Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 2053 ggr
FeliciaS
0

Inoff. petutställning i Rävlanda 7 juni

Söndagen den 7/6 annordnar SMF Västra inoff. Pet Class i Rävlanda. I samband med den utställningen är det möte för alla ungdomar kl. 11 :)

Någon som planerat att åka dit?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Yes, jag kommer och våldgästar dig på lördagen redan Felicia ;)
Har inte bestämt riktigt vilka som ska med ännu, tänkte skicka anmälan om någon dag här.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag tar med mig trollet Hera och ställer i Petten. Sedan ska jag vara med på mötet också - tänker inte missa det ^^

#1 Haha, gör det ;) Buren står och tar upp massa plats samt gapar tom, i väntan på lite hyresgäster.

Mvh Felicia

emelie92
0

japp. dt blir något marsvin, vet inte vilket ännu, som får följa med till petten. men dt viktigaste är ju mötet! :)

Aristarcos
0

Hm ungdomsträffen hoppar jag nog, men skulle vara kul att se en utställning brukar det komma många marsvin dit ?

FeliciaS
0

#3 Chintz! ;) "Tredje gången gillt" eller nått ^^

#4 Den här är ju inofficiell (= endast för Västras medlemmar) och dessutom bara Pet Class. Det är roligare att besöka en "riktig" utställning ;) Men det är ju ett jättebra tillfälle för utställningsdebut eller bara hälsocheck av marsvinen eftersom de har Drive-In Pet.

Mvh Felicia

Aristarcos
0

undrar om det kommer det någon officiell utställning i området senare ? Gärna runt omkring Jönköping/ Göteborg/ Linköping/ Värnamo/ Hjo

Abico
0

#6 - Du har ju SM i juli, det är säkert jättekul att titta på även om man inte är med för då finns det hur mycket marsvin som helst och dom sitter ofta i speciella utställningsburar på större tävlingar så man kan gå runt och titta.

På Svenska marsvinsföreningens hemsida kan du se uppkommande utställningar.

Hanna 

FeliciaS
0

Är det verkligen ingen mer som ska till Rävlanda?

Mvh Felicia

[starlights]
0

#5 Var har du fått ifrån att det endast är för västras medlemmar?

Abico
0

#9 - Det är väl bara ungdomsmöte för västras medlemmar, men själva utställningen är nog för alla.. Åtminstone Drive-in:en

Hanna 

Fabiola
0

Utställningen är inoffisiell så den är för västras medlemmar.

Drive innen kan jag tänka mig är för alla.

Berlau
0

Är upptagen den dagen :(

[starlights]
0

#11 Men bara för att det är en inofficiell utställning betyder det inte att endast lokalavdelningens medlemmar får delta. Jag kan då inte hitta någonstans att det står att utställningen endast är för medlemmar i västra?

idipidi
0

Inofficiell utställning innebär bara att den inte är officiell. :) En officiell utställning har SMF-godkända domare, cert/CK och silverkort delas ut och poängen räknas till årets marsvin.

För att få vara officiell måste utställningen innehålla alla officiella klasser och följa alla regler. Kan man av någon anledning inte uppfylla det så blir utställningen inofficiell. Om det bara var för västras medlemmar så måste ju det stå i annonsen.

Abico
0

Sista anmälningsdag är den 14 dvs. på torsdag, bäst att jag skriver upp det så att jag inte missar sista anm. datum :P
Tänkte skicka anmälan imorgon, ska bara bestämma mig för vilka som ska med *s*

Hanna 

Fiona
0

Jag vill åka men det är dagen efter våran avslutningsfest så frågan är väl om jag är i form ;) Men vore bra träning för bebben innan SM plus att Kålan verkar vara frisk (har inte hört henne tjuta på jätte länge) så vore kul att ta med henne också, och så Våfflan då. Men hmm får väl anmäla mig och se hur det blir sen om det löser sig med skjuts osv… Dagen efter ett bröllop också så lär inte få skjuts av varken föräldrarna eller morfar Obestämd Vad ahndlar mötet om förresten? ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[jejjas]
0

Vi kommer inte Rynkar på näsan Mste spara allt jag kan till anmälan till SM Plis att jag behöver köpa ett par transport burar till. Så nu får klara er utan mig å anna :-), Sen är det tänkt att jag ska flytta ihelgen Sorry litte OT men Skäms

Fiona
0

Hur är det tänkt att man ska ställ och vara med på mötet samtidigt? :S hum nejdå jenny är inte trög Oskyldig

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Tidigast jag kan komma fram med tåg är 11.28 vilket blir sent. Bäbisens klass har gått då & antagligen Våfflans också.. Möjligen att jag hinner med Kålan. Dessutom missar jag mötet -,-

Jenny

Abico
0

Gaaah! Någon annan som har problem att få iväg anmälan?
Jag får bara felmeddelande och får inte iväg mailet *grrr* Undrar jag om det är Telia som strular, jag skulle inte bli förvånad.

#18 - Utställningen körs innan mötet tror jag.

Hanna 

FeliciaS
0

#20 Ta och skicka den via hotmail då, det funkade för mig ;)

Mvh Felicia

emelie92
0

onej, jag har problem med att betala in… NOOO! Förvånad

Abico
0

Sådär, anmälan skickad och betald.
Tar med mig; Starlight's Sweet Miss Blue (13 månader), PamPam's Bradana (15 månader) och Sapphire (2,5 månad)

Hanna 

FeliciaS
0

Hera, 10 mån, är anmält till Pet Class nu i alla fall ;)

#22 Det är nog inte hela världen, jag brukar inte vara supersnabb med det (A)

Mvh Felicia

Fiona
0

Blir nog inget för mig blir bara rörigt!

Jenny

FeliciaS
0

#25 Nä, men varför inte? Klart du ska med! ;)

Mvh Felicia

emelie92
0

Är det någon annan som har problem med att betala in via internet på nordea? orkar inte med mer problem med inbetalningen ;P

FeliciaS
0

#27 Jag har Swedbank ^^ Det är nog lugnt om du gör det imorgon. Hinner inte heller ikväll.

Mvh Felicia

Fiona
0

#26 För det första kan jag nog omöjligt komma dit före halv tolv & då hinne jag antagligen bara ställa Kålan om ens det. Fast om jag hinner & dom kan checka henne då så går det väl kanske … beslutångest ;)

Jenny

emelie92
0

#28 - Jag har skaffat mig en reservplan, jag gör det genom posten:)

Abico
0

#30 - Annars kan du skriva i anmälan att du betalar på plats, det tror jag inte är några problem och det handlar ju om småsummor den här gången.

Hanna 

emelie92
0

skickade in min anmälan förra veckan. men det är ju bara 255 kronor det gäller så whatever :)

Abico
0

#32 - 255:- *s* Hur kom du upp i så mycket när det kostar 25 kr/marsvin?

Hanna 

bustroll
0

Haha själv e man ute i tid när man skickar anmälningarna till rävlanda och sm redan den 25 mars ^^, Men jag betalade inte in då och igår kom jag på de, och oj vilken tur att sista anm.datumet var idag :)

# 33 de ska nog vara 25kr för annars är det 10,2 marsvin som ska med ;) :P

emelie92
0

Ojj, det blev en femma för mycket, det ska naturligtvis vara 25 kronor ^^

FeliciaS
0

#35 Haha! ;) Vilket kul misstag när det just handlade om att det var en småsumma *fniss*

Mvh Felicia

Fiona
0

Hum en fråga, tror ni att jag hinner ställa Kålan om jag kommer halv 12? Hon går ju i den sista pet klassen…

Jenny

FeliciaS
0

#37 Jag tror att de räknar vara klara med klasserna till 11 eftersom mötet börjar då…

Mvh Felicia

Fiona
0

#38 Jasså då är det inen ide jag kommer ;P

Jenny

FeliciaS
0

#39 Kanske är det inte som jag skrivit, men så sent som halv tolv är nog väldigt "riskabelt" eller vad man ska säga ^^

Vad är anledningen att du inte kan komma tidigare?

Mvh Felicia

Fiona
0

#40 jo det lået ju sent när inchecket är slut vid 9.30 eller ngt ;) Jag har ingen skjuts och om jag åker tåg kommer jag tid tidogast 11.28

Jenny

FeliciaS
0

#41 Aha, okej :P Jobbigt..

Mvh Felicia

Fiona
0

#42 Ja det är nackdelen med att bo i buschen ;)

Jenny

FeliciaS
0

#43 Hihi ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Någon som har lust att skika bekäftelsen til mig? inte för att jag ska ställa men roligt att läsa *L*

FeliciaS
0

#45 Har inte fått den än :P

Mvh Felicia

emelie92
0

#Jag kan skicka den till dig via PM! ;) fick min idag, och det har Felicia också fått om hon tittar efter ;)

[jejjas]
0

#46 aha *L*

FeliciaS
0

#47 Men jag kollade just… *grubbla*

Ja, förresten! Jag glömmer ju jämt ändra mejladress, så den har väl kommit till min mejl på andra datorn. Du kan få mejla den till mig med Emelie :P

Mvh Felicia

Abico
0

Idag fick jag bekräftelsen. Det är åtta honor totalt i Tilda och Siiris klass och tre i Sophies. Tveksamt dock om Siiri följer med.

Hanna 

emelie92
0

Har bara med mig lilla Chintzen. Dock är det bara 2 st i hennes åldersgrupp/klass, lite konstigt att det inte var fler anmälda till petten ^^

[jejjas]
0

Jga ska bara ditt å fota å hämta Amy Skrattande

Abico
0

#51 - Fast det är ju en inoff. pet bara. Jag tycker inte att det är konstigt att det inte är fler anmälda :P Tvärtom är jag förvånad över att det är så många som 50 seniorer som ska ställas ^^

Hanna 

emelie92
0

#53 - Nja… var det inte fler seniorer på KM:et i Mölndal? Nu får ju alla andra avdelningar komma och då trodde jag att det skulle vara fler ;)

Abico
0

#54 - På KM i Mölndal var det 60 pettar totalt, något fler än nu. Men då var det ju även årsmöte och möjlighet till att ställa i ras, om än inofficiellt.

Hanna 

[jejjas]
0

Vika är det nu som ska hitt?

Jag Jessica med kamera och transport bur :-)

emelie92
0

#56 - Jag ska ställa ut Chintz i vanliga petclassen, men sedan också vara med på US-mötet.

Abico
0

#56 - Jag ska dit, med åtminstone Tilda och Sopie + ev. Siiri. Ska även vara ned på mötet.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag kommer dit med Hera och Saga (hör och häpna!) ;) Hera ställs i Petten, Saga följer med för att få lite utställningsvana inför SM, haha :P Nä, men av lite alla möjliga anledningar. Bra för Frideborg att vara ensam med bebisarna, bra för Saga att bli bedömd då hon äntligen är i form… Och självklart närvara på ungdomsmötet.

Ska bada grisarna nu :P

Mvh Felicia

emelie92
0

Chintzen har blivit tandlös och kommer därmed att inte ställas ut.. tveksamt om jag kommer att delta på mötet äns Obestämd

Abico
0

#60 - Vad synd :(

Hanna 

bustroll
0

#60 va synd :(

Jag tar med Wilma, Escada och Atlantis. Får fixa till Escada extra mycket så hon sticker ut från de andra 8 medtävlande :p Men de e lika viktigt med Wilma och Atlantis som bara har en motståndare ;P

Sen ska jag såklart vara med på US mötet. Sen så blir det inget mer utställningar för än i höst. SM missar jag också :/

emelie92
0

#62 - Jag missar också SM =/

FeliciaS
0

#60 Hrm… De brukar ju inte kolla tänderna :P Men mötet måste du väl gå på! Ställa upp för ungdomarna ;) Vi ska ju frambringa våran lilla plan också ^^

Jag tror dock inte Saga kommer med.

Mvh Felicia

[starlights]
0

#64 Fast bara för att de inte brukar kolla tänderna betyder ju inte att det är rätt att ställa ett marsvin utan…… Personligen skulle jag iaf inte ta med och visa ett marsvin som slagit ut sina tänder.

Fiona
0

#64 Hmm vad är detta för plan måntro? Flört

Jenny

Abico
0

#66 - Du får komma på mötet och ta del av den ;)

Hanna 

emelie92
0

#64 - Jo, jag får väl komma ändå på mötet, vi får väl berätta om våra finfina planer på mötet som sagt ;)

Berlau
0

Nu blir jag nyfiken! Vad är detta för planer? Kan ni inte säga det efter mötet? ;)

[jejjas]
0

Nu sitter jag här och är litte nervös har inte fått tag i Lotta Foten i munnen Hoppas jag får tag i henne innan kvällen

Abico
0

Nu är nog det mesta packat inför söndagen och om en stund åker jag mot Mölnlycke :)

Hanna 

[jejjas]
0

#71 Lycka till hoppas du inte missar din avstingning bara

Abico
0

#72 - Haha, ja det hoppas jag också ;) Jag har bestämt mig för att inte lyssna på MP3:n när jag sitter på tåget mot Kalmar *s*

Hanna 

[jejjas]
0

#73 nej det ska man inte göra då missar man vart man ska av Foten i munnen

[jejjas]
0

Nu äntligen har jag fått tag i Lotta kl / åker vi :-) å kaneran är laddat så jag kan ta massa kort i mor :-)

FeliciaS
0

Nu sitter vi här och är halvklara med utställningsförberedelserna (i alla fall Hanna är klar, i sista sekund bestämde vi att Saga skulle med så nu har vi lyckats bada henne - "utan" varmvatten).

Imorgon 8:40 åker vi - sooovmorgon ;)

Mvh Felicia

Berlau
0

Lycka till alla imorgon då :P Önskade att jag iallafall hade kunnat komma och titta, men just imorgon går ungdomsstyrelsen i stallet före.

[jejjas]
0

#76 Sikken lyx själv får jag gå upp 05.45 kl 7 kommer Lotta å hämtar mig *L*

emelie92
0

Jag har haft svår beslutsångest om Chintz eller ev. Moffe ska med. Har fixat marsvinen ifall att jag skulle ta med mig någon utav dem..

[jejjas]
0

så nu sitter man här allt är klart :-) ska snart åka :-)

Creation
0

Hur har det gått? Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Jahopp, då var man (mer än) hemma igen - och som sekreterare i Västras ungdomsstyrelse :) Rätt kort dag, men det gick seeegt. Jättetrevligt i alla fall! Kan ta och skriva in dagens resultat.

Halloweens Cherchez - Hera, 10 mån
Kropp & Sundhet 23/25 "Mycket bra kropp och massa."
Temperament 14/15 "Snäll och trevlig."
Päls & Hud 14/15 "Ren päls, fin hud. Häftig frisyr."
Ögon 9/10 "Stora & fina."
Öron 9/10 "Otroligt glansiga öron! Rena & hela."
Tassar 9/10 "Välklippta klor, mjuka tassar."
Kondition/presentation 15/15 "Mycket bra."

Totalt 93/100, placering 2/4

Hon gick till final men kom tyvärr inte längre än så…

Saga, Drive-In Pet
Kropp & Sundhet 22/25 "Bra kropp"
Temperament 14/15 "Pussig"
Päls & Hud 13/15 "Ren och fin"
Ögon 9/10 "Vackra"
Öron 8/10 "Lite smuts höger öra"
Tassar 8/10 "Bra klippta, lite förhårdnader"
Kondition/presentation 15/15 "Välpresenterad"

Totalt 89/100. Nöjd med resultatet med tanke på mitt slarv *s* Allt gick så fort helt plötsligt - från det att jag bestämde att hon skulle med tills att jag gick fram med henne :P

Mvh Felicia

Abico
0

Äntligen hemma igen, kollapsar snart av trötthet ^^
Mycket trevlig dag och jag är grymt nöjd med mina flickor, dom var jättefina och skötte sig super Kyss Tyvärr fanns där dom som var bättre så det blev inga placeringar. Vi kommer igen på SM.

Hanna 

FeliciaS
0

#83 Ni kom hem felfritt? ;)

Mvh Felicia

emelie92
0

Har inte min bedömningsedel i närheten men Chintz fick en bra bedömning i stort sätt. Men på "kropp & sundhet" fick hon hela 4 poängsavdrag och det var för tänderna som saknades. Gick inte vidare till final. Förutom utställningen var det US-möte och där är jag med nu som ordförande. Det var få men trevliga människor på utställningen! Var där med Hanna & Felicia kan tilläggas ;)

Abico
0

#84 - Ja, tack och lov ;) Men jag orkade inte krångla med tåget mot Nässjö så jag satte mig på snigeltåget (pendeln) hem istället.

Hanna 

[jejjas]
0

Nu är jag med hemma ska snart ta och släppa i hopp skade och amy :-) har en del kort på både hannas och felicias grisar :-)

FeliciaS
0

#87 Hoppas det går bra :)

Oh… ^^ Kan du inte lägga upp ett par? :P

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#88 jo då det ska jag allt :-) ska bara byta kläder å få något i magen har inte ätit sen kl 12 tror ja *L*

Abico
0

#87 - Håller tummarna för att det funkar :)
Amy var verkligen jättefin!

Jag glömde nämna det tidigare ser jag, men jag är numer Vice Ordförande i smf västras ungdomssektion :)

Hanna 

Creation
0

Hur många var på US-mötet? Kul att två här har blivit ordförande och sekreterare! =)

#82 Oj, 93p var inte dåligt! Inget silverkort?

[jejjas]
0

#87 tack ja jag hoppas väkligen att det ska funka :-)

Ja hon va finnare än va jag trodde Skrattande

Abico
0

#91 - Vi var väl ett par stycken, 10-11 stycken ungdomar kanske.
Fannie, bustroll, är kassör också :P

Det var ju inofficiell, inga silverkort alltså. Överlag delades det nog ut något högre poäng än vanligt tycker jag. Tilda fick 92 och Sophie 91. Och dom blev 6/7 resp. 2/2 i sina klasser.

Hanna 

bustroll
0

Det gick utmärkt för mina djur idag och Atlantis slutade på en BIS Pet 7 :D och Wilma gumman blev Bästa gurkätare 5 hihi :D

Sen var jag också på US mötet och är nu kassör i smf västrars ungdomssektion ^^,

Abico
0

#94 - Grattis :P

Hanna 

emelie92
0

#94 - Fannie, du glömde din nagelfil! Den du har till marsvinen alltså ;)

[jejjas]
0

så nu är dom i hopp släpta i buren peppar peppar just nu går det bra

Fiona
0

Grattis till resultaten :) Var eran plan att komma in i styrelsen eller ? ;) Hmm jag är nyfiken!

Jenny

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer litte bilder, jag är ganska så nybörgare på att fota så ha litte överseende *L*

[jejjas]
0

…

[jejjas]
0

..

[jejjas]
0

…

[jejjas]
0

…

[jejjas]
0

..

[jejjas]
0

..

[jejjas]
0

och nu till sisst skade och Amy :-)

[jejjas]
0

Va det någon mer än jag som reagera över att det va mycket Abysar i dag?

Abico
0

Vilka fina bilder på mina goldenflickor :P
#107 - Det var grymt mycket abbys idag *s*

Hanna 

[jejjas]
0

#108 smyg foton brukar bli bra :-)

ja det va mer än vanligt :-)

Abico
0

Nu finns bilder uppe här också :)
http://www.smugmug.com/gallery/8649848_Ju6Bz#P-1-16

Hanna 

emelie92
0

*wow* att han orkar ta så många bilder :o

FeliciaS
0

Håller med om att det var väldigt höga poäng i Rävlanda, samt mycket Abbysar ;)

#91 Tyvärr var det inoff. :P

#104 #105 Nämen, sedär ^^

Mvh Felicia

Creation
0

#110 Oj, så mycket abysar!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.