Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 5003 ggr
frido
0

Tillagat marsvin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Sökte just på google på fakta om vad marsvin ska äta. Hittade en artikel om recept på marsvin! En bild på det
**(Varning! Bilden föreställer ett grillat marsvin. Se ej om känslig)
**

Jag ändrade din rubrik tänk på att skriva en så utförlig rubrik som möjligt, på så vis blir det enklare att hitta bland trådarna. //Hanna - Medarbetare på marsvin.ifokus

Abico
0

Jag ser inget fel i att äta marsvin. Ko, får, häst, gris, marsvin, kanin eller hamster - allt är det kött. Djur som djur antar jag.

Hanna 

Caspia
0

Kanske skulle passa in med en liten varningstext, klicka inte på bilden om du inte vill se ett grillat marsvin. Som texten är formulerad nu går det inte att förstå (om min dator har en väldigt liten skärm, så jag såg inte vad det föreställde på den lilla bilden direkt i inlägget).

Men visst, marsvin äts.

Envishet och drömmar

Abico
0

#2 - Fixat

Hanna 

Amoz
0

Så länge det har fått en snabb död (djuret) så tycker jag inte heller det är något fel med att äta t.ex. marsvin som #1 sa, alla är djur så. Sedan har ju folk olika smak och det är kanske inte lockande för alla att äta ett marsvin.

Caspia
0

# 3. Bra Hanna! Tack.

Envishet och drömmar

CamillaS
0

En sån här tråd har varit uppe förut.
Men håller med #4. när djuret är dött så känner det ju inget, men visst känner man lite mer för det eftersom att vi har dom i våra burar som husdjur och inte som mat.

Rafflan
0

Usch, tycker det e äckligt :S

Skulle kännas som att äta min lilla bebis :(

(kan även säga att jag inte äter all typ av kött av moraliska skäl)

Amoz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv skulle jag nog ha svårt för att äta t.ex. marsvin, men jag äter inte speciellt mycket kött så (av olika skäl) medans vissa älskar t.ex. kyckling (som jag inte äter) så som sagt, alla har ju olika smak.

(Tänkte att bilden med det grillande marsvinet kanske inte precis passade på "Nyaste bilder" så lade till en bild ^^' Tydligen funkade det inte som jag tänkt…)

tantnett
0

#8 Nej det var ju inte så trevligt att behöva se den bilden.

Men visst vad skjiljer egentligen djuren åt som gör hur vi anser vilka som är rätt eller fel att äta?

Vi kanske skall tacka folket i Peru samt vissa indianstammar som ju har dom som föda? tack vare dom så kom ju detta underbara djur att även bli ett keldjur som ju sen kom till våra breddgrader med sjöfararna som fick/köpte dom på sina resor.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

frido
0

tack för alla kommentarer. Intresant att veta vad ni tycker. Ock såklart kött är ju kött.

Sandra-B
0

Som Nyaste bilden på sajten räknas bara de bilder som publiceras i trådstarten, det vill säga #0.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

ElinLi
0

Hmm .. jag tycker inte att det e fel på något sätt .. men skulle alldrig kunna äta marsvin själv ..

FeliciaS
0

För det första finns det många likadana trådar ;P

Kött som kött, nja visst - lik som lik hellre. Det är ju lika synd att offra ett marsvinsliv som ett koliv. Förstår inte hur man kan äta någon levande varelse men för mig känns det givetvis konstigare att veta att någon äter det djuret man är fäst vid…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Kan inte finnas speciellt mkt kött på ett marsvin. Undrar just om de smakar som tamkött (ex ko, kyckling) elller villtkött (ex hare/älg osv)…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

#14 Fast det är de stora cuyarna som används till kött i Sydamerika. Jag har hört att det är som kyckling.

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#15 Jaha ja jag är inte så insatt, och som nybörjare på marsvin överhuvudtaget tänker jag inte ge mig in i marsvinsätardjungeln precis. Men Kycklig ÄR gott! :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

#16 Usch, nej… Kyckling är det värsta köttet man kan äta ;P
(om man tänker på djuren… och om det inte är ekologiskt)

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#16 nä yummm yummm yumm (som scooby-doo säger)

Moa-16
0

Usch. Sökte på bilder på marsvin som äter så kommer det här upp.

emelie92
0

Det ser nästan lite gott ut… med en stor sallad till och sås…

Arcticas
0

Jag tycker det är jätteäckligt när huvudet och tassarna är kvar på djuret när det serveras. Det får mig att känna total avsmak. Inte serverar man väl kanin på sättet?

Moa-16
0

Får riktiga rysningar när jag ser den bilden. Så vidrigt!

Fiona
0

Det är väl inget fel på att äta marsvin. Dock skulle jag aldrig göra det då jag hr för nära relationer till marsvin, samma sak med häst. Tycker dock inte att det ser så äckligt ut men nej jag skulle inte kunna äta det.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

emelie92
0

Jag har hört att marsvin ska smaka som kyckling Obestämd

Fiona
0

#24 Jag med :P Så antagligen skulle jag gilla det om jag inte visste att det var marsvin

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

patricia76
0

jag vet att folk äter marsvin, men jag skulle nog aldrig äta det om jag inte var tvungen till det.

Men som någon annan sa här, det ser nästan lite gott ut haha

Men de kunde ju ha tagit bort lite saker på den.

Men sedan är det ingen som grillar sin kelgris utan detta är ren mat marsvin..

Kram i värmen.

southdakota
0

Otäck bild.

Smakar det som kyckling alltså?

liliane
0

Jag har kommit överens med mig själv att om jag ska äta så ska jag kunna slakta, så jag äter bara fisk för den kan jag döda och rensa utan problem (nästan)….

Moa-16
0

#27 Du får väl smaka;).

#28 Tänk om alla skulle tänka så skulle vara bra!.

emelie92
0

#28 - Varför tänker du så? En intressant tankegång^^

liliane
0

#30 Har varit vegetarian i omgångar sedan jag var sexton (tio år sedan snart) och har hunnit fundera mycket på det under tiden. Tre hela år som veggie nu.. Tror *lite pinsamt* att det var från tv-dokusåpan farmen som dessa tankar dök upp. Deltagarna skulle vara med vid slakt, men många av dem klarade inte av det…

tantnett
0

#31 Såg också det programmet och häpnade fullständigt över vuxna människors okunskap.

Först ifrågasatte någon om man verkligen kunde äta det köttet?

Och sen som sagt ville dom ju "rädda" grisen från slakt. Hade nu inte grisstackaren blivit slaktad där så hade den ju troligtvis fått uppleva både slakttransportering typ scans bilar samt slakteriet.

Men turligt nog blev han ju humant slaktad i programmet.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

southdakota
0

#29 Det känns inte speciellt lockande. Jag som inte inte ens gillar kyckling så. Tungan ute