Fanta har fått sina ungar!
Tyvärr blev det ingen grå som hoppats men däremot en helt enfärgad chokladtös
. Det blev en till tös lemonagouti med vita framtassar och en svartvit kille. Alla sheltie och alla satinbärare
. Och de stannar troligen alla tre 
Men hur kan det bli lemonagouti? Bär pappa på det? Han är buff/white med goldenagoutipappa. Mamma är helt svart med tre vita tår.
Det funkar inte :-S
Grattis! Är det den i #3 som du kallar choklad? Hoppas att den är chokladigare IRL, på bilden ser den väldigt typisk zobel/sepia ut.
Alla färger är ju alltid ett resultat av båda förldrarnas gener i kombination. Så man kan inte säga att pappan bär på lemnagouti, men agoutianlaget måste komma från honom. Han är dold agouti.
Vilka små sötisar, jag väger mer och mer åt hållet att köpa en bebis sheltie hona ;) för att vårda och ställa ut på utställning. Och inte blev jag mindre sugen nu heller 
#3 Ok, trodde först hon var svart men hon är ljus runt ögonen
. Vad är sepia för färg? Zobel har jag inte haft någon, bara brunzobel som fötts ljusgrå…
Ja, det var dold agouti jag tänkte på! Visste inte om buffarna med kunde vara det eller om det bara var golden. Gäller det cream också?
#5 Jag tänkte jag ska försöka hålla dessa í päls, menmina brukar alltid få pälsskador då jag vägrar ha dem ensamma.
Söta!:)
#6 Alla röda färger (Red, golden, buff, cream, vitt samt rödögda varianterna av dessa) kan vara dolda agoutis.
Sepia är vad man ibland (inte så mycket i Sverige) kallar de svarta som har cream, buff eller white blekning. De blir ofta mittemellan svart och choklad i färg, många förväxlar dem med mörka choklad men sen när man testparar så visar de sig vara genetiskt svarta. I Sverige har vi egentligen inget annat namn för dem än black (även om de inte är svarta för fem öre). I vissa länder har man olika namn för olika genotyper. Det fins namn som dark sepia, light sepia, seal… I praktiken går det inte att se skillnad på dem om man inte vet genotypen… vilket man oftast inte gör.
Grattis till söta bebbar!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Vilka sötnosar! Grattis! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Underbart söta är de! Grattis!

Jag säger som #9 att det inte är en choklad du fått utan en dålig svart(blekt pga av färgerna som ligger bakom,golden,lemon osv)
Men ack så söt ändå
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#3 honom vill jag ha han va underbar :-)
#13 Fast golden bleker inte svart. :) Golden och red är de enda röda färgerna som inte bleker.

Men nu menade jag inte att golden bleker…men där låg golden bakom som i sin tur gav lemonagouti och det är ju efter dom djuren blekningen kommer.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
#14 Han kommer kanske (nog) bli till salu senare 
Ska jag regga lilltösen som sepia? Vill inte skriva svart eftersom jag tycker det blir fel då hon inte är riktigt svart, eller ja, hon är ju svart men bär ju på den blekningen
De växer så det knakar
. Blir bara finare och finare! Dock kommer nog alla att flytta då det inte blev vad jag hoppats
. Honorna kommer sparas ett tag för att ställas i uppfödargrupp. Men hanen är till salu. Sepiahonan är jättetingad flera gånger om, hehe, och lilla lemonhonan finns kvar (men henne blir det svårt att släppa)
Vad roligt! Du får lägga in uppdaterade bilder på de små grynen. :)