Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2254 ggr
Moa-16
0

Dina marsvins favorit Grönsak/frukt?

Vilken grönsak/frukt uppskattar dina marsvin mest?. Här är det helt klart paprika som är den stora favoriten. Dom äter allt med glädje men det är något speciellt med denna grönsak;). Lägger ut en video så ni ser hur tokiga dom är! Hoppas det kan funka nu då!

Moa-16
0

Nähe. Vill inte funka alls. Får testa sen igen.

Berlau
0

Hm, vet faktist inte.
Såklart, gurka, sallad, tomat, paprika, bladpersilja och allt annat som är lite blött och saftigt. Oftast är det mindre nyttigt i dom, såsom gurka etc. :)

Ruffsen
0

Mina tycker bäst om gurka, äpple och persilja:)

Abico
0

Banan är klar favorit här :)
Tyvärr blir det inte serverat så jätteofta, det är inte så bra för de små tänderna.

Hanna 

Moa-16
0

#4 Ja banan är en favorit här också helt klart!.

Aristarcos
0

Gurka, morötter, persilja , morot och majs gillar de nog bäst ;) Det ratar dom inte ;)

Moa-16
0

Majs är nog det ända dom vägrar äta.

FeliciaS
0

Persilja, gul paprika är storfavoriterna. Bortskämda som de är får de paprika varannan dag *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Buffen
0

persilja & äpple, totalfavorit. Även melon (både vatten & honung) är de helt tokiga i. Men jag ger endast dessa sorter utom persilja som godis. (Vovven favvo är morot, han knaprar på som en liten gris tillsammans med marsvinen :P)

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

paronskrutten
0

Grönkål, gräs =)

Helena

Creation
0

Cinnober: Gurka(han är en riktig gurkgalning!)
Dianthus: Persilja

Fast över allt detta går nog gräs :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

marsvin2008
0

Agnes - Gurka Persilja Grönkål
Signe - Vitkål Persilja Grönkål
Odessa - Paprika Persilja Grönkål
Ninni - Vindruvor Persilja Broccoli
Daga - Persilja Broccoli

Albin - Dill Persilja Grönkål
Marwin - Dill Persilja Grönkål

#9 Såg just att du också har en grönsaksätande hund. Helt knasigt roligt, Min valp äter allt som grisarna får och hon blir galen om hon inte får smaka.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Aristarcos
0

Undrar om mina svin kommer gilla grönkålen jag odlar här ute ;) Själv tycker jag om den så det ska bli kul att få smaka den när den vuxit till sig tillräckligt.

agnes_S
0

Sallad och tomat går alltid ner, tyvärr är det ju inte det nyttigaste de kan äta. Banan är urk ;)

Anette-Anna
0

För mina är det sallad , gurka , melon , persilja Glad

Mina gillar heller inte banan , en av dom spottade ut det …Tungan ute

//ANna

diva
0

paprika och gurka är storfavorit hos mina grisar

razina
0

Gurka, persilja, sallad och maskrosblad. Gurka och maskrosblad framförallt, de blir som tokiga :)

[findusen]
0

sallad är ju absolut godast, men annars är det oftast paprikan som äts upp först och persiljan =) sen beror det på hur ofta dom får det, ju mer sällan det ges ju mer uppskattar dom ju det :)

[deedeeojohnny]
0

Mina marsvin smakar inte ens på gurka eller tomat :P Men de kanske bara är lite blyga ;)

tjorve
0

mina två är överförtjusta i sommarkål/färsk vitkål och kan äta hur mycket som helst av det :) det blev en storfavorit nu när det började säljas igen.

är det någon som vet vad sommarkål har för näringsvärde jämfört med vitkål, förresten?

kan ju långt ifrån vara lika nyttigt, eftersom det är dubbelt så populärt här :P

vi fick förresten en stor kinakål med den senaste ekolådan. hur funkar det för marsvin?

FeliciaS
0

#20 Färska grönsaker och rotfrukter har ju högre näringsvärde bara. Alltså nyttigare (mer näring) ;) T.ex. så föredrar de hellre bladen från blomkål än själva blombuketterna, och bladen innehåller betydligt mer näring. Dumma är de inte ^^

Kinakål/salladskål går utmärkt att ge.

Mvh Felicia

Aristarcos
0

Mina fick prova ett grönkålsblad idag, men var nog inte överförtjusta även om iallafall en av dem åt upp bladet.. däremot dillen  =) …mm så gott det är det tycker de om ;)

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu ska jag testa om jag får in videon igen!

Moa-16
0

Ja nu gick det ju=). Har filmat med mobilen så det är ju ingen toppen kvalité Men man ser hur glada dom är i paprika.

razina
0

#23, Vad sött!! De var verkligen galna i paprika.. :) Är det ingen risk att de pinkar på den fina mattan? ;)

razina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Molle som älskar gurka :D

Moa-16
0

Nä där kissar dom inte. Dom har en låda. Men det händer att dom kissar i hörnen i rummet ändå. Bara att torka.Flört

FeliciaS
0

#26 Oj oj ;) Han skulle bli en hejare i Gurkätartävling! ^^

Mvh Felicia

razina
0

#28, ja minst sagt :)

Berlau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Känner igen det här också, med grönsakshundar ;)

#26 Gud vad lik han är min Selda. Färgen, frisyren, dom små öronen :) Seldas har väldigt täts ögon också.

liliane
0

Spetskål!! En typ av vitkål, men mindre kalcium och de älskar det!!

#23 och #26 - Vad söta!!

razina
0

#30, ja de var jättelika :D

marsvin2008
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Broccoli och paprika är mums! Gräs och maskrosblad är också jätte gott såklart.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Berlau
0

#32 Var är han ifrån? ^^

razina
0

#34, han är från djuraffär i Karlstad :)

Berlau
0

#35 Okej, tänkte om dom kunde vara syskon. Det är dom antagligen inte då, fast hon kan vara det, eftersom jag knappt vet något om hennes bakrund. Hur gammal är han? ;)

razina
0

Han är ca 1,5 år, vet inte riktigt hur gammal han var när jag köpte honom. Vart bor du då? :)

razina
0

På din bild på presentationen ser det EXAKT ut som Molle bakifrån.. :)

noddy19
0

Junior och Trassel gillar mest gurka.sallad och morötter… Det är favoriterna

Berlau
0

#37 Ojsan, Selda är fyra-fem år tror vi ;) Jag bor i Göteborg. Det är nog inte så rimligt eftersom det är så stor åldersskillnad. Men dom är verkligen otroligt lika, aldrig sett ett så likt marsvin innan ^^

razina
0

#40, då är det nog inte så stor sannolikhet att de är släkt.. om det inte är från en tidigare kull med samma föräldrar ;) I vilket fall var de enormt lika! :)

foderhinken
0

Hos mina grisar är den klara favoriten persilja.

Yeay
0

Morötter är favoriten här :) Helt galna i morötter är båda mina små grisar :)

[SusannaK]
0

Persilja gillar mina grisar mycket. Men dom äter gräsGlad och maskrosblad med stor aptit också

isabelle_
0

Persilja och Gurka är favoriter!:)

MoaL
0

Mina marsvin älskar alla slags växter, så jag räknar inte gräs, maskrosor, dill, persilja och sådant. :)

I rena grönsaker/frukter så är mina marsvins favorit helt klart broccoli. :) Även paprika och vitkål är populärt, och dessa tre grönsaker är deras huvudsakliga c-vitaminkälla. Grönkål fullkomligt älskar de, men jag får bara tag i det kring jul.

Ingen av mina sex marsvin är särskilt förtjust i gurka, vilket de flesta marsvin här på MiF verkar älska. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor