag köpt för två tre veckor sedan. :-)

PetraS
0

Jättefin! :)

Abico
0

Jättefin, jag gillar verkligen mönstret :P

Hanna 

[SusannaK]
0

Åh så mysig! Säljer du?Glad

marsvin2008
0

#7 ja om någon är intresserad. Tänkte du på en sån hängmatta eller? Du kan PM:a om du vill…

Currymarsvin
0

Den var jättefin, men är du inte rädd att de ska fastna med tårna i kedjorna? Jag skulle inte våga ha kejdor, har snören på mina. Fast sen är iofs Kummin extremt klantig och fastnar med fötterna i allt ;)

marsvin2008
0

#9 Oj fan det har jag inte tänkt på… Fast på min andra modell funkar det för då är det mkt högre upp och om de inte klättrar som möss och ormar bode de funka. Måste kolla noga… Tack för varningen! :-)

olina95
0

-Hur mycket tar du för hängmattorna?:)

marsvin2008
0

100kr +frakt 20kr med kedjor annars blir de billigare men jag måste räkna på det. :-)

Jag har köpt mer tyger idag ;-)

olina95
0

okej!:) men har du ingen typ ritning eller liknande?:P

marsvin2008
0

#13 nja inte precis, men de är ju inte direkt avancerade heller. :-)

olina95
0

kan du inte förklara hur man gör då?:P skyulle vilja så gärna sy en ut min max:)

marsvin2008
0

Slänger in en bild på alla hängmattorna jag gjort. :-) (en av varje sort och alla har fleece på ena sidan)

paronskrutten
0

Fina! :)

Helena

marsvin2008
0

#15 De tär ju en hemlighet ;-) Nej jag skojjar bara, studera hur ett örngott eller kuddfodral ser ut så förstår du nog. Glöm inte å visa en bild när du är klar.

olina95
0

okej:) måste väll försöka något:) men först ska jag köpa tyg också!:) hihi, sedan får vi se hur det blir!

en fråga bara, kan marsvin ha typ 'tunnlar' i tyg? typ tubar? som råttor har.

marsvin2008
0

#19 offkårz! Jag syr sånna också… :-)

olina95
0

okej:) men har du dom liksom vid botten nästan, så dom bara behöver ta ett litet steg upp i dom eller?:)

marsvin2008
0

De kan både ligga mer och hängas upp…

Blavingen
0

Snygga hängmattor! Jag är en sån slarver när jag syr mina, men de uppskattas till tusen av marsvinen. Jag tar bara två kvadratiska bitar fleece och sicksackar samman tätt med fleeceband i höronorna. Sen knyter jag upp dem i burtaket. Inte något för den som tänker på det estetiska men för den som gillar at det går snabbt. Tar ca 3 minuter/hängmatta Skrattande

Tänkte dock framöver ta lite tid på mig och montera upphängnings"krokar" för att lättare montera i buren, samt att det blir snyggare utan en massa knutar.

Kan dock - för den som gillar enfärgat - rekomendera IKEAS fleecefiltar. MÅNGA hängmattor för 39 kronor!

God jul på er alla och även till alla "grisar" där ute!

olina95
0

okej, :)

[SusannaK]
0

Marsvin200-----> Tusen tack för hängmattan den kom fram den 23dec! Det är en stor favorit plats för mitt ena marsvin Tiger som lagt beslag på platsen BARA han få ligga därSkrattandeKyss

marsvin2008
0

#25 va roligt att höra! Kanske man kan få se en bild också?

Tungan ute

[SusannaK]
0

Ja jag ska se vad jag kan få till :-)

[SusannaK]
0

Här ligger han som en liten prinsKyss

marsvin2008
0

328 Naw va gulligt. :-)

KAK67
0

Vilken storlek ungefär har ni sytt. Såg en matta för iller i butiken men den såg så himla stor ut så jag skall också försöka sy en själv.

marsvin2008
0

#30 Jag tror att den för iller passar bra. Det jag har köpt i djuraffären är 30x30 och de jag sytt är ungefär lika. =)

tovatindra
0

Använder de den då?

KAK67
0

#31 Tack. 30x30 låter bra och tar ju inte upp hela buren. Den jag såg var bra mycket större. Tror den kan ha varit 50x50.