Katten i marsvins buren :O
Tur att jag kom hem tidigt igår (1.00) jag la mig å slöade i mitt rum framför tv:n och katten började vandra runt mig och ville kela och sen började han klättra på mina möbler, hyllor, skrivbord osv (han brukar göra så) sen hörde jag bara hur en av mina transportburar for ner mellan mina burar och snabbt vände jag mig om jag kollar och ser katten i buren!! (jag har en sån bur som på bilden fast utan gallret ovanför)
I början la jag ditt gallret när katten kom men då han aldrig var nära och klättrat på mina burar slutade jag med det.
Hur som helst, jag såg katten i buren och tänkte "Fan, ni har han tagit Sebbe" så tog knappt 1 sekund sen var jag framme vid buren, hög tag i katten och lyfte upp honom och kastade ut honom ur mitt rum. Fan vad rädd jag var, kollade i huset där Sebbe var och ja han var oskadd och hann in och gömma sig i tid och var helt oskadd, satte ditt gallret över och Sebbe var snabbt ute och åt som vanligt.
Troligen hade katten klättrat upp någonstans och sen hade han fri sikt ner i Sebbes bur och såg Sebbe springa där så hoppade katten.
Tur att jag var hemma asså, ville inte tänka hur det kunde gått annars :(
Katten har inte kommit in i mitt rum sen igår kväll, han vart nog rädd, bra det, då har han lärt sig ;)
Kan ju inte klandra honom så han har jakt instinkt ju ^^
Usch, vad läskigt! Det är hemskt att vara med om sådana situationer, men tur att allt gick bra för Sebbe! :) Trots allt har ju katten sina instinkter, och jag skulle aldrig våga ha luckan borta om jag hade haft en sådan bur och katt. Men men, och man lär sig av sina misstag :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 jo men har tre burar på varandra, och Sebbes bur är högst upp så öppningen är 155 cm ovanför marken och jag trodde han skulle klättre ditt upp men han var korkad nog att hoppa :P
#2 Ojdå, okej :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Usch, vad otäckt! Men vilken tur att det gick bra :)
Hanna
Hjälp, så läskigt det måste ha varit. Skönt att din lilla gris är oskadd iaf :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5 Oj det hade jag aldrig vågat! Förr eller senare lyckas de säkert komma över sin rädsla och ta ett marsvin? :S

Jo visst måste man vara uppmärksam på både katter och hundar.
Min katt bryr sig inte över mina marsvin, dom var ju vuxna när han som ettåring kom till mig.
Därmed inte sagt att jag inte har koll på honom, och visst tyckte han att min bebbetrio var intressant när dom kom, turligt nog växte dom snabbt så nu är dom inte så intressanta längre.
Men han har faktiskt delat både gräs och soffa med marsvinen nu i fyra års tid.
Marsvin 4-ever
.
#9 Jo vår gammla katt funkade med kaninerna och marsvinen och allt, sen gick hon bort pga ålder och den vi har nu är ca 7 månader, ännu ung ;)
Ojdå..