Bolls första bad *Bilder*
Idag har Boll badat för första gången i sitt liv vilket gick ganska bra. Var ju dax nu med tanke på att SM är den 4. Lite sprattligt vare allt och hon förstod nog inte alls varför matte hällde vatten på henne & tog i konstig kräm som luktade skumt 
Inte världens bästa bilder men men
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Efter vatten var det dags för konstig kräm som luktade skumt
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Sen blev det urskäljning och sen såg man ut så här, vart tog volymen vägen?
Jenny

Vad söööt

Tur att man blev torkad men en mjuk & skön handduk!
Jenny

Det var värt ett bad när man fick en smaskig gurkbit efter 
Jenny

#5 vad är det för ras? Ska du ställa ut Boll eller badar du han ändå?

#2 Hon är född 14 mars så lite över tre månader, dock är hon ganska liten så damen ska fodras på lite (hon väger ca 550 g). Hon är faktiskt lakeland 
Jenny

#7 Lakeland, ja hon (
) ska ställas på SM 
Jenny
Lilla sötnosen ;) Men vad liten hon ser ut :O Jag som tyckte hon var stor på en annan bild *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Okej, vilka klasser ska Boll delta i??Hur många månader är hon?? Jag ska också ställa ut på SM
(sorry för att jag skrev "han" i det förra inlägget.)
Sötnosen :) Men badar du henne med tandkräm? ;)
Hanna

#10 Hihi hon tackar med en gurkpuss :) Mja hon pendlar mellan 520-570 g och är ju starx över tre månader men jag vet inte hur mycket 3månaders bäbisar brukar väga?!
#11 Hon ska ställas i OST, USM OST, Pet & USM Pet :) 3½ ungefär vid utställningen om jag inte räknat helt galet
#12 Hihi har du inte hört att tandkräm är det nya schampot? Du är ju bara så 2008
Maha 
Jenny

#13 okej , lycka till 
#13 Lite OT men jag måste bara få berätta. Jag råkade bada ett marsvin i tandkräm för många år sedan.
Skulle bada min älskade Polly och skulle använda ett milt schampo. Förpackningen såg precis ut som en tandkrämstub så jag tog den vita tuben som stod där i skåpet (normalt ligger tandkrämen på nedersta hyllan) och sprutade en klutt på Polly och började gnugga. Och gnugga…. och gnugga. Vad sjutton vad det luktade konstigt? Och inget riktigt skum blev det heller…
Klattit och kletit säger jag bara… Grönsåpa löste dock problemet. Gissa vem som numer kollar en gång extra på flaskorna 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#13 - Jasså är det så man får upp strävheten på dom? Inte konstigt att Vincent har så fallande sidor, jag använder ju schampo ;)
Ang. vikt så har jag kvar "lilla" Sophie här hemma än, hon är nu 3 månader och väger 680g. Men hon är rätt stor och har alltid varit det. Känns Boll bra i hull i förhållande till kroppen och inte är tunn så behöver du inte hänga upp dig på vikten :)
#15 - Haha :P Stackars Polly. Men oh, så fräscht hon måste luktat sedan ^^
Hanna

#15 Haha stackars liten 
#16 Haha ;) Ojdå det var lite mer ja, hmm hon är npgot tunn kanske så jag får väl fodra på henne 
Jenny
#16 Jodå, fast tandkrämslukten (mint för övrigt) försvann ganska mycket ändå =) Och grönsåpa luktar ju gott :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#13 Det kanske bara är du som har stora händer *fniss*
#15 Haha, ojdå! :P
Mvh Felicia
Va söt hon är!
Ska bada mina grisar imorgon hoppas det går vägen 
#17 - Havregryn är jättebra :)
Hanna

#20 Det gör det säkert :)
#21 Tack för tipset, uppblött eller torrt? ^^
Jenny
#22 - Jag ger torrt :)
Hanna
Hel havre går ju minst lika bra :P
Mvh Felicia

#24 Jo jag tänkt krossa ihop det & korn men har bara inte kommit ill skott än 
Jenny
#24 - Äter dom lika bra av det då? Jag har funderat på om jag skulle hitta något annat att ge grisarna, det går måånga havregrynspåsar att föda ett gäng marsvin här. Hade varit lättare att köpa hel havre hos någon hästfoderförsäljare, då kan man ju få det i större säckar…
Hanna
#26 jag ger mina mysli 175 kr för 20 kg dom bara älskar det och dom går upp i veckt bra med
#27 - Vad är det för sort och vart köper du det? Du får gärna skicka ett pm så behöver jag inte förstöra tråden mer ^^
Hanna
Lilla bollsötisen :) Så fin hon blev! Ska bli kul att få se henne live på SM.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad söt hon är!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#29 Du får komma fram & heja :) Jag har inte en aning om hur du ser ut 
#30 Hon tackar =)
Jenny
#31 Jag har inte en aning om hur du ser ut heller :P Jag tänkte leta efter dina marsvin istället, hehe.

Fin hon är. Hon fyller ju samma dag som lilla Ella Rätt o Slätt.
Lycka till på SM.
Skulle vara kul om vi vid något tillfälle ställde ut Boll och Ull Vide samtidigt.
Marsvin 4-ever
.

Åh, vad söt man får vara då ;) :D
#15 haha, men vem skulle inte kunna göra om det misstaget ^^'
Lycka till på SM :D
Vilken liten sötnos!

#32 haha smart ;)
#33 Tackar =) Ja det vore roligt det kommer nog något tillfälle :)
Boll tackar för alla sötkommentarer!
Jenny
#32 Men jag vet hur båda ni ser ut :P Bara att klunga ihop oss, alla mif:are ^^
Mvh Felicia

#37 jag vet hur du ser ut också och kommer kanske åka med er så får du samla in resten sen ;)
Jenny
#37 Ja, det låter bra ;) Vi får ha en mif-hörna.