Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1249 ggr
tantnett
0

Tur Ture kommer hem.

Fick ett telefonsamtal idag från en kompis.

Hennes bror köpte för fyra år sedan en av mina marsvinsbebbar.

Nu har det tydligen kommit till det läget att dom inte kan eller vill? behålla honom.

Nåväl jag är självfallet överlycklig att jag fick besked om detta.

Inget snack om saken, Tur Ture skall självfallet få komma hem igen och här får han stanna så länge han lever.

Bilder på gossen kommer när han kommit hem.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Vad skönt att du kontaktades så att han kan få komma hem igen :)

Hanna 

tantnett
0

#1 Ja usch om man fått höra att han börjat "vandra". Skrikandes

Men jag talade om för dom när han såldes att om dom av någon anledning inte kunde behålla honom skulle dom höra av sig till mig.

marsvin2008
0

Jätte bra att du får tillbaka honom. Inte kul när de vandrar… jag sålde min hund med ett skrivet kontrakt på att jag skulle få köpa tillbaka honom om de inte kunde ha han kvar… Vad hände? Jo Asätarna sålde honom till en kvinna i nordnorge efter ca 6 månader (om han ens lever)…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

tantnett
0

#3 Ja nu känner man bara att man vill sluta honom i sin famn och viska i hans öra: - Välkommen tillbaka hem älskling!

Creation
0

Så kul att ägarna var kloka nog att kontakta dig när det blev såhär! :-)
Måste kännas roligt för dig att se hur han blivit som vuxen också.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Verkligen bra att de kontaktade dig, och skönt att du får tillbaka honom :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

Har nu fått hem honom.

Han verkar ta det hela mycket lugnt. Och gissa vad mysigt det var att få krama om honom.

Ett bekymmer är förvisso att han är okastrerad, och han har visst gått ensam länge.

Nu har ju inte jag plats för en stor bur till, och ställer mig mycket tveksam till ytterligare en hane.

Vill ogärna utsätta honom för en kastrering då han ju är 4 år.

Vad göra? Fast ett vet jag säkert, han har kommit för att stanna.

Binajis
0

Låna hem en hane Glad Annars tror jag att han mår minst lika bra bara av att få ha kontakt med dina övriga marsvin utan att gå i samma bur, eftersom han gått ensam så länge. Jag tror han blir överlycklig bara av att få höra andra marsvinsröster.

Vilken solskenshistoria det blev för Ture som fick komma hem.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

FeliciaS
0

#7 Tror du inte han kommer funka ihop med dina pojkar? Du kan ju testa :)

Om du nu ändå har  tagit hem honom är det klart han ska få vad han behöver ^^

Mvh Felicia

Abico
0

Vad skönt att han är hemma igen :)

Hanna 

tantnett
0

#9 Har ju bara brorsan Röde Orm kvar. Dessa tre killar som dom var från början fungerade ju aldrig ihop. Fick sära på dom redan då dom var bebbar.

Men av dina ord du skriver "om du nu tagit hem honom så är det klart att han skall få vad han behöver"? Så tolkar jag det som att jag tydligt inte är lämplig att ha honom?

FeliciaS
0

#11 Okej ^^ Hehe, nej absolut inte ;) Blev nog lite missförstånd där isf.

Mvh Felicia

Aristarcos
0

Hoppas det går bra med lilla Ture, och att allt löser sig, han kanske mår bra av "bara" närhet av andra, för som du skrev går det nog kanske inte sätta ihop honom med Röde orm då de bråkat tidigare, eller kan de möjligen bli lugnare med åldern ??

Aristarcos
0

Hoppas det går bra med lilla Ture, och att allt löser sig, han kanske mår bra av "bara" närhet av andra, för som du skrev går det nog kanske inte sätta ihop honom med Röde orm då de bråkat tidigare, eller kan de möjligen bli lugnare med åldern ??

Aristarcos
0

Sorry bidde lite tokigt.. inte meningen..

tantnett
0

#13 Jo Tur Ture verkar må prima, han är så charmig.

Han har full lösdrift på dagen och "träffar" då dom andra när dom kommer ut på rastning.

Han har ju även sällskap av kaninen som han  verkar mycket förtjust i.

Han är så helcool, bryr sig inte ett smack att man exempelvis kommer med kvasten och sopar runt honom m.m.

Aristarcos
0

#16 det är faktiskt något jag har reflekterat över mina marsvin verkar inte bli rädda för dammsugarn, medan min hund absolut inte gillade den som jag hade tidigare .. Obestämd

tantnett
0

#17 Hade ju hundar förr och en av dom skulle alltid attackera dammsugaren. Ha Ha.

Gissa man hade struligt ibland då man skulle försöka ta sig fram med den och det sitter en ettrig terrier i munstycket.

Aristarcos
0

#18 vi busade med våran ibland, då jagade han munstycket, men han älskade inte den, men busade gärna ;)

KexChoklad
0

#18 haha , Men har du ingen bild på sötsvinet ? :P

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

tantnett
0

#20 Bild kommer när jag fått ordning med kamera.