Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1137 ggr
razina
0

När börjar det synas?

Undrar när magen börjar synas på dräktiga honor.. Om min Wilma är dräktig så har hon gått 6 fulla veckor idag. Känner inga rörelser i magen, men ovan som jag är så kanske det inte är så konstigt, men tycker hon är liiite rundare om magen.. men det kanske inte brukar synas såhär tidigt? Hoppas hon ska ha bebisar :D

idipidi
0

Det beror ganska mycket på hur många ungar det är. Men små rörelser brukar man oftst kunna känna när det gått runt sju veckor. Vid sex veckor så brukar man dock kunna känna ungarna tydligt om man känner igenom magen. Undantaget är väl om det bara är en unge, då kan det vara jättesvårt.

razina
0

Ok.. kan ju försöka känna lite genom magen sen.. är ju så nyfiken! :)

Linnet
0

Du vet exakt vilken dag dom parade sig då?

idipidi
0

#3 Alltså så svårt är det ju inte att hålla koll på när de blivit parade? Vänd på honan en gång om dagen och se om hon brunstar. Honan kan bara bli parad när hon är högbrunstig = mitt uppe  brunsten. Oftast hinner man dessutom se någon typ av spår av parning, att pälsen runt könet är lite stel. Det handlar ju inte om att sitta och bevaka marsvinen hela dagarna direkt… :)

razina
0

Ja jag vet exakt vilken dag det var isf. Vet att hon brunstade och hon var kladdig runt könet sen, så förhoppningsvis tog det sig.