Hjälp! Svamp?
Hejsan!
Upptäckte förra veckan en hårlös fläck på mitt strävhår. Förutom att det är hårlåst så är där även lite sårskorpor, antagligen som han har kliat sig. Fläcken sitter på sidan, några centimeter framför höger ben. I storlek är den som den stora 50 öringen, verkar också som att den har blivit lite större sen jag upptäckte den.
Jag har även ett virvelmarsvin och de delar bur så tror inte det är nån slags Ohyra för då borde väl den andre också ha det? Har haft dom i ett och ett halvt år och de har aldrig träffat andra gnagare.
Ska försöka få tag i en bättre kamera så jag kan lägga upp foto.
Tacksam för svar och hjälp!
Anna
Jag väntar med att uttala mig tills jag fått se en bild. Har själv, alldeles för mycket, erfarenhet av svamp på strävhår så är det svamp känner jag nog igen det.
Hanna

Återkommer med foto i eftermiddag!
Skulle kunna vara svamp, eller kanske Sellnic (marsvinsskabb). Men som sagt, med bild blir det enklare att se :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag tycker du ska gå till veterinären faktiskt

Håller med #6, det är ju tyvärr så att Ringorm härjar bland djuren. Misstänker själv att jag fått in det, vartifrån har jag ingen aning eftersom jag inte har kommit i kontakt med andra marsvin:( Jag går och väntar på att skrapprovet som vetrinären ska ha växt färdigt.
Som det ser ut på mina djur är att det blivit en kal fläck som flagar, men som inte kliar.