Hur många ungar brukar marsvin få?
Som rubriken lyder, **hur många ungar brukar ett marsvin få per kull ungefär?
**Kan inte mkt om marsvin (haft en hane i typ en månad för omplacering bara) kan mer om kaniner och då brukar många få 5-9 ungar (beroende på ras, men nu pratade jag om dvärgraserna).
Era honor, hur många ungar har de fått?

Jag har själv aldrig fått marsvinsbebisar men jag vet att det brukar ligga på 3-6 ungar per kull..
#1 Ungefär som kaniner då
Det är ju vanligt med 3 ungar också ^^
Det är ju olika… men hur många ungar kan ett marsvin få? Alltså kan de få 7-8 ungar? Har det förekommit?
Vet ju att kaniner kan få 10 ungar (dvärgras) och de större raserna kan säkert få mer än 12 ungar…

Tror det ligger på 7 som max. FeliciaS en Medarbetare här fick en ganska stor kull för några veckor sedan..
När min hona fick ungar för ca 8 veckor sedan fick hon 6 st men endast 5 klarade sig, våran älsta hona är ur en kull på 8, så det kan ju variera väldigt hur många unger men allt från 1 till 8 skulle jag vilja säga även om 8 är väldigt ovanligt
Tack för svar! 
Kul att höra. 
Är inte avelsaktiv men har uppfattat det som att det ändå generellt sett är vanligast (du undrade ju vad de brukar få) med ca 2-4 ungar, & att t.o.m. 5 är ganka stort som kull. Medan 6-8 hör ännu mer till ovanligheten. Där jag förr aldrig hört talas om en kull på 8, så det är mycket ovanligt. Alltså har jag uppfattat det som att kaniner i det långa loppet egentligen får fler ungar än marsvin i en kull, ni kanin aktiva marsvinsuppfödare har jag helt fel nu :P ?
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet