Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 672 ggr
Lattjo
0

Marsvin på rymmen!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en stund sen skulle jag gå ut och ta in marsvinen för kvällen dom går i kompostgaller på dagarna. Men jag kommer ut och möt av en lösspringande Sture. Jag bryr mig inte så mycket och plockar upp honom. Nils och Sture är nämligen experter på att rymma hur rymningssäkra burarna än är hittar dem ut. Men jag plockar upp Sture och kollar hur dem tog sig ut. Dm hade puffat upp ena hörnet i buren. Nåja jag börjar leta efter Nils. När dem rymmer är dem alltid runt burarna och gör sig snygga för mina två kaniner:) Jag kollare i Lattjos bur ifall han är där i busken men ingen Nils. Jag sätter Sture i buren igen och börjar leta. Burarna står i trädgårdslandet och är full av roliga buskar att gömma sig i när marsvinen rymmer. Jag letar och ropar men inte ett tecken på ett marsvin. Jag kände hur min panik kom krypande tänk om någon katt tagit honom. Jag roppar på mamma och pappa som hjälper till med letandet. Nils är ett skyggt marsvin så så fort man kommer nära springer han. Så han kan inte vara svår att hitta. Men vi letar ingen Nils. Jag börjar tänka på dem mest hemska tankarna på vad som kan ha hänt min gris.Jag går in i trädgården bredvid mig som är ett hyreshus och går längst met staketet utanför. Då plötsligt ser jag en vit ulltuss studsa förbi NILS. Nils hade antagligen blivit skrämd av något eller gått på upptäcksfärd och kommit bort från Sture. Sture verkade inte ett dugg bekymmrad över att kompisen var borta kaniner är roligare tyckte han. Men nils hade liksom fastnat i ett hörn där mina kaniners sommarute bur står. Han var instängd mellan den och lite annat bråte som låg bakom skulet. Men det var en lättnad när jag lyfte upp honom och sa att han aldrig mer fick göra om det där. Det var en chock men som tur var gick allt bra:)

En bild på rymlingen.

Creation
0

Vilken tur att du fick fast rymlingarna igen!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lattjo
0

ja jag hade panik där ett tag :)

Anema
0

Vad skönt att höra att allt gick bra trots allt :)

FeliciaS
0

Skönt att allt gick bra och ni hittade honom! :)
Hade det hänt mig hade jag nog ändå fixat burarna så att de inte kan rymma, det kan ju faktiskt komma ett rovdjur och ta dem.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lattjo
0

a jag vet det. En gång hade jag gjort så dem absolut inte junde rymma. Men när jag kom ut hade dem grävt sig ut :OMen dem brukar mest gå lösa när vi är hemma. Så fort vi åker burar jag in dem:)

Berlau
0

Ta exempel kycklingnät på nedernsta delen :)

Bra att det gick bra.. Man vet ju aldrig! *s*

Majasofia
0

Skönt att det gick bra!