Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 8602 ggr
Creation
0

SM i Dingle 4-5 juli 2009

Här kan vi diskutera Svenska Mästerskapen 2009 som kommer att anordnas i Dingle av lokalavdelning Västra. :)

Sista anmälnings och betalningsdag, 1 juni.
Edit: Sista anmälnings och betalningsdag förlängd fram till 15 juni.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

CamillaS
0

vart ligger Dingle?
Ska du dit?

Abico
0

#1 - Dingle ligger i Bohuslän, Västra Götaland :)

Hanna 

CamillaS
0

Hoppsan det lät lååångt! :P
Men vill dit! Nån man kan samåka med kanske? Oskyldig

Creation
0

Jag ska kanske dit ja :) SM är inte nåt jag vill missa, det är ju ett så stort och häftigt engagemang. Ska bara se om pappa tycker att det är någon bra idé.

Sök på dingle på eniro, vetja.

CamillaS
0

#4 kan man kanske få samåka med er då? :P
Vi bor ju inte så långt ifrån varandra iaf^^

Abico
0

#3 - Klart att du ska dit :)

Hanna 

CamillaS
0

#6 ja, jag vill!Skrattande
Men vill samtidigt inte åka själv. :P

Creation
0

#5 Ska se, har inte pratat om det än. ;) Men nog tror jag att du skulle få åka med om det blir så att vi bilar ner. Kan hända att jag får ta x2000 till göteborg och bli skjutsad därifrån till dingle, men sträckan till dingle kan du säkert också få åka med i sådana fall i och för sig Tungan ute Ska fråga först.

Abico
0

#8 - Du kan inte plocka upp mig i Göteborg också då? ;)

Hanna 

Creation
0

#9 haha ;) Javisst kan jag det, om det nu blir så. Men jag vet ju inget än.

MikaTela
0

Exakt hur går SM till, har alla rätt att ställa eller måste man kvala in sig på något vis?

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

idipidi
0

Det är som en vanlig utställning, bara det att fler kommer och ställer, man tävlar om titlar och det brukar vara roliga kringarrangemang. Alltså man behöver inte kvala eller så.

MikaTela
0

#12 Tack för upplysningen! Allt ligger bara i funderarstadiet ännu är ju trots allt närmare 40 mil dit! :p

Fiona
0

Skulle inte SM gå i gbg? :P

Jag ska dit i alla fall vart det än är! Men får se om jag lyckas sammåka med någon då endel som kommer nerifrån (småland iaf) antagligen åker vägen över Jönköping-Falköping-Trollhättan-Uddevalla, kan jag tänka mig i alla fall ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Caspia
0

Vill bara PETA in att det går alldeles utmärkt att åka både tåg och buss till Dingle från Göteborg, det är inga byten utan man åker tåget mot Uddevalla och Strömstad i lite drygt en timme. Trots samhällets pyttelitenhet finns det oväntat bra kommunikationsmöjligheter, en pizzeria, bankomat, ICA-butik och en affär som säljer symaskiner… En annan fördel med att det är litet är att det är fruktansvärt enkelt att hitta.. Att gå från tågstationen till utställningslokalen tar nog lite drygt 5 min.

Ur min ständiga synpunkt att det är extra bra om utställningslokalerna är tillgängliga med kollektivtrafik är Dingle ett föredömligt val. Det finns med andra ord ingen anledning att oroa sig för att inte hitta samåkning eftersom det inte är nödvändigt.

Förra gången SM gick i Dingle var det i en stor lokal som jag minns som bra.

Som nämnts så kan man övernatta på elevhemmet, trevlig standard till ett mycket billigt pris. Finns både enkel- och dubbelrum och i en del får man ha hund.

# 14. Det går tåg från Herrljunga till Uddevalla, där kan du byta till tåget till Dingle. Jag vet inte var du bor men Herrljunga brukar iju nte vara omöjligt att ta sig dit för där stannar många tåg.

Envishet och drömmar

Fiona
0

#15 Okej jo jag kan få skjuts till Herrljunga det tar kanske en halvtimma / trekvart att åka dit. Annars går det tåg från Floby där jag bo till Herrljunga men vet dock inte hur tidigt.

Det lär ju bli nödvändigt att övernatta så bra att det finns möjlighet till det =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Caspia
0

# 16. Det brukar finnas möjlighet att komma redan på fredagskvällen. Det märker du i annonsen när den kommer.

Envishet och drömmar

Fiona
0

#17 Okej det låter ju toppen!

Jenny

[jejjas]
0

Jag tror vi kommer men då kommer vi åka på fredagen redan å sova där då det värkar lättast. vet ju ioförsig inte incheks tiderna än *L*  för om dom är i mellan 8-9 så blir det väldigt tajt med tid om vi åker på lördags morgon är i dingle 08:28 så ska jag med 0 lokal sinne hitta med Skäms men det 'är ju några månader ditt som tur är  förhoppnings viss har syrrans pojkvän fått körkort då så an kan tvinga han att köra hihihi, å då kan vi nog plocka pp någon på vägen med. typ i uddevalla eller vargön, då vargön är våran avgångs pungtSkrattande

CamillaS
0

#8 Åh det vore toppen isåfall!Skrattande
Du får luska lite och sen höra av dig vad ni kommer fram till. :)

Cavia
0

Jag måste bara kolla…är det alltså 100% säkert att SM blir i Dingle?? Nån från Västra som bekräftat detta?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[jejjas]
0

Kolla här Skrattande annonsen om SM finns där nu

Abico
0

#22 - Jag kan inte öppna länken >.<' Min dator kör med något skyddat läge. Jag fattar inte att den ska vara så överbeskyddande jämt *s*

Hanna 

Fabiola
0

Jag kommer till SM iallafall. kommer med stor sannolikhet att åka tåg dit upp.

Fiona
0

#23 Det är bara länken till Västras hemsida där det står om SM ^^

Jenny

Fiona
0

Jag ska bo där frå fredagen till söndagen men någon som vill dela rum? Haha jag kommer aldrig våga sova själv x)

Jenny

Abico
0

#25 - Västras sida funkar inte 7 av 10 ggr för mig… Men nu lyckades jag plocka bort ett par skyddsmojänger och kom in, fast hela datorn hängde sig då *s* Jag fick iaf. läst annonsen.

Hanna 

CamillaS
0

#25 om du klickar på kommande utställningar oc´h scrollar neråt på sidan så kommer du till utställningsannonsen

CamillaS
0

#26 jag kan dela med digOskyldig

Fiona
0

#29 Det vore bra Flört Haha läskigt att sova själv på ett helt nytt ställe ;P

Jenny

Fiona
0

Jag tänkte på det om man sover där från freda till söndag så måste man ha med sig någon slags bur eller? Det blir ju väldigt trångt för grisarna att sitta i transportbur i 3 dagar… Vilket är smidigast att ta med?

Jenny

CamillaS
0

#30 ha ha säger desamma. :P

MikaTela
0

#30 - tänk om camilla är nån seriemördare då? *skratt*

Fiona
0

#32 haha men bra då kan vi boka rum längre fram då ^^

#33 haha aja jag slipper ju sova själv i alla fall ;P

Jenny

Emelie-E
0

Åh, dit hade jag gärna velat åka. Gick på den skolan ett tag förr.. Så dit är det inte vidare långt ifrån mig.

Canziine
0

Om Creation bestämmer till tusen att hon ska dit kommer jag också. Måste få klappa på hennes pojkar. Annars kommer jag inte, och ingen av mina griasr följer med. ;)

Ireth
0

Jag kommer absolut :)

CamillaS
0

#33 ha ha ja ,jag kommer döda henne på natten! Shh… du får inte avslöja mina planer. :P

#34 Får se hur det löser sig.. Du kanske kan vara med mig och Creation?
Fast vet ju inte än om Creation ska åka..
Vart bor du?

Caspia
0

# 21. Ja, dels finns annonsen på Västras hemsida (såg jag nu) men det var också en tjej ifrån styrelsen som skrev det i en annan tråd häromdagen, jag minns dock inte vilken. Förstår att du reagerar men det är bekräftat. Glad

Envishet och drömmar

svampi
0

haha har sökt dingle naturbruk.

Fiona
0

#38 A det löser sig väl jag bor ute i skogen cirka två mil söder om Falköping i västragötaland :P

Jenny

CamillaS
0

oki, ja då bor du en bra bit ifrån mig :P

Fiona
0

#42 Japp men det kvittar väl i fall vi ska dela rum då jag åker tåg dit ;P eller ? ^^

Jenny

Creation
0

#31 Det erbjuds ju utställningsburar på plats som man kan ha marsvinen i. Visserligen är inte det heller så stora burar, men de ska ju inte vara där så länge. De får ju sitta där under dagen. Om man vill ha dem i något större under natten kan man ju ha med sig någon mindre, vanlig bur.
#38 Jag ska kolla nu den kommande veckan tror jag faktiskt, så får vi se =)

Haha, tänk att man redan är och planerar, nästan tre och en halv månad innan utställningen Tungan ute Fast det är bra, så att man inte hinner boka in något annat den helgen.

CamillaS
0

#44 Va bra. :)
Jo men det är ju långt att åka så det är nog bra att vara ute i god tid! :)

Stormviskaren
0

Hanna är de långt till utställningen från dig ? asså om du ska åka dit sen hem och sen dit nästa dag igen?

CamillaS
0

#43 Ne det gör inget. ^^

Wedi
0

är detta en "vanlig" utställlning? asså kan vem som hälst ställa ut ? eller är det SM marsvin?

Tack i för hand

Abico
0

#46 - Egentligen är det ingen jättelång bit men att få mamma eller pappa att köra ca. fyra timmar om dagen för en marsvinsutställning kan nog bli knivigt ^^ Men jag skulle kunna ta tåget, eller så sover jag över.

#48 - Vem som helst får ställa ut :)

Hanna 

Wedi
0

#49 okej så bra då kommer jag ! :)

Abico
0

#50 - Kul! :)

Hanna 

Wedi
0

Ligger inte det rätt långt upp i landet?

Ligger det nära Göteborg?

Abico
0

#52 - Slå in det på Eniro. Det ligger nog ungefär en timma från Göteborg.

Hanna 

Stormviskaren
0

#49 ah okej jag ska se om moster ska dit, kommer sova över ju pga att vi bor båda så långt där i från XD vi sov över i eskilstuna ju ^^

FeliciaS
0

Hyffsat nära i alla fall, och det är ju sommarlov (sommarens höjdpunkt - har inget annat inplanerat). Jag ska dit på lördagen i alla fall ;) Troligtvis blir det till att ställa Hera och kanske Saga.

#40 Min kompis går där ^^

#52 Det ligger en dryg timma norr om Göteborg.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Canziine
0

Jag vill också komma dit ju. *snyft*
Fast jag vet inte hur jag ska komma dit. ;P

Wedi
0

okej :)

Creation
0

Jag har snackat lite med pappa nu, men han vill att vi ska diskutera det när det blir lite mer aktuellt istället. ;) Är svårt att övertala någon över telefon, så jag får diskutera med honom när jag åker ner till påsk.

Kan inte ett gäng mifare dela rum ihop? Kan ju bli kul. Glad Tror inte att pappa kommer att vilja stanna där hela dagarna och heller inte åka fram och tillbaka flera gånger, så kanske blir till att jag sover över där ändå.

Fast i och för sig står det ju på schemat att det enbart är seniorer andra dagen, så det kanske inte är "nödvändigt" att stanna båda dagarna ändå? Om man bara har djur att ställa första dagen menar jag. Dock vill man ju se vinnaren! Hm, svårt.

Kan man ställa samma djur i både u-sm och vanliga rasklassen förresten? Tänkte om jag kanske hunnit skaffa fler marsvin tills dess…. ^^ hehe

Abico
0

#58 - Men det är väl bara vanliga dubbelrum, dvs. 2 sängar? Men ett par människor kan ju sova på golvet såklart ;)

Ja, du kan ställa samma djur i u-sm som i vanliga ras. Oh, flera marsvin ^^ Nu blir jag nyfiken :P Förvisso läser jag din blogg så jag vet redan vad du har i tankarna *s*

Hanna 

Emelie-E
0

Det är bara två sängar i rummen (förutom i enrummen) och de är väldigt små, så på golvet får det inte plats många:P

Creation
0

#59 Nja, de har vandrat i lite andra vägar sen jag senast uttryckte mig tror jag Skrattande Men långhår är ju något man nästan kan lista ut på egen hand att jag vill skaffa fler av, om man känner mig. Hehe.
Men jag har ju flera olika val, så jag får se hur det blir..

Och angående rummen tänkte jag ju inte att alla skulle sova i samma ;D det får vi nog inte plats. Men att flera mifare delar rum nära varandra kanske eller något i den stilen. :)

Stormviskaren
0

#59 det hade ju varit kul att dela rum med dig och Louise hihi ^^

Abico
0

#60 - Okej :) Kunde tänka mig något sådant ^^

#61 - Oh? Sugen på self dark eyed white kanske? ;) Jag kanske måste skicka ett mail till dig och pressa dig på information (A)

Hanna 

CamillaS
0

#61 det skulle vara kul om man kunde bo nära andra mifare. ^^
Så man inte är utlämnad helt åt främmlingar. :P

#58 oki, får se då. Men får jag åka med er ner så vill jag gärna åka hem med er också. ;)

Wedi
0

bara en liten fråga ^^

Om jag badar marsvinen i dag kommer det hålla tills uts på tjörn? asså kommer dom bli lortiga igen innan dess?

Abico
0

#65 - Men nu är du väl i fel tråd? ^^
Det beror på vad marsvinet har för päls och hur mycket h*n skitar ner sig men det borde vara lagom att bada nu.

Hanna 

Wedi
0

okej tack ! nej är inte i fel tråd , den andra är så lång och tar så himmla lång tid att sckrolla ner till x'D

bustroll
0

Hmm…. va svårt detta blev nu då :/ Jag vill åka, har aldrig varit på SM, bara NM ^^, Frågan är hur gammal min blivade hund är då, hmm.. ca. 12v hmmm… va svårt detta blev.

Caspia
0

# 52, 53 och 55. Nja, lite längre än en timme från Göteborg är det. Från Tingstadtunneln tar det runt en och en halv timme om jag inte minns fel. Det är sedan ett år motorväg hela E6:an norrut som passerar en bit från Dingle och själva samhället ligger sådär 3-5 km från motorvägen (man kan köra av på två olika avfarter, det tar ungefär lika lång tid vilket som). Det är jättelätt att hitta till Dingle, man kör E6:an hela tiden om man kommer från/genom Göteborg, Uddevalla eller Strömstad.

Angående rummen så är de rätt små, ja. Jag tror att alla har egen toalett men delad dusch men är inte säker.

Det finns massor av andra djur på naturbruksskolan som man kan hälsa på, kossor, hästar, olika sorters fåglar och smådjur som chinchilla, hamster och marsvin.

Envishet och drömmar

AnimalLover
0

åh synd :( , Hade sågärna viljat träffa alla här .. men det e så långt härifrån

FeliciaS
0

#69 Ja, en dryg timma alltså ^^ Fast när jag sökte på Eniro skulle det ta 1h 16 min (ca 1h 20 min alltså) och då bor jag 10 min sydöst om Göteborg - åker dit via Göteborg.

Mvh Felicia

Caspia
0

# 71. Oj då! Hur fort kör Eniro? Flört

Envishet och drömmar

Abico
0

#72 - Eniro kör superfort, och det är aldrig kö ;)

Hanna 

emelie92
0

#73 - Jag tycker att Eniro kör jättelångsamt, om man jämför med min mamma som brukar leka rallyförare (a)

FeliciaS
0

#72 Bra fråga ;) Men jag sökte på ett annat ställe också och fick liknande resultat. (attans att jag inte kommer på namnet just nu *s*)

#74 Haha!

Mvh Felicia

bustroll
0

#75 hitta.se?

[jejjas]
0

är det någon som vet hur mycket det kostar att bo på skolan från fredag till söndag?

FeliciaS
0

#76 Nepp ;P

Mvh Felicia

Cavia
0

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Abico
0

#79 - Tack så jättemycket för den länken :)

Hanna 

Fiona
0

det va ju inte så farligt dyrt ;P

Jenny

[jejjas]
0

#79 tack så hemskt mycket

[jejjas]
0

Så där nu har jag varit ute i gooood tid ochbokat rumså nu är det garanterat att vi kommer i alla fall Skrattande

Abico
0

#83- Oj, inte illa ^^

Hanna 

[jejjas]
0

#84 käns som om det kommer komma mycket folk å det är lika bra att vara i tid sen är det ju fruktansvärt billigt med så det kommer nog gå åt *L*

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
0

#85 - Jo, jag funderade på det också :)
Man kanske skulle passa på och inte skjuta på det, som det blir med allt annat som vanligt ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#87 det bästa är att man får bekräftelse till mejlen Skrattandemen vet inte om man betalar när man kommer dit

bustroll
0

#88 Lyx för er  som vet att dom ska åka och det är fast spikat. Själv vet jag inte, kanske e jobbit för en liten valp att hänga med på en sån sak :/

Så får se om det blir nått. Tur e iaf att jag inte har någon i ras så allt är på lörddan :)

Abico
0

#87 - Okej :) Men du har inte betalat i samband med bokning av rum alltså?

#89 - Jag säger lite som du, har heller inte spikat det ännu. Visst vill jag åka men transport, boende och vilka dagar och sådär är osäkert ännu. Jag vet inte ens om vi ska på semester i år ;)

Hanna 

bustroll
0

#90 om jag får hund så blir den längsta semestern till havet xD medans mama å pappa åker till grekland eller något varmt land :/ x) annars hoppas jag på paris eller london :)

Abico
0

#91 - Äsch, varför skaffa hund när man kan ut och resa ;P
Jag skulle lätt ha valt Grekland *s*

Hanna 

[nadvard]
0

vad mysigt det låter att ni alla utställare kommer träffas, hoppas på att jag dyker upp någon gång ;)

bustroll
0

#92 :O…  okej, där ser man ;D jag älskar då hundar och viljat ha en sedan min lilla sötnos gick bort 2004.

#93 skulle vara kul med nytt folk.

Nu ska ni inte missförstå mig, de e trevligt att träffa er andra med ;D

[jejjas]
0

#90 nopp det har jaginte *L* har inte fått någon bekräftelse än

FeliciaS
0

#87 Samma här… Sedan tror jag inte pappa gärna skjutsar mig dit, och med 1-2 marsvin kan jag ju faktiskt ta tåg. Så det blir kanske att jag kommer på fredagen och åker på lördagen efter alltihop.

Mvh Felicia

CamillaS
0

Hmm.. kan heller inte boka rum förrens jag vet om jag kan ta mig dit. :/

Abico
0

#94 - Visst vore en hund trevligt, har alltid velat ha hund (även om jag är hundrädd ;)). Men får jag välja på hund och upptäcka världen… Tja *s*

#96 - Jo, jag tar nog tåg upp på fredag kväll isf. och sedan kommer mamma och hämtar på söndag. Säkert att du inte ska stanna till söndagen? :P

Hanna 

FeliciaS
0

#98 Okej ^^ Alltså det är ju långt ifrån något planerat - jag bara spekulerar. Men jag skulle kunna stanna på söndagen, har ju inget speciellt inplanerat precis :P Däremot vill jag kanske hem till Frideborg och främst; det blir jobbigt för Hera och Saga att vara borta för länge. Men i så fall kan ju kanske jag sno skjuts med er till Göteborg eller nått (A)

Mvh Felicia

bustroll
0

# 98 jovisst vill jag också upptäcka världen, man kan ju ta med sig hunden sen ;)

Hur många brukar vara med på SM? någon hundvan som vet om det blir för mkt intryck för en 14v valp?

FeliciaS
0

#100 Alltså utan att veta hur mycket folk det är just på SM tycker jag det låter lite för mycket att ta med en valp till en marsvinsutställning oavsett.

Mvh Felicia

emelie92
0

#100 - Din valp lär inte vara rumsren vid det laget, och inte alls van vid sådant stök. Så jag skulle absolut inte ta med mig en valp om jag var du. Sedan bilresan, om din valp inte är van att åka bil… nej,nej, valpen ska du låta stanna hemma! :)

bustroll
0

#101 & 102 jaoha då kommer jag troligen inte :/ om jag inte kan hitta en hundvakt (min kära bror, vad har man annars syskon till? ;))

CamillaS
0

louise har din pappa sagt nåt mer?
Som att han kan skjutsa t.ex..Oskyldig

Creation
0

#104 Du har fått PM Flört

CamillaS
0

#105 tack. erbjudandet låter bra. bara jag kan göra sällskap med dig och nån mer så man hittar med tåg och allt ha ha.. jag har skit dåligt lokalsinne. xD

Creation
0

#106 Eh, jag kan inte lova att mitt lokalsinne inte kommer att svika mig ^^' Vi får se till att ta med någon med kanon-lokalsinne, så slipper vi båda oroa oss för det Tungan ute

CamillaS
0

#107 ha ha ok. :P
Ja, vi får hoppas att den tredje personen har bra lokalsinne, annars får vi hjälpas åt helt enkelt. ;)

He he frågan är vilka grisar man orkar släpa med. xD

Abico
0

#106-#108 - Så ni kommer ner(upp?)? :)
Jag och Felicia planerar att mötas upp på Göteborgs station och tåga sista biten upp ihop, men vi åker nog på fredagen isf. Så vill ni ha sällskap så inte mig emot ^^

Hanna 

Creation
0

#108 Jag önskar att jag hade så många att jag hade svårt att bestämma mig om vilka som skulle med ;P Har jag tur blir det kanske någon till gris att ställa däromkring, men det är inte alls säkert.

#109 Det ser ut så ja :) Fast vi ska kanske ta andra färdsätt och vid andra tider. Vi ska nämligen inte bo på vandrarhemmet. =P

Berlau
0

Jag som så gärna vill komma och kolla på en utställning! Får vänta tills i höst/vinder. ska till spanien den 29/6, så jag missar det. Marsvinen kommer då bo i en jättestor utebur hos min mormor :P

FeliciaS
0

#109 De kommer ner möjligen, inte upp ;)

#110 Samma här - en gris ;P Iofs i fyra klasser men ändå… 
Vart ska ni bo då?

Mvh Felicia

Fabiola
0

#109 jag möter er gärna också på göteborgs station så har man lite sällskap att åka upp dit. men det är långt kvar än :P

FeliciaS
0

#113 Ju fler desto roligare ;) Hehe, vi är tidiga ute med planeringen men när det ändå är så billigt kan man likaväl boka ^^ 16:47 går tåget och är framme 18:38.

Men det är 2,5 månad kvar och priset lär inte öka än på några veckor…

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag kanske kan göra sällskap med er som åker från Göteborg också Oskyldig

Jenny

Abico
0

#113 - #115 - Ja, gör det :P
Vi får märka upp en tågvagn med "Marsvin.ifokus" ;)

Hanna 

Fabiola
0

Verkar som att vi blir många som åker tåg upp dit :)

CamillaS
0

#112 Vi ska i såfall bo hos en marsvinsuppfödare  SMF 313 Myosotis.
Men som jag förstått det så letar vi efter en tredje person som vill göra resesällskap till utställningen. ^^,

Fiona
0

Ni som hade tänkt att åka tåget hade ni tänkt att åka hem på lördagen eller vara med på middagen & dansen på kvällen och åka hem på söndagen ? ^^

Jenny

FeliciaS
0

#119 Jag har inte bestämt mig riktigt ännu ^^ Beror på hur det är med marsvinen här hemma och om Saga följer med. Att låta Hera sitta i en liten bur utan kompisar två nätter är inget jag vill inte. Men det hade varit jättekul att vara med på söndagen. Men som sagt, det är absolut inte bestämt än (är ju långt kvar ännu!).

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag tänkte mest bokningen av rum men det kanske inte är nödvändigt än?! Samtidgt vill man ju inte bli utan sovplats ;) För min del är det nog bara klasser på lördagen vad jag har fattat det som men jag är ju inte kvar på kvällen om inte någon av er andra är kvar ^^

Jenny

emelie92
0

#122 - I värsta fall så får man tälta *s*

Det är bra att boka i god tid!

Fiona
0

#122 Haha nja tälta är jag inget fan av ;) så bäst att boka i tid måste bara veta hur länge jag ska stanna (;

Jenny

FeliciaS
0

#122 Usch, inte med marsvin *s* Vem vet hur sommaren blir. Stekhet eller jätteregning kanske ;P

Mvh Felicia

Abico
0

Tja, hmm.. Går det att tälta där?
Får man bara upp tältet så är det väl inga problem, marsvinen bor ju i utställningslokalen.
Jag blir kvar på söndagen också, förmodligen åker jag bil hem på eftermiddagen/ kvällen där. Just nu ser det alltså ut som om jag åker dit på fredag och hem på söndag :P

Hanna 

Berlau
0

#124 Sommaren ska inte bli regnig!

[starlights]
0

Idag har jag och Sandra bokat rum. Så nu är frågan bara vilka jag ska anmäla.=P
Som det ser ut nu blir det Johnny, Max och Matador som får följa med.

Sandra-B
0

Du får inte glömma Anna också:-P

Jag är inte helt säker på vilka jag tar med men det lutar åt Melora, Benjamin & Annie. Har jag tur kommer dessutom Rose bebisar nästa helg så då är de precis 2 mån till SM och då får nog nån av dem också följa med:-P
Sen kanske Wera också kan hänga med om inte Bosse lyckats pricka rätt *hmm* det blir lite att fundera på:-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

bustroll
0

Det ser lite ljusare ut nu, att jag kommer :D För mamma och pappa ska köpa en husbil (vet redan vilken, men inte fått den). Då kan vi säkert ta med min hund utan att den behöver vara i utställningslokalen :D

Så vet någon var den närmaste campingen/ställplatserna finns?

[jejjas]
0

#127 boka ni via tele eller nätet?

Fiona
0

Jag ska boka rum så fort jag har tjänat ihop lite pengar igen ;P Men hmm en kompis till mig vill följa med och jag har försökt att förklara att hon kommer få dö tråkigt, fast hon inser nog inte vad jag menar med dö tråkigt x) Eller jag tycker ju at det är jätte kul men en utan marsvins intresse tycker man nog inte det :P Tips på hur jag kan avskräcka henne? Oskyldig Det blir tråkigt om hon följer med och verkligen inte trivs där…

Jenny

Abico
0

#131 - Jag förklarade en gång att bilen gick från oss klockan 7 på lördag morgon och inte en minut senare - mina kompisar släppte direkt tankarna på att följa med på utställningar ;)

Hanna 

Fiona
0

#132 Haha smart men grejen är att vi ska åka tåg på fredag kväll ;P

Jenny

Abico
0

#133 - *hysch* Det behöver hon väl inte få veta? Om du tar tåget på lördagen så går det typ supertidigt, säg klockan 4 ;)
Eller så sätter du henne på att torka marsvinsöron och fila förhårdnader kvällen innan utställning, hon kanske lessnar redan då ^^

Hanna 

Fiona
0

#134 det är så att ärthjärnan jenny redan har avslöjat att vi ska åka tåg på fredagen (A)  Men hmm jag kan ju alltid dra till med att jag måste upp tiiiidigt på lördagsmorgonen och sen sitta i utställningslokalen hela dagen lång! I för sig så stämmer väl det men jag kan ju alltid bre på lite ;P

På tal om lördags kvällen den däringa festen den låter mer som något för dom äldre eller? Så hmm vet inte om det är värt att stanna kvar eller vad ska ni andra göra? :P

Jenny

Abico
0

#135 - Ja, tyvärr så har jag inget förslag då ^^ Du får väl ta med henne, placera henne i ett hörn och bunkra upp med korsord om hon skulle tröttna på utställandet ;)

Jag ska inte på SM festen, dels för att min budget spricker redan utan att jag ska äta en massa dyrt ^^

Hanna 

emelie92
0

#135 - Ta med henne ändå! :)

FeliciaS
0

Ni som har bokat - vad innebär 175 kr/bädd? Alltså 175 kr/person och dag…? Fre + lör + sön = 3x175 = 525 kr!?

Jag ska inte heller på SM festen ^^

Mvh Felicia

Abico
0

#138 - Fast söndag natt stannar du ju inte. Det blir ju fredag-lördag och lördag-söndag bara.

Hanna 

Caspia
0

# 138. Hur tänkte du nu? Flört Det är ju bara två nätter.

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

#139 #140 *dum dum* Men 350 kr då? :P

Mvh Felicia

Abico
0

#141 - Ja, det borde det väl bli.

Hanna 

paronskrutten
0

#58 Louise..kul att dela rum med en Lidingöbo? Förvånad

Helena

Creation
0

#143 va? xD Nu hänger jag inte med?

paronskrutten
0

#144 som vanligt <3

Helena

Creation
0

#145 Msn? ;)

[jejjas]
0

Ni som har bokat rum har ni fått någon bekräftelse?

Abico
0

#147 - Har du inte fått någon ännu alltså? :/

Hanna 

[jejjas]
0

#148 nopp vet inte om jag måste rina å kolla med dom men tycker det borde räka å boka via nätet

Abico
0

#149 - Jo, eftersom dom har ett sånt bokningssytem. Fast i utställningsannonsen står det ju att man ska ringa.

Hanna 

[jejjas]
0

#150 hmm får kolla detta på måndag fast det vore bra å veta hur dom andra har gjort så jag inte bokar 4 sängar Foten i munnen

Abico
0

#151 - Äsch, boka du åt mig också ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#152 hehe *L* får se va dom säger påmåndag när jag ringer  Glad

[jejjas]
0

#152 hehe *L* får se va dom säger påmåndag när jag ringer  Glad

[jejjas]
0

skulle det nu vara så att dominte tar i mot via nät bokning så får jag i värta fall ta tältet med upp. så är det fler sominte skulle få rum så fins det plats i tältet hos oss det är 20 kvadrat meter stor. blir min lösning i värsta fall Flört

Abico
0

#155 - Tror du man får slå upp tält där då?
Har nämligen själv varit inne på det ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#156 jag vet inte faktist men tror nog inte det skulle vara några problem man får ringa å höra helt enkelt *L*

Fiona
0

Smart med tält så länge det är bra väder! Så länge man får slå upp det och det inte är dyare än rum avgiften :) Jag ska ta och boka rum snart så fort jag fått pengar igen

Jenny

Fabiola
0

#156 Du kan ju ringa och fråga dingdes naturbruksgymnasium :P

FeliciaS
0

#155 Men det står ju på deras hemsida..? Klart de gör :P

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#160 jo det gör ju det men tycker det är så konstigt att jag inte fåttnågon bekräftelse på att jag har bokat rumObestämd

FeliciaS
0

#161 Ja, det är konstigt. Ring och fråga vettja ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#162 jo jag ska ringa i mor å höra med dom

Abico
0

#163 - Vad sa dom?

Hanna 

[jejjas]
0

har inte fått tag i någon så jag ska ringa här om en stund tänkte jag

Abico
0

#165 - Okej :)

Hanna 

Abico
0

Nu har jag bokat tågbiljett på väg upp, fast man enligt Felicia tydligen inte kan/ ska boka något på det tåget *s* Inte vet jag, men jag lyckades iaf. ;)

Klockan 16:47 fredag den 3 juli åker jag från Göteborg, framme i Dingle 18:38. Om någon vill hänga på därifrån, eller tidigare längst vägen (tar pendeln från Alingsås tänkte jag) så är det bara att hojta ^^

Hanna 

Fabiola
0

#167 Kan hända att jag samåker med dig och eventuellt min syster om hon inte åker på nåt annat sätt.

Fiona
0

Jag skulle kunna hänga på dig Hanna :) Jag åker på f-kort så ingen biljettbokning behövs, du hade inte tänkt att åka 1a klass va ? ;)

Jenny

Abico
0

#168 - Trevligt :) Jag har ingen koll på vilket tåg det är jag bokat nu *s* Men alla som vill ha marsvinssälskap sista biten till Dingle kan ju mötas upp utanför tåget innan det åker eller liknande :)

Hanna 

CamillaS
0

Louise vi kanske också borde börja prata om våran rese plan? ;)

[jejjas]
0

Är det någon mer än jag som bokat rum via hemsidan? om har ni fått någon bekräftelse på det?

Sandra-B
0

Jag ringde till dem (tyckte att det kändes säkrare). Har iaf inet fått nån bekräftelse så jag funderar på att ringa upp igen och kolla så att bokningen finns.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

#173 okej då får jag ringa imor å kolla ommin bokning fins

Abico
0

Märkligt det här med bokningarna :/ Hoppas att det reder ut sig, annars får man väl ta med tält och slå upp. Eller sovsäck och rulla ut i utställningslokalen ;)

Hanna 

[jejjas]
0

ja det får man göra i  sådana fall *L* eller rulla ditt en husvagn

Creation
0

#171 Jo, det måste vi! Jag tänkte faktiskt på det häromdagen. Vi får börja planera imorgon.
Ev. kan jag få min pappa att skjutsa någon bit från/till Göteborg. ;) Ska se imorgon.

CamillaS
0

#178 Ok. :)

Moa-15
0

Hör inte hit.

Men är det inte lite väl långt för ett marsvin att åka.

Enligt mig iaf.

Men gör som ni vill.

Abico
0

#180 - Du sa det själv, det hör inte hit. Och vi gör som vi vill.

Hanna 

Moa-15
0

Ja.

Men säger bara att det låter dumt.

Ni kan väl åka ditt utan att ta med er marsvinen.

Bara ett tips.

idipidi
0

Hur mycket får man provocera utan få någon typ av varning? En stilla undran från mig bara…

FeliciaS
0

Ja, alltså eftersom det är ett länståg (Västtrafik) gäller deras kort på tåget om man har sådana :)

#167 *host* Glöm inte mig ;P

#169 Det finns bara en klass.

Mvh Felicia

Abico
0

#182 - Mycket till utställning utan några marsvin blir det ju inte.
Var snäll och återgå till din tråd för att diskutera ämnet vidare, detta är en tråd om SM - inte dina åsikter om det hela.

#183 - Du anar inte vad jag ställt samma fråga ;)

Hanna 

Moa-15
0

Ps. För minst 20 gången jag provocerar inte!

ger bara råd för grisarnas bästa.

Abico
0

#186 - Det är väl ändå upp till dem som blir provocerade att avgöra det?

Hanna 

Moa-15
0

Tycker iaf inte att en 16 respektive 17 åring ska kunna låsa trådar och stänga av folk=)

Abico
0

#188 - Vad förvånad jag blir ;)
Lämna den här tråden nu så att vi kan fortsätta prata om SM och inte en massa annat.

Hanna 

Moa-15
0

Blir bara lite irriterad på det;)

Vilket jag tror många kan förstå.

Sandra-B
0

En OT fråga till dig, hur ammal tycker du att man ska vara då för att kunna göra det?:-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

bustroll
0

på tal o husvagn. Vet någon var den närmaste ställplats/caping finns?

Caspia
0

# 192. Det finns ingen camping i Dingle (för där vill ingen stanna, oj, sa jag det högt). Skulle nog rekommendera att du drar dig utåt kusten, Ramsviks camping i Sotenäs kommun kanske? De har ett glasscafé. Jag gillar glass. Det ligger ganska nära Smögen om du har hört talas om det. Det finns en annan också, kan bara för mitt liv inte komma på vad det är den heter. Annars kan du prova www.campingkartan.se

Envishet och drömmar

Sandra-B
0

Har för mig att det står i utställningsannonsen att man ska kontakta skolan (/vandrarhemmet) om man är intresserad av att tälta eller ha husvagn.

Kan dock ha fel i det.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

#194 Jag har också för mig precis det ;) Så om det inte är rätt har två fått för sig fel *s*

Mvh Felicia

Ireth
0

Vad är det som gäller, måste man vara där båda dagarna? Någon som vet?

Moa-15
0

Inte för jag vill ta upp det men

Tycker man ska vara minst 18 år för att kunna ta sitt ansvar och inte bara låsa tråden för att man blir arg på den tex.

Fast många vuxna här inne verkar ju inte riktigt "friska";)

Med tanke på hur hemskt otrevliga visa är;)

CamillaS
0

#196 det beror på. Ska du ställa i ras så måste du vara där båda dagarna (har jag för mig) Men petten hålls vel bara en dag?

Ireth
0

#198 Men om man bara har en junior, både bedömningen och finalen är ju på lördagen.

Abico
0

#196 - Det beror på hur klasserna läggs upp, rasen går väl båda dagarna och BIS finalen brukar gå på söndagen. Nu vet jag inte vad som gäller för just juniorerna men om både bedömningen och finalen är på lördagen som du skriver så ser jag inte varför du skulle behöva stanna söndagen också :)

Hanna 

Ireth
0

Hmm, ja det skulle ju underlätta för min del om jag bara behövde vara där på lördagen :) Jaja, men om någon vet mer säkert hur det ser ut så vill jag gärna veta.

[jejjas]
0

Nu har jag börjat fylla i anmälningarna Glad 11 djir ska med tur vi är 3 personer syrrans kille får följa med :-). Någon som har lust att hjälpa oss om det skulle bli litte körigt för oss?

CamillaS
0

#197 Anledningen till att tråden låstes var inte för att vi blev sura på dig, utan det var för att vi tyckte att vi inte kom längre i diskussionen helt enkelt.
Man kan vara väldigt mogen i sitt sätt även om man inte är 18 år.

Diana som startade upp denna sajt från början ansåg att Abico och FeliciaS var duktiga på det dom gjorde under hennes tid som Sajtvärd. Och jag tycker dom är duktiga nu också därför har dom blivit kvar som Medarbetare när jag tog över sajten! och la även till Sandra-b och Starlight´s.  Alla är dom duktiga Medarbetare och anser inte att dom är omogna i sin ålder för att vara Medarbetare.

Men nu är detta en tråd som ska handla om SM har du fler synpunkter är du välkommen att pm:a mig.

Abico
0

#202 - Jösses 11 djur! *s*
Ja, det kommer nog att behövas tre personer för att få ordning på alla grisarna då :P

Hanna 

[jejjas]
0

#204 japp alla ska med L* blir ungarnas utstälnings debut Skrattande. men problemet blir i pet alla 11 ska med där Foten i munnen

Abico
0

#205 - Hahaha ;) Du får ropa till så kommer jag springande för att hjälpa till om det behövs :P Jag har ingen junior att ställa nämligen.

Hanna 

[jejjas]
0

#206 å va bra det blir ju 5 st i samma klass Foten i munnen

Abico
0

#207 - Haha ;) Dom kanske utgör en helt egen klass :P

Hanna 

Moa-15
0

Ett tips är att inte ta med alla 11 djuren;)

Svårt att se om någon mår dåligt då;)

(stressad)

[jejjas]
0

#208 ja vem vet :-)

[jejjas]
0

Så nu har jag tack vare Fabiola ått bekräftat att jag har ett rum Skrattande, Så nu får jag hoppas att regg paprena hinner komma innan 1 juni så jag kan skika i väg anmälan :-)

Abico
0

#211 - Hur lyckades Fabiola få tag i en bekräftelse då? :P

Hanna 

Fabiola
0

Jag ringde de och frågade om bokningen kommit fram.

parsley
0

Vi har tingat en kanin som ska vara leveransklar till SM. Så sugen på kanin, en riktigt tam, tillgiven, förståndig och social liten nin. Glad Dvärgvädur, svart-silver tror jag färgen heter. Otroligt vacker färg är det i alla fall. Brukar föredra hermeliner framför vädurar, men mamman till vår blivande nin är en riktigt skönhet…

Abico
0

#214 - Ska du ställa den i pet då eller? ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#215 "Jo, vadå - ett marsvin får ju se ut hur som helst" *fniss* ;)

Mvh Felicia

parsley
0

#215 och 216. Nej den ska ställas som OST. Förvånad

Abico
0

#217 - Självklart Cool

Hanna 

CamillaS
0

Hmm vet inte än vilka grisar jag ska ställa. :/
Tweeny ska med iaf, men sen vet jag inte. :P

Abico
0

#219 - Jag vill se Love och Snow :P Calvin och Ludde också… Och Ådi kanske ;)

Hanna 

CamillaS
0

#219 orkar nog inte släpa med mig så många på tåget. ;)
Blir nog bara en eller två som hänger med.
Snow hade jag ju tänkt, men han kommer ju få avdrag på sitt tuggade öra. :/

Creation
0

#219 Ta med så många du kan, jag hjälper gärna till med petfix Tungan ute Kommer du få tillbaka dina buffpojkar till dess? Jag tror jag inte träffat på dem så mycket på nära håll. :) Teddypojken kan ju i alla fall följa med, mer än Tweeny.

FeliciaS
0

#221 Äsch då, när du väl ska ta en sådan tripp är det lika bra att ta med ett gäng grisar ;) Visserligen var det en väldigt stor bit som var borta på Snows öra…

Mvh Felicia

CamillaS
0

#222 hmm.. blir bara tungt att bära, men om jag kan komma på nån smart lösning så kan jag nog ta med 5 kanske. 4 i duvtransporten och en i katttransporten.
Men nåt förslag på hur man kan frakta dom? kan ju knappast gå med allt i händerna + en väska med mina sängkläder och liknande. :/

Sandra-B
0

Den där vagnen du hade när du, marsvin, råttor & packning kom ner till oss?:-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

parsley
0

#224-225 Transporttips: Säckkärra eller lagerkärra som den också kallas och ryggsäck. Ryggsäck till kläder och ev sovsaker och resten på säckkärran. En säckkärra rymmer minst 5 banankartonger på höjden, så det är bara att stapla.

Creation
0

Se, Camilla, det skulle ju gå att lösa ;)

CamillaS
0

Tack för tipsen.
bra Sandra att jag inte tänkte på den. ;)
Men hmm Louise då får du försöka hjälpa mig lyfta in den på tåget, jag hade skitjobbigt med den när jag skulle få in allt på tåget när jag åkte ner till skåne för att hälsa på Starligt´s och Sanrda-b.
Det gäller att gå in genom rätt dörr på tåget, för korridoren mellan stolarna är skit smal! så ja, inte lätt att gå med vagnen igenom där.

Fiona
0

Herregud jag måste boka rum snart måste bara se till att få ihop lite pengar. Som det ser ut nu så tar jag med mig alla tre och ställer i föjande: Kålan i pet, Våfflan i pet, Boll i ost & pet.

Jenny

FeliciaS
0

#229 Det är väldigt ont om rum (djurrum) fick jag veta när jag bokade förra veckan.

Mvh Felicia

Abico
0

#230 - Bra att du bokat :P

Hanna 

FeliciaS
0

#231 Hehe, ojdå…, har jag inte sagt det? *s*

Mvh Felicia

Abico
0

#232 - Nä, du vägrar ju svara på mina pm, så.. ;)

Hanna 

Fiona
0

#230 Opps Foten i munnen Får väl se till att boka snarast då! Problemet är att mina kära vän inte vet om hon kan/vill följa med än så jag vet inte om jag ska boka enkel eller dubbel rum + att jag inte vill sova ensam ;P

Jenny

Fiona
0

Jag har kollat lite på klasserna nu och hade tänkt mig följande:

• Kålan Petklass & USM Pet

• Våfflan Petklass & USM Pet

• Boll OST & USM Ras eller Pet (vilken klass blir det när hon inte är av godkänd ras?)

Eller låter det kanske mycket? Jag har ju aldrig vart på SM förut men jag borde väl hinna. Jag ska göra en bokningsförfrågan nu så är det också klart :)

Jenny

Creation
0

#235 Eftersom Boll är lakeland(om jag minns rätt) kan hon inte ställas i rasklass. Tror inte att det finns någon U-SM ost, tyvärr.

Om alla marsvinen inte är så jättenära varandra i ålder borde det gå bra. :)

Jag vet inte riktigt när U-SM petten kommer börja. Förhoppningsvis inte samtidigt som vanliga petten, för då blir det ju problem Tungan ute Men de borde ha tänkt på det, så jag tror inte att det kommer bli några problem.

Fiona
0

#236 Stämmer bra & det var det jag tänkte så då får det bli USM pet för henne med. Då blir det två klasser per marsvin och dom ligger en bit ifrån varandra på åldersklasserna så det ska nog gå bra då. Det antar jag att dom har tänkt på annars blir det ju problem men somsagt så borde dom ha kommit på det själva ;)

Ang. burar så finns det det i utställningslokalen eller? Eller ska man ta med dom till rummet?

Jenny

Abico
0

#237 - Det finns "fasta" burar på de flesta större utställningar som SM. Men för det mesta är det i första hand rasdjuren som får dessa, skulle det vara ont om burar blir alltså de som endast ställs i pet utan. Förra året fick jag dock bur till båda mina trots att en av dom bara skulle ställas i pet och den andra i U-SM och pet.
Men finns det ingen bur till dig så har dom dom i sina transportburar precis som under en vanlig utställning :)

Hanna 

Creation
0

Såhär hade jag tänkt anmäla mina grabbar:

Idefix Cinnober: Pet, U-SM pet och ev. klippt långhår
Idefix Dianthus: Pet, U-SM pet och ev. klippt långhår

Måste klippa pälsen på dem här i helgen, så får jag se hur jämnt och långt det blir. ;) Om jag kan rätta till ev. felklippning innan SM.

Fiona
0

#238 Okej funderar i sådana fall på att ta med någon slags hage och ha dom på rummet istället, blir lite trångt att sitta i transportbur ett dygn. Om man nu får ha dom på rummet men jag bad om ett djurrum om de fanns.

Jenny

FeliciaS
0

OST och Guide finns visst på USM! ;)

#240 Jag ska ta med min hage och vaxduk, för Hera och Saga kommer få bo på rummet antagligen. Vi fick ett av de sista djurrummen :P

Mvh Felicia

Fiona
0

#241 Jasså finns det ?! :) I annonsen stog det USM pet & USM ras men anmäler man under ras där då eller? Jag tänkte också göra någon sådan anordning till mina & bad om ett djurrum i bokningsförfrågan igår men jag ska kolla om jag fått någon bekräftelse annars ringer jga idag redan :P

Jenny

Creation
0

#241 Tänkte samma sak som Fiona, det står inget i annonsen om ost/guide i USM. Obestämd Kanske borde man maila och fråga?

FeliciaS
0

#243 Jag har redan frågat Petra det. Man betalar som till ras, men skriver givetvis OST resp. Guide.

Mvh Felicia

Fiona
0

Okej men då anmäler jag Boll till USM Ost också då :)

Jenny

FeliciaS
0

Jag anmäler följande:

Halloweens Cherchez - Guide, Pet, USM Guide, USM Pet
ev. Saga - Pet, USM Pet

Mvh Felicia

Fiona
0

I försig skulle jag kunna göra inprincip lika dan annmälning med Boll som du gjort med Cherchez fast Ost ist för Guide Felicia. Det skadar ju inte och det är ju bara roligt :)

Jenny

FeliciaS
0

#247 Självklart ^^ Och jag tänker som så att konkurrensen kanske inte är lika hård i USM heller, med tanke på att Heras päls är lite mjuk så… :P

Mvh Felicia

Fiona
0

#248 Haha ;) Hera kallas hon ja jag tyckte att det andra namnet var lite krångligt & långt :P

Jenny

FeliciaS
0

#249 Japp, krångligt med massa olika namn hit och dit ;P Tacka vet jag Saga, och endast Saga ^^

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag fick en bokningsbekräftelse igår men hon som skickade den ( Monica ngt) sa att det inte fanns spec. djurrum :S Sa inte du Felicia att du fått ett? :S

Sen kommer Kålan inte åka med… Hon har gått ner 60 g på 2½ vecka ungefär. Ändå har dom bvit påfodrade med gräs men min nöt till syster fick klarar instruktioner om att dom absolut inte får äta maskrosblad utan bara gräs när hon skulle se till dom medans jag var på skolaresa. Tror ni att hon gav dom maskroser eller , ja! Så det blev inte kul för henne igår när jag kom hem och fick reda på det >< Och idag satt Kålan och tjöt igen antagligen pga det.Så hon har gett dom maskrosor i 4 dagar! Min mamma kommentar till det : men skaffa inte en massa råttor det är ju ingen annan här som vill ta hand om dom.

Jag är förbannad & trött på denna idioti

Jenny

FeliciaS
0

#251 Jo, jag har fått det. Han som har hand om bokningen av rummen sa att det är ont om djurrum men att vi skulle försöka få ett. Sedan fick jag meddelande om att vi fått ett ;)

Min kompis går på Dingle och de har spec. djurrum på skolan så jag antar det är samma på vandrarhemmen.

Mvh Felicia

Fiona
0

#252 Okej konstigt att hon sa att det inte fanns några då :S Sedan sa hon att jag skulle hålla utkik efter PM på SMF men vart ser man PM där ? :S

Jenny

Abico
0

Har inte skickat någon anmälan här ännu, hade helst sett att Siiri blev bättre först men imorgon skickar jag iväg den oavsett vad tror jag. Är dock inte hundra på vilka som ska med, fortfarande :P

Hanna 

Sandra-B
0

Min anmälan är gjord nu, skickade anmälan igår och betalade idag.

De jag har anmält är:

• Sweet Dream's Lady of the Snow, teddyseniorhona i ras.
  • Sweet Dream's Neon Tiger, teddyseniorhane i ras & pet.
  • Sweet Dream's Lovely Honeybear, teddyjuniorhane i ras & pet.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Fiona
0

Jag ska anmäla Boll & Våfflan i morgon hade jag tänkt & betalar in på måndag i sista stund som vanligt :P

Jenny

[jejjas]
0

har varesig skikat in eller anmält än vet inte ens om jag kommer i väg Gråter, Ger sig på måndag hur det blir

CamillaS
0

Jag har nu anmält Tweeny i Pet och klippt långhår. det är den enda gris som följer med mig.^^
När jag är klar ska jag gå runt och fota istället och hjälpa andra om dom behöver hjälp. :)

Fiona
0

#257 Jasså har det hänt något ? :(

Jenny

Creation
0

Jag har anmält mina grisar och betalt.
Cinnober till klippt lh, pet, usm-pet
och Dianthus till pet och usm-pet.

FeliciaS
0

Jag ska anmäla idag/imorgon! ;) Tack för påminnelsen ^^

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Pengarna som jag skulle fåt i förra veckn har inte kommit så jag håller tummarna på att dom kommer på måndag

Fiona
0

Nu har jag skcikat in anmälan och det blev följande:

• Boll , Ost, Pet, USM Ost & USM Pet
  • Våfflan , Pet & USM Pet

Tänkte gå och betala in på måndag

Jenny

Abico
0

Nu har jag skickat anmälan, efter mycket om och men.
Det blir:

• Starlight's Sweet Miss Blue - Ras, Pet & U-SM Ras
  • PamPam's Bradana - Ras
  • Guldpet Caviecares Vincent - Ras, Pet, U-SM Ras & U-SM Pet
  • Greta - Pet

Hanna 

Fabiola
0

Har också skickat in anmälan.

Blev följande:

Nestor , Pet

Lurvas, Pet

Fiona, Pet

Gucci, Pet

Nessa, Pet och klippt Långhår

Silla, Pet jr.

Sara-D
0

jag ska anmäla för pet-class på lördagen nu. Men det står: inchek på fredag kl 20.00? va menar dom med det? måste man kiomma på den inchekningen? för det är ju en till på morgonen på lördagen?

Fabiola
0

Ska du inte sova över där från fre-lör så kan du komma på inchecket lördag morgon.

Sara-D
0

Nej mamma vill ej sova över :/

SÅ då kommer jag bara på klördag morgon vid inchek o e där åpå uts o sen åker hem på kvällen?

Fabiola
0

ja. själv åker jag dit på fredagen men åker hem på lördag.

[jejjas]
0

om jag kommer i väg så kommer jag redan på fredagen. hoppas jag värklgen jag kommer i väg har set fram i mot denna utstälning länge Gråter

Fiona
0

#271 Hoppas det löser sig!

Jenny

Abico
0

#269 - Japp, det blir som en vanlig endags-utställning - bara modell större :)

Fredagens incheck är om man kommer på fredag kväll och tycker att det är enklare att ckecka in djuren då och ha dom i utställningslokalen under natten.

Hanna 

[jejjas]
0

#272 hoppas jag med jag kanske har en snäll sambo som kan låna mig dom pengarna

Arcticas
0

Sitter som vanligt i sista minuten och anmäler. Jag är urkass på att räkna ut åldern på mina grisar och blir helt förtvivlad då jag inte kommer in på åldersuträknaren. Är det ngn annan som kommer in på den och kan kolla vilken ålder de har?

De är födda: 071122, 080806, 080320 och 070426.

Tack på förhand!

Abico
0

#275 - Kommer inte in jag heller nu.
Slänger in direktlänken, någon annan kanske kan komma åt den.
http://hem.passagen.se/smfnorrort/utst_alder.html

Hanna 

[jejjas]
0

Är det någon som vet hur man fyller i om man vill gå på festen?

Fabiola
0

du skriver det på mejlen som du skickar.

FeliciaS
0

Jag anmälde igår ;)

• Halloweens Cherchez 11,5 mån - Guide, Pet, USM Guide, USM Pet
  • Saga "28 mån" - Pet, USM Pet

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Nu har jag suttit å fyllt i anmälan i alla fall så det är klart tills jag vet om det årdnar sig med pengarna.

Dom som ska och är mina är

• Rufus 38 månader Klippt ev pet ska klämma igenom han här sen

• Billyh Boi 24 månader  Klippt pet

• Luella 2 månader pet (inga regg papre än)

• Versace 2 mån pet

• Fenix nidorino 11.5 mån pet

• ----------------------------------

• Och Annas

• Skade Pet 50,5 månader Hoppas på ett sista silver kort där

• Sparta´s Crazy Lou 10 mån Ost och Pet

• Gulliver 14.5 månader Pet

• Hilfinger 2 Månader pet

• Gucci 2 månader pet

• ------------------

• Och Marcus annas kille

• Lacoste 2 månader pet

Så ser det ut nu. Hjälp mig att hålla tummarna att det fixar sig med pengarna nu

FeliciaS
0

#280 Japp, jag håller tummarna! ;)

Mvh Felicia

Fiona
0

Varför behöver ni åldersräknare ?;P Jag tycker inte att det är säksilt krångligt att räkna ut utan ;)

Nu har jga vart och betalt in så nu ska allt va klart. Någon som vet förresten när man ska betala till rummet? :S

#280 Håller tummarna :)

Jenny

[jejjas]
0

Nu ska jag cykla ner till stan å sätta in pengar. ner går bra med 8 nerförs backar men hem Hua. ska skika i väg anmälan å betala när jag kommer hem Skrattande. har en underbar sambo å pojkvän

Arcticas
0

#282 Du anar inte hur många man får rätta som skrivit fel ålder på sina marsvin.

Nu fungerar länken iaf så jag slipper sitta med almanackan Skrattande.

Fiona
0

#284 Jasså :O Hmm kanske borde börja med åldersräknaren sen för att vara säker på att det blir rätt då!

Jenny

emelie92
0

jag räknade förr i huvudet hur gamla marsvinen var… men nu är jag för bekväm av mig och använder åldersräknaren på norrorts hemsida ;)

Ireth
0

Nu har jag också anmält…

Heartbreaks Stoneheart 15 mån pet

Heartbreaks Loveheart 19 mån klippt långhår

Rospiggens Pewter 10 mån pet

Och förhoppningsvis också "lilla" Idefix I Scream Ice Cream i ras om senare kompletterning av reg.nr godtas.

[jejjas]
0

så nu är anmälan skikad så ska jag bara betala med :-)

[jejjas]
0

Gha är det inte det ena problemet så är det de andra har pengarna på kontot som inte går att betala bank giro på Skrikandes, Å smarta jag ligger back på mitt andra

[jejjas]
0

nu är allt skikat både anmälan å pengarna Skrattande

Abico
0

#290 - Vad skönt :)

Hanna 

[jejjas]
0

#291 det kan man säga, har haft magont och bekymer för pengarna Å när jag väl har dom så har jag stt in på fel konto, Tur man har en genom snäll sambo Skrattande

Fiona
0

Jag frågade Petra ang. burar och hon sa att jag med stor chans lär få två stycken då dom kommer låna in massvis med burar :) Någon som vet ngt om betalningen för rummen?

Jenny

FeliciaS
0

#293 Rummen betalas på plats.

Undra om man får låna in en bur på rummet… *s*

Mvh Felicia

Sara-D
0

nu har jag betlt in och är klar ;) ja o syrran kommer med Milton och Jossi på lördagen :) vi kommer vara med i petclass, maskerad och gurkätartävlingen ;D

va e USM-pet?

Fiona
0

#295 UngdomsSM petklass :)

Jenny

Sara-D
0

okej kan man anmäla dit eller komemr man i det? måste marsvinen ha speciella poäng eller linkande?

Fiona
0

#297 Man anger i anmälan om man vill ställa där utöver vanlig petklass :)

Jenny

Sara-D
0

okej ;D!

Abico
0

Kan meddela att anmälningstiden är förlängd tom. 15 juni (lägger till det i första inlägget i tråden också).

Jag blir lite sugen på att efteranmäla Siiri i pet ändå. Har gått och varit sur på mig själv i flera dagar nu för att jag inte gjorde det från början :P

Hanna 

[jejjas]
0

Själv är jag sugen på att anmäla dom små i ras fick regnumrena i går :-)

Abico
0

#301 - Ja, gör det :)

Hanna 

parsley
0

Tänkte precis fråga om det är USM i pet också, men det verkar ju så. Har bara anmält till den stora peten. Å andra sidan tror jag inte på några större framgångar för mina flickor, eftersom de tillhör de yngre i sina klasser och inte är färdigvuxna än. Har lite generationsväxling på petgrisar och då får "familjens favoriter" följa med.

Har anmält två rosettcurlyhonor som jag inte ställt tidigare, som det ska bli intressant att ställa. Bästa ost blir förmodligen en lakeland, men det ska bli spännande att se hur domaren rangordnar de två. Båda två är egenuppfödda och resultatet av rosettcurly-rosettcurlyparningar. Har en curlyhane utan rosetter, bebb än så länge, på gång från en annan uppfödare, som  också är anmäld. Uppfödaren tror att han blir bra och hon har "lurat" på mig flera bra grisar tidigare, bl a min avatargris Morris, världens bästa pet som avskyr utställningar.

Längtar efter att få hem  vår "Stormviskarkanin"-kanin också.

Det är inte säkert att vi kommer iväg, men anmält har jag gjort i allafall. Sydväst har också en tvådagars senare i sommar.

[jejjas]
0

#302 funderar mäst om jag ska ställa 2 eller 3 av dom i grupp versace är så litte växer sakta mens Luella och Laciste växer så det kanakar *L*  dax att ta nya kort på dom nu någon dag dom blir ju 6 veckor på tisadag *L*

HumlanochJuvel
0

Hej, på SM i Dingle så ska jag ska ställa ut mitt marsvin GP Humlan i klippta långhår och petklass och USM petklass och klippta långhår, min syrra ska ställa ut Kanel i petklass och USM petklass Glad Vilka klasser ska ni ställa ut i ?? (Bara lite nyfiken) :)

Abico
0

#305 - Oh, är det du som äger Humlan, hon är jättefin! Jag ser inte fram emot att möta er i KL när jag börjar ställa ut min lunkarya där :P

Om du tittar längre upp i tråden så har många skrivit vad dom anmält till redan.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#306, hehe :) Jätte roligt att du tycker Humlan är fin. Det är verkligen roligt att höra! :) Ska du till Dingle?? Har du anmält någon av dina djur till Klippta isåfall..?? :) Säg några marsvin du brukar ställa ut så kanske jag kommer på vilka det är Glad

Okej , jag ska kolla längre upp i inlägget, tack för tipset ! Glad

HumlanochJuvel
0

#287 Såg att du skulle ställa ut i klippt långhår på SM i dingle, skoj =) Jag ska också ställa ut Humlan i Klippt långhår + USM klippt långhår, petklass, USM petklass och Kanel ska min syrra ställa ut i petklass och USM petklass. Glad Vad är det för ras på din klippta långhår…???

Abico
0

#307 - Japp, jag ska till Dingle men jag har inte anmält något djur till KL, mitt enda långhår är fortfarande på tillväxt :) Mest utställd av mina är Caviecares Vincent, en rex agouti. Sen har jag även ställt Greta, teddykorsning och Marwin's Vilhelmina, nonself black dalmatiner, en del det senaste.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#309 Okej Humlan är ca 28 mån och Kanel ca 19 mån, hur gamla är dina som du ska ställa ut i dingle?? ska någon vara med i petklass? Glad (jag vet att jag skrev likadant inlägg som inlägg #310, men jag glömde att skriva att det var till dig, #309 på det förra inlägget och jag vet inte hur man tar bort inlägg, går det…? "/ )

Abico
0

#311 - Jag ställer ut följande på SM:

• Starlight's Sweet Miss Blue, 14 månader - Ras, Pet & U-SM Ras

• PamPam's Bradana, 16 månader - Ras

• Guldpet Caviecares Vincent, 20,5 månader - Ras, Pet, U-SM Ras & U-SM Pet

• Greta, 28,5 månader - Pet

Så Greta och Humlan lär väl gå i samma klass :)

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#312 Ja, Greta och Humlan lär gå under samma klass, skoj! Glad Guldpet Caviecares Vincent och Kanel (19mån) kanske också går under samma klass Glad

[starlights]
0

#312 Då kommer Vincent tävla mot min Johnny, Greta mot Tildas mamma Nami och Siiri & Tilda mot Misty!;)

[starlights]
0

Jag har anmält tre stycken marsvin:

SCH Jerona's Golden Star, 12,5 månader - Ras & Pet
GP Starlight's Pretty In Pink, 11,5 månader - Pet, kommer även delta i maskeraden.
GP Polka Pig's Dark Knight Look, 11,5 månader - Ras & Pet

[jejjas]
0

Vi har anmält följande

• Rufus 38 månader Klippt

• Billyh Boi 24 månader  Klippt pet

• Luella 2 månader pet (inga regg papre än)

• Versace 2 mån pet

• Fenix nidorino 11.5 mån pet

• ----------------------------------

• Och Annas

• Skade Pet 50,5 månader Hoppas på ett sista silver kort där

• Sparta´s Crazy Lou 10 mån Ost och Pet

• Gulliver 14.5 månader Pet

• Hilfinger 2 Månader pet

• Gucci 2 månader pet

• ------------------

• Och Marcus annas kille

• Lacoste 2 månader pet

Aristarcos
0

Ingen som åker över Jönköping över dagen och har plats för en extra ?

isabelle_
0

Vi önskar alla som ska dit ett stort lycka till!
/Isabelle m. marsvin

HumlanochJuvel
0

#316 Okej , jag ställer också ut i klippt med mitt marsvin Humlan, så Humlan kommer tävla mot dina marsvin Billyh Boy och Rufus Glad Jag har anmält GP Humlan till klippt och USM klippt, petklass och USM petklass och min syrra ställer ut Kanel och hon är anmäld till USM petklass och petklass Glad Vad är dina klippta för raser??

[jejjas]
0

#319 okej mina är sheltie och merino Glad, Stälde mot dig i tjörn  Flört,, stäler inget i USM

HumlanochJuvel
0

#320 okej, kommer inte riktigt på vem du är "/ vad heter du och dina marsvin? ställde du både merinon och sheltien i tjörn? :)

FeliciaS
0

#305 Jag ska ställa:

• Halloweens Cherchez 11,5 mån - Guide, Pet, USM Guide, USM Pet
  • Saga "28 mån" - Pet, USM Pet

Mvh Felicia

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#321 Jag heter Jessica och marsvinen heter Billyh Boy det är seltin och merinom heter Rufus .

Bilden är Billyh Sheltien

HumlanochJuvel
0

#321 jätte söt är Billy. Glad (kom på vem du var nu =) )

FeliciaS
0

#324 Jag vet vem du är i alla fall ;) Du kanske vet vem jag är…? Har en väldigt fluffig CH-teddy med massa päls *s*

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

323# Billy är ju jätte söt Glad (kom på vem du var nu=) )

HumlanochJuvel
0

#325 okej , då kommer Saga ställa mot GP Humlan (hon är också 28mån) Japp jag tror jag vet vem du är. Glad (På någon utställning inom västra ha du varit en person som man kan fråga saker under utställningsdagen ang. petklass??)

Creation
0

Jag ska som sagt ställa:
Idefix Cinnober(15,5 mån) - Klippt långhår, pet, usm pet Idefix Dianthus(15 mån) - Pet, usm pet

Blir nog ganska mycket konkurrens, så man får försöka pyssla så mycket som möjligt med grisarna nu! Jag hoppas inte på för mycket, då jag känner att mina grisar fortfarande är lite klena. Men ett silverkort kanske det blir på sin höjd ändå. ;)

Klippt långhår kommer nog gå uruselt. :P Cinnobers päls är dåligt klippt och på gränsen till för kort i släpet. Funderar på att stryka honom ur den klassen.

Creation
0

Kanske dags att starta en ny tråd om ämnet förresten. :-P Den här är mil-lång.

CamillaS
0

Har startat en ny tråd nu i ämnet, så jag låser denna.
Länk till tråden.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer