Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 796 ggr
absence
0

Pris på gallerbur?

I höst ska det flytta hit två marsvin till, och då måste jag köpa en bur till. Eftersom jag aldrig köpt en gallerbur förut har jag ingen koll på vad en sådan kostar. Så, vad kostar en ny gallerbur?

Moa-16
0

En stor kostar kanske 300 kr. En mindre 100 kanske?. Men man ska ju ha en stor. Kan du inte köpa en begagnad då?. Titta på blocket;)

Aristarcos
0

En ny 120 bur får du betala runt ca 7-800.- den billigaste sorten, min bur tror jag att jag betalade 700:- på kampanjpris.. billigast möjligaste buren jag hittade…när jag kollade var ord pris billigaste på Arken zoo, och de hade även 150 burar.. för 100.- mer :)

absence
0

Ok, tack för svaren :)

[Liinda]
0

På blocket kan man ju hitta mycket billigt om man har tur :)

Cavia
0

Jag har just köpt en på Djurmagazinet som är 120 cm lång, och den kostade 795:- Och den är lämplig för 2 st marsvin…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Linnet
0

Köpte en 120x60 cm bur på djurmagazinet i höstas på kampanjpris för 299:-

absence
0

Det är inte så hemska priser alltså. Jag hade föreställt mig mycket mer, haha :)

tantnett
0

#7 Var bor du? Vet burar som är till salu.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

FeliciaS
0

Är det ett måste för dig med gallerbur? Du kan tjäna ett par hundralappar genom att köpa en bokhylla från IKEA och använda den som bur :) Större för grisarna dessutom. Se artikeln "Eget burbygge" ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

absence
0

#8 Jag bor i Linköping.

#9 Ja, det är ett måste. Jag har redan en bokhyllebur, men de nya får inte plats i den. Vi har inte plats för en till bokhyllebur och vi måste kunna ta buren med oss när vi åker till sommarstugan osv.

emelie92
0

Min gallerbur 120x50 köpte jag för 800-900:-

FeliciaS
0

Köpte en gallerbur 120*60 cm för 599 kr, tror jag. Var dock länge sen.

#10 Ah, okej! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

#10 Aj då det var ju en bit från Skåne.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

patricia76
0

Då bor du nära mig! jag bor i Norrköping.

absence
0

#14 Va skoj! Jag bor faktiskt inte i Linköping, utan i Linghem, så det är ju lite i mitten ;)

Aristarcos
0

#14 *Blink* du kanske skulle passa på att sälja en bur