Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 407 ggr
KexChoklad
0

Burbygge på G

Nu håller jag på med att fixa bokhylleburen åt svinen. Det går åt H*****e , Det e så varmt , svetten bara rinner o inget vill gå MIN väg >.< Så jag antar att jag får vänta tills mammsen kommer hem… Men jag har nåra frågor' :

Kan man ha bokhyllan på golvet ?

Kan man ha sånna där svarta plastsäckar i som ska skydda bottnen tills man köpt våtrumsmatta ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Moa-16
0

Dom flesta har dom på golvet. Men det bästa tycker jag är om man kan få upp den lite. Då grisarna känner sig tryggare då!. Plastsäckar=/. Jo det kan man väl? bara dom inte gnager på dom.

Lycka till!…

KexChoklad
0

Okej tack så mycket! , Jag ska försöka få upp dom lite högre iallafall , :). Plastsäckar får duga tills vi hittat nå bättre

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

emelie92
0

Plastsäckar är ganska lätt för marsvinen att bita på, men om du lägger ett tjockt lager med spån, tidningar, halm eller vad du nu har för bottenmaterial så ska det nog fungera.

FeliciaS
0

De bor väl inte jättelitet i nuläget? :) Det gör nog inget om du avvaktar tills ni köpt plastmatta, det blir mycket enklare. Ni hade väl bokhyllebur innan - hade du inte plastmatta till den?

Det är betydligt bättre om buren får komma upp en bit på golvet, på IKEA finns väldigt billiga bänkar eller likn. som du kan sätta den på.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Det är mycket trevligare att ha upp buren från golvet, då kommer marsvinen närmare dig och du behöver inte komma ovanifrån och skrämma dom när du ska ta upp dom. Men visst kan man ha den på golvet också. Risken för att det drar kallt på dom ökar ju dock om man har den på golvet.

Min bokhyllebur står på fyra metallben från IKEA, 100kr för fyra stycken.

Hanna