Man blir som man umgås
Marsvinens frukost: Havrekross & hö
Min frukost: Havregrynsgröt
Marsvinens lunch: Persilja, maskrosblad & hö
Min lunch: Quinoaröra med paprika, sallad och persilja
Marsvinens mellanmål: Gurka & hö
Mitt mellanmål: Gurkmacka
Marsvinens kvällsmat: Havrekross, knäckebröd, hö och gräs
Min kvällsmat: Knäckebröd med gräslök
Det kanske är som dom säger? Man blir som man umgås. Mamma säger att jag håller på att bli ett marsvin ;)
Hanna
Jag kan ju ta och lägga till två saker som gör att mamma är rätt så säker på det där med att jag håller på att bli ett marsvin. Jag är löjligt bacillrädd och delar ogärna mat och sådant med andra, är även rätt kräkmagad och äcklas lätt av det mesta ^^
Först var det i våras när Tilda fick sina ungar. Trots att jag inte klarar av att se blod utan att bli illamående och inte fixar några jobbiga sjukhus/ födabarnprogram på tv så stod jag med under hela förlossningen, hjälpte till att ta hål på fosterhinnorna eftersom Tilda var lite ofokuserad ett tag osv.
Andra gången mamma blev mycket förvånad var häromdagen. Jag satt och pysslade med Vincent och mamma kommer fram och ger honom en jordgubbe. Vincent luktar och provsmakar lite på den men struntar sedan i den, så jag äter upp den ;)
Men vaddå? Mina bäbisar är aldrig äckliga och dom har inga baciller ;P Och sen att marsvin äter bajs, låt oss inte gå in på det *s*
Hanna

Men vad 17 är det för diet du går på? Får du ingen riktig mat? …snart börjar du väl mumsa i dig av marsvinens hö oxå!
:-)
Haha! Visst stämmer det ;) Jag tycker att marsvin känns väldigt renliga och fräscha till skillnad från människor och andra djur *s*
#1 Kan inte annat än hålla med, så är det för mig med ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Haha, vad häftigt ;)
#2 - Haha ;) Nä, det blir inte mycket riktig mat just nu - jag är varken hungrig eller har ork att äta nu när det är så här varmt. Det är knappt jag kommer ihåg att äta :P Jag blev faktiskt lite sugen på att smaka på deras nya hö som hämtades igår - det ser verkligen fräscht ut ^^
#3 - Precis :P Och bajset som äter innehåller ju bara vitaminer - och det är ju jättebra!
Hanna

Haha tänkte precis säga som #2 när jag läste ditt inlägg i #0 - snart börjar du väl mumsa i dig hö oxå ;) Hihi.
Nej men, jag känner igen mig. Varje gång jag gör mat åt grisarna så mumsar jag i mig lite själv oxå, kan inte låta bli ^^ Jag älskar grönsaker & sallader, tycker att det är så enormt gott! (Faktiskt ofta goare än varmrätten, hur konstigt det än låter). Så ja, jag börjar nog bli ett marsvin jag me.. förvånar mig inte om jag börjar få marsvinsnäsa elr morrhår snart. Bara det som saknas :P
O käka bajs oxå förstås, men det är nog det enda som aldrig nånsin kommer ske. xD
Bajs är äckligt ;P

Jo visst kan man dela mat med gosingarna.
Får väl erkänna att oftast när jag har någon av raringarna med i soffan så har jag alltid en morot med till h*n och den brukar vi dela, en tugga till mig och en tugga till dig. 
Marsvin 4-ever
.
#5 När jag hämtade det gröna, nyskördade höet var jag bara tvungen att smaka ifall det var godare än det de hade innan. Och det var det! :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

I agree! Mamma tror jag äter marsvin/hästhöt.. För det försvinner så fort.. Men mums för persilija!!