Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 467 ggr
Linnet
0

Är teddyungar lockigare än rexungar?

Har fått rexbäbisar i flera kullar, dom har lite vågig päls bara. Sen har jag även fått teddyungar vid två tillfällen och där kan man snacka om lockig päls, riktigt afrokrull. Är det bara en tillfällighet, eller är teddysarna lockigare är rexarna när dom är små?

FeliciaS
0

Bra fråga…, tyvärr har jag ingen aning. Men man kanske kan jämföra på Rex- resp. Teddyuppfödares hemsidor :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

Jag har den uppfattningen, ja :) Visst kan rexungar vara riktigt lockiga men framför allt tycker jag att teddyungar känns, som du säger, som riktigt afro. Lite hårdare päls än rexarna också.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Linnet
0

#2 Ja precis så upplever jag det också, hårdare och man riktigt känner krullet. Ja, men då är jag inte ensam om att tycka så.

Achatina
0

Teddybebbar har mer tät och ullig päls när de är bebbar. Rexar brukar ha mer gles men på sitt sätt ullig päls när de är små. I alla fall har det varit så med våra.