Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 567 ggr
diva
0

räddat marsvin

Har räddat 5 till marsvin idag. 2 dräktiga honor och 3 ungar. Min syster hämtade upp dom idag och kommer att ta dom till mig på fredag. Han har inte så  många kvar nu. Kunde inte bara sitta och vänta på att dom skulle avlivas. Min syster sa att dom var jätteskitiga och luktade skunk så hon skulle bada ungarna idag och gå igenom dom så dom inte har någon Ohyra. Dom får bo hos mig tills dom ätit upp sig sen får jag se om jag hittar nya hem åt dom. Jag tyckte det var bäst så. En hona var nog ca 6 veckor dräktig för syrran kände rörelser i magen på henne. Den andra honan hade mage men hon kände inte några rörelser i magen än. Hon skulle även väga alla och se hur mycket dom väger. Vet ej hur gammal ungarna är heller.

Rafflan
0

Usch vad hemskt, bra att ni lyckades rädda dom :)

Fanns det fler djur kvar eller? :(

diva
0

jo jag tror det. det var 3 kvar i kartongen och jag vet inte om han hade kvar några hemma. Det var nog hannar kvar och det kan jag inte ta hem för jag har inte plats för dom tyvärr.

Abico
0

Vad bra att du tog dom. Tyvärr kan man ju inte rädda alla, man får ta så många som det finns plats för och mer kan man inte göra.

Hanna 

[Liinda]
0

Jag förstår inte? Är det en människa som har massa marsvin i kartonger som den tänker avliva? Någon som kan förklara situtionen för mig?

isabelle_
0

Undrar samma som Linda.

diva
0

Nä det är en man som har en hel drös marsvin hemma och jag har anmält honom till länsntyrelsen för vanvård. Han sköter inte dom så bra och jag tror att han  använder som som reptilföda så jag ville få bort så många djur som möjligt från honom innan dom blir avlivade. Marsvinen är extremt magra och vettskrämda så jag förmodar dom har bott i lagården i hela sitt liv utan social kontakt. Har en tös här hemme som jag hämtade förra veckan. Liten och mager och förmodligen dräktig. Han låter hanar och honor gå tillsammans hela tiden. Tjejen jag har här väger bara 600 gram och som sagt förmodligen dräktig. Han har en jäkla andra sdjur också och jag tror att han vet att han är anmält för nu försöker han bli av med alla djur som han har. Reptoler, fåglar och gud vet vad

[Liinda]
0

Men va hemskt :( Men kommer länsstyrelsen göra något nu då? alltså omhänderta djuren eller något sånt?

isabelle_
0

Håller med Linda. F*n vad puckade vissa människor är!

diva
0

vet ej. Vi får väl hoppas att dom tar alla djur som är kvar

[Liinda]
0

Ja verkligen! :/

Laizita
0

Vilka puckon det finns. :(

[Lynx76]
0

Blir så förbannad! J-a idioter det finns! Tur att det också finns bra människor som bryr sig om djur , såna som TS =) Stor eloge till dig!

diva
0

#12  Tack så mycket