Marsvinshane sökes.
Jag söker en marsvins beeebis :D , En hane dårå . Jag skulle först vilja testa och se om det funkar med mina hanar. Jag finns i stockholm så det vore bra om lill killen fanns här med!. :) Helst en Lunkarya , en skinny , eller en rex :)
kramkram
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

Ändring! Jag kan även ta hand om äldre marsvin :)
// Elin

#2 Jo men det jag menar är tex en gammel gubbe elr så , som jag kan ha breved. Som tex inte funkar med andra eller jaa
Har ev hittat en gammel gubbe på fem år som jag ev ska ta hand om
// Elin

Vad kul! Om du letar efter en hane kan du kolla i inlägget av Delila Marsvin SÄLJES. Det var jätte små söta grisar där!

#5 Jag får väll skaffa en liten bebistill hannen i värsta fall :) , Han är trotsallt fem år . Jag har burar som står och skräpar xD #4 okeii finns hon i stockholm ? :)
// Elin

#7 Han har levt ensam hela sitt liv tror jag
// Elin

#9 vah nej?! sluta vara så otrevlig!. Jag tänkte mer på om han kan axeptera ett till marsvin.
// Elin

#11 herregud , tror du jag e född igår ? jag har haft marsvin lääääänge. Att dom är flockdjur är inget nytt för mig. Dessutom har jag sakt att han ska få en kompis om jag kan låna nåns
// Elin

vart skrev jag ENSAM ?. Ingenstands!.
// Elin

#16 självklart kan jag ha han med dom , men skulle det funka ?
// Elin
Ja om du har en stor bur!.(166x60) är ingen jätte bur. Men det kan funka. Och att dom ses första gången på en stor yta på golvet tex. Så kan det gå. Men du sätter in en stor hane bland dina "dominanta hanar. Som tycker att här bor vi. Så det är klart det blir bråk. Men det blir det med en bebis också bara det att bebisen inte är så stark och hittar lättare sin plats i flocken. Men det bror ju på vad det är för hane till sättet. Det kan absolut funka!.

Okej , mina hanar jag har nu är ju bara dryga 5 månader. Hannen jag ska ha var tydligen mycket lugn
// Elin
#15 Stackars liten vad han såg ut! Även om det inte funkar med dina hanar så kan han inte bo kvar där! Vilken äcklig bur och långa klor han har!
Var finns han? Om inte du kan ta honom så man kan få honom därifrån!

Jag ska hämta han på måndag :)
// Elin
#22 Åh, vad bra! Då får han några fina sista år iallafall 

Vet inte hur det blir nu ,,, Mamma vill inte ha han :/
// Elin

#26 Vet inte, hon vill bara inte :/
// Elin
#27 Men ser hon inte att han är misskött?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Jop det gör hon men hon vill inte ha . Jo jag får köpa ett till marsvin . men hon vill bara inte ha han
// Elin

Jag ska försöka övertala henne endå
// Elin

Så , nu e hon övertalad . vi ska ta hem pysen på måndag :) han ska få det bra in i det sista!
// Elin

#34 haha ja ;) , Jaa jag får hoppas han stannar hos oss i nåra år till
// Elin

hmm , nån här som åker förbi täby till t centralen ?
// Elin

Jo , mamma jobbar på mån . Så å får vi annars åka på tisdag men jag vill ha honom här så fort som möjligt
// Elin

jo.
// Elin
Vilken tur att ni tar över honom, gud vilken bur han går i *misskötsel* … hoppas det går bra med honom..och lycka till..
Kolla om de har fler djur som de missköter, när du hämtar honom, om så fallet anmäl till länsstyrelsen…

Okej! , Han bor i en 55x40 bur :/
// Elin
#43 Oj! Det är långt under minimimåttet!
Stackarn :( Att han sitter alldeles själv i en smutsig, liten bur.
Bra att du ska ta honom! Tycker att du ska ta och anmäla för att de låter honom leva i sådana förhållanden..
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Joo , Idag ska vi iaf hämta honom . Spännande :D
// Elin
Vad bra att han får komma till er så han slipper lida mer! :)
Håller tummarna för att han funkar att sätta ihop med dina hanar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag säger det samma skönt för honom att slippa den där misären och få komma till dig och leva ett bra liv :)

hmm , vet inte hur vi ska göra då hon som har han inte svarar ..har skickat massa sms .. men inte fått svar
// Elin

ehh ? jag pratade med henne i lördags o sa att vi kommer på tisdag ist , vilket gick bra.. Men det blir ju problem om hon inte svarar nu när vi ska komma
// Elin
Men ring till henne istället för att skicka sms, hon kanske inte hör telefonen bara eller inte kan svara just för tillfället.
Ja, ring! :)
Mvh Felicia

Jag har ringt massa gånger .. kan det vara att hon inte svarar för attt jag sa att buren inte var laglig ?
// Elin
#53 Så kan det nog vara… jag hoppas att du får tag i henne och lilla marsvinet får komma hem till dig! Annars vet man ju inte hur det går 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
#53 Nja, kanske - det är ju så olika hur människor fungerar. Men jag tycker att hon borde vilja bli av med honom…?
Mvh Felicia
#56 Hon kan ju ha fått annat svar? Eller så tänker hon avliva honom eller så. Som du sa, människor fungerar ju olika.
Men KexChoklad, hur reagerade hon när du sa att buren var olaglig? Verkade hon ta åt sig eller vifta bort det?

Hon sa inget speciellt , bytte bara ämne . Får se hur det går då , har fortfarande inte hört ett pip från henne
// Elin

Nope , sökte ´på internet efter gammal hane o då hittade jag den
// Elin

Fick sms nu precis när jag skrev . Hon ska sälja till en annan . Så då kan väll tråden låsas antar jag :(
// Elin
Usch vad ful stil av henne :(

mm :( hoppas han kommer till ett bra hem iallafall
// Elin

meh ? vad underligt :/
// Elin
Vad trist Elin! Men han får i alla fall ett nytt hem, tur för honom! :)
Mvh Felicia
#68 Är det verkligen samma marsvin ni båda menar? Låter ju helknasigt ;)
Mvh Felicia

jag har alltid pratatt med en hon xD, hon sa att hon inte skulle sälja till mig
// Elin
Verkligen underligt! *s*
Mvh Felicia
#74 Nämen usch, så arg man blir av att se sådana hemskheter! :(
Mvh Felicia
Jo, Vore ju bättre om han kom till någon kunnig. Nu vet vi ju inte vem som kommer och tittar, Men om det är en nybörjare=/. Som inte vet hur klorna ska vara. Att buren ska vara större att marsvin är flockdjur=/. Nä det här känns inte bra. Ringer nog imorgon även om han inte hör av sig!. Kanske om jag frågar snällt kan få nr till den nya ägaren om han blir såld;). Skulle känns bättre om man fick veta var han hamnar..
Stackars lilla gris! Hoppas att han kommer till ett bra hem. Gud, vad ledsen man blir när det är dåliga djurägare i farten
. Visserligen kanske de inte visste bättre men skaffar man ett djur har man skyldighet att ta reda på allt om dem och ge dem det bästa!
Har det hänt nå mer? Jag bor nämnligen inte så långt i från täby, tar 5-10 min med bil.
Ja colina hämtar honom imorgon =)