Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 833 ggr
Diana61
0

Göra böcker om era djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon eller några av er har gjort speciella böcker om era djur? Typ ett foto album/Dag bok om dom. Jag håller på med två böcker men det tar sådan tid. Jag gillar ju Scrapboking och gör scrapböcker om mina marsvin. Den första jag började på mar en med Goldie och Lady tillsammans, men ångrar lite det nu när dom ej kan vara ihop utan att slita pälsen av varandra (Lady sliter pälsen av Goldie), utan skulle ha haft en för varje istället. Men jag kommer att göra denna bok under tiden dom var vänner och sedan göra en var. Den andra boken är om Lëo Sere. Nu har vi ju tre ungar så det blir att göra böcker om dom med.

Här är boken med Goldie och Lady.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

här är Lëos bok.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Jag har en dagbok där jag brukar skriva lite om vad som hänt under dagen, men det höll i ungefär en månad, sen så blev det inte så mycket mer, men nu blev man ju riktigt inspirerad utav Lëo's bok, ska ta kort på den jag använder så kan ni får se vad jag skriver i :P

Kiddoo
0

Här är Melvis och Blondies delade "dagbok" ska börja sätta in bilder däri när jag skriver, en ny bild för varje dag :D

Diana61
0

Det är jätte roligt att göra dessa böcker tycker jag men det är pillrigt och tar tid. Men så roligt att sedan gå tillbaka till för att se hur deras liv varit.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Precis, fixar lite detaljer på Melvis och Blondies bok nu, bilder och sånt (;

dreamiz
0

Jag har en speciell almanacka som är enbart för anteckningar om djuren. Där skriver jag i födelsedagar, när nya djur kommit till mig, om nån får medicin eller har något problem av nåt slag, veterinärbesök o vad veterinären sagt osv. Allt som kan vara bra att veta.

Kiddoo
0

Smart, jag fixade som sagt ordning dagboken lite ytterligare igår, och skrev :D

Diana61
0

I mina böcker så skriver jag ner fakta om dom typ; född, förg, ras, uppfödare mm och foto naturligt vis. Jag har även med mor och far till marsvinen med foton av dom om så finns och med all data om dom. Sedan så har jag bilder och texter i den som beskrivaer marsvinens liv här hos mig, första dagen ute på gräset, första kompisen, första kullen, nya leksaker, besök hos vetrinären mm som en dagbok helt enkelt om dom. Sedan dekorerar jag sidorna med massor med fint så att sidorna blir roligare att titta på och läsa. Skall visa senare vad jag gjort hittills så ni förstår vad jag menar.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Aaah, jag tror jag förstår :)

Diana61
0

Här är en bild av Lëos första sida i boken. Jag har bara gjort tre sidor so far.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Så här ser Goldies första sida ut.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Här är Ladys

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Lëos Far

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Och Lëos mor

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Ungarna har jag ej börjat med ännu. Men detta tycker jag är himla kul att pyssla med men det tar sådan tid tycker jag.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Gulligt!

FeliciaS
0

Smart och snyggt! Bra minne sedan om många år då de inte finns med i vårt liv här på jorden längre…

Jag gjorde en bok till mina förra marsvin men inte så avancerad och fin som din (fast jag var ju inte så gammal heller och visste varken stam, färg, född osv..)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Diana61
0

#17, Det är just det som är det roliga, att ha ett fint minne när dom inte finns längre. Tänk om jag bara hade tänkt på detta när Tjabo levde. Saken var ju den att digitalkameran fanns inte heller då så jag hade ej råd att fotografera så mycket på den tiden.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

Diana, var har du köpt de där böckerna? Alltså det du skriver och klistrar i? Vad är scrapbook? Jag köpte sådanan bokstäver och 2 papper idag och ska göra böcker om marsvinen men jag behöver hitta sådana böcker att skriva i… ;)

Mvh Felicia

Diana61
0

#19 Albumen är köpta på Panduro. Saken är den att när du pysslar med Scrapbooking så skall allt vara "syrafritt" (papper, lim, pennor mm) vilket betyder att papprena ej gulnar med åldern och då bevaras fotona längre. Scrapbooking är helt enkelt ett sätt att göra sina fotoalbum mer intressanta. Sök på nätet så kommer du att få fram massor om det.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#20 Japp, jag har köpt lite papper osv. som är sådant och även bokstäver ;)

Mvh Felicia

Diana61
0

#21 Lycka till med ditt skapande! Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#22 Tack Skrattande (mamma hade 2 album hemma redan Förvånad)

Mvh Felicia

Diana61
0

#23 Visa gärna sedan vad du gjort! Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

#24. Jag ska handla scrapbook grejjor snart (den här månaden) och göra sånna där böcker :) kan ju vara väldigt kul att titta i och se vad som hänt under åren coh så :)

FeliciaS
0

#24 Ja, det ska jag göra =) Har du något tips på syrafritt lim som inte gör att pappret blir buckligt och som håller bra? Nu har jag hobbylim ALLROUND från Panduro.

Mvh Felicia

Diana61
0

Hobby limmet (vitt stift) från Panduro är perfekt. Pritt lim är också bra. Är du osäker så fråga i butilken om syrafritt lim.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#27 Okej, det är exakt det limmet jag har…  =) *puuh*

Ska sätta igång med första sidorna imorgon :D Eller kanske senare ikväll…

Mvh Felicia

Diana61
0

#28 Ha så roligt! Jag skall pyssla lite så fort rummet är i ordning igen men det kan ta tid.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#29 Okej :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

(snart kommer en bild på mina 2 första sidor till Sera samt Calypso…)

Mvh Felicia

dreamiz
0

Vad mysiga böcker! Själv har jag en massa foton men de sitter i fotoalbum med alla andra foton (även om de flesta är av mina djur). Men såna böcker låter himla kul. Fast lite för jobbigt med alla mina djur tror jag. hihi… Men verkligen en himla bra idé!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Diana61
0

Dreamiz, det är ett himla trevligt pyssel under vintern. OCh har man tur så har man under sommaren skrivit små anteckningar om djuren vad dom gjort och varit med om osv. som man kan använda i albumen. Men oftast så glömmer man det så det blir till att minnas sakerna Flört

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

Har glömt att sätta in bilder på första sidan på boken.. Här kommer Seras :)

Jag har ej hunnit skriva fakta än, så mkt läxor… =(

Mvh Felicia

FeliciaS
0

..Calypsos =P

Mvh Felicia

Diana61
0

Xtanlover Jätte fina sidor du börjat med. Det kommer att bli så fint så.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#38 Tack! Jo, det hoppas jag med.

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

Nu har jag gjort ett fotoalbum åt mina, blev riktigt nöjd :D

Diana61
0

Visa gärna albummet :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

Bilden är svart vit, men de gör inge :)

Där blixten hamnar skare stå fotoalbum, men de fattade nog alla :P

FeliciaS
0

#42 MYCKET FINT! :)

Mvh Felicia

alimina
0

mmh !! jättefint !!

Diana61
0

Håller med, mycket fint!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

Skrattande Tack så mycket

FeliciaS
0

Varsågod :) hehe

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Var inne i Gbg i lördags, åkte till butiken Scrapbook som hade extraöppet + 15% rabatt på hela sortimentet =)

Mvh Felicia