Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 3645 ggr
isabelle_
0

Vad gör du just nu? #3

Som rubriken lyder - Vad gör du just nu?

Föregående inlägg:
Vad gör du just nu? #1
Vad gör du just nu? #2

isabelle_
0

Skapade precis denna tråd :)

FeliciaS
0

Tänkte skicka iväg ett mejl.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Tittar trav=/. Tråkigt. Sen är det lite Bolibompa lite emellan där;).

isabelle_
0

Fått igång mitt Spotify! Woho ;)

Moa-16
0

#4 Spotify?. Vad är det?.

Abico
0

Stressar, stressar. Vet fortfarande inte riktigt varför - med det börjar gå upp för mig.

Hanna 

Bella-R
0

#5 En online-musiktjänst där man får lyssna på all världens musik helt gratis. Typ asbra ;)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

isabelle_
0

#5 Vet du inte? Googla, Orkar inte förklara då min bror utvecklar i princip samma sak det heter ett annat namn.. Och jag är otroligt trött på att berätta vad det är..

Moa-16
0

Jaha på så viss…;).

Nu ska jag kolla runt lite på iFokus!.

isabelle_
0

Lyssnar på Ida Core - Ride my Tempo..

Moa-16
0

Nä nu vart det för tråkigt!.

God nattTungan ute

isabelle_
0

Ska sova strax, Mami kör in brodern vid 8, i morgon sedan kommer hon tillbaka med färska frallor! mums!

Abico
0

Jag håller på och grejar ;) Har just hängt upp en tvätt, varit ute och skakat av alla marsvinshanddukarna så att jag kan tvätta dom snart. Men jag fastnade här när jag hittade en isglass att käka på ^^

Hanna 

isabelle_
0

Gaa… Fastnade här ändå!

Abico
0

Nu ska jag sova, måste upp tidigt imorgon om jag ska lyckas få ordning på allting innan jag åker iväg på SM. Godnatt!

Hanna 

isabelle_
0

Nu säger jag godnatt.. Höhö, skrev en artikel till tv .P

Abico
0

Sådär, då är jag vaken och i full gång igen ;) Har grymt mycket att göra idag så det var verkligen inte en sekund för tidigt när jag gick upp.

Hanna 

Bella-R
0

Precis vaknat & rastat hunden. Vaknade väldigt tidigt idag, om man jämför med när jag brukar vakna (11-12) :P

[jejjas]
0

Nu håller jag på att packa och tvätta har slarvat bort Lollo och Nisses platta anna mördar mig om jag i nte hittar den då de är den enda med svart tyg på¨

Abico
0

Jag blev vrålhungrig så jag kom på att det var frukostdags. Med en smörgås med mjukost i ena handen och en packlista i andra fortsatte jag packa, tills jag nästan tappade mackan i packningen ;) Då bestämde jag mig för att jag fick sitta här och äta frukost.

Hanna 

Moa-16
0

Har vaknat!. Var ett bra tag sen. Har tagit ut marsvinen. Äter nu godis;).

Bella-R
0

Ska borsta hunden nu, för sen är det baddags. Han kommer hata mig resten av dagen för det. ^^

Abico
0

Woho! Jag hittade en lagom stor väska ;D

Hanna 

[jejjas]
0

Har precis varit i garaget och hämtat hö och spån, Tanja kommer sen och hämtar litte hö då hon står utan och inte får något fören på måndag..

Abico
0

Ska just börja göra iordning transportburara :P

Hanna 

marsvin-90
0

Just nu sitter man och dricker kaffe o käkar en macka till frukost, ska strax hoppa in i duchen o sen packa. Då man ska upp till Stockholm ikväll.^^

[jejjas]
0

nu dricker jag litte kaffe för att försöka varva ner litte, ska snart hänga upp marsvins tvätten och sen bada marsvin klippa klor och städa dom 4 sista burarna

Bella-R
0

Nu har jag borstat hunden, badat honom, klippt klorna, noppat öronhår, slängt ett par leksaker som han har kissat ner + kastat in hans sovfiltar i tvättmaskinen, eftersom han hade kissat ner dom oxå -.- Nu är jag helt slut.

Moa-16
0

#28 Han verkar "kissig" av sig;).

Nu ska jag gå ut till marsvinen. Byta kylklampar och ge dom tomater..

Bella-R
0

#29 Hahaha, han är valp ;) Det säger allt x'D Jag kan inte passa honom varenda sekund, då kan det komma en liten pöl med kiss.. men för det mesta klarar jag att se hans kroppsspråk när han är nödig, då hinner jag springa ut me honom innan det händer en olycka ;P

[jejjas]
0

Nu har jag badat två städst i 2 burar, och funderat på vart allt blod på golver kom i från, så jaghar även plåstrat om min fot som tydligen blödde =/

[jejjas]
0

Nu har jag precis badat och städat till alla marsvin hängt upp en marsvins tvätt så nu pustar jag ut litte innan nästa ryk

Moa-16
0

#32 Det känns som om du badar och gör rent burar för jämnan;). Hi hi!.

Nu ska jag  ta och göra mat tror jag…

FeliciaS
0

Jag har nyss ätit - pannkakor :P Ska leta upp en grej för väskorna nu.

Mvh Felicia

Moa-16
0

Nu ska vi åka ut med en trä båt. Brukar gå sådär när jag ror=/. Men vad kan hända…;)

Abico
0

Greta är nu badad och torr. Jag andas ut lite innan jag sätter igång med näsa monster.

Hanna 

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild säger mer än tusen ord.
Spana in Tildas supernöjda min…

Hanna 

Fiona
0

Ska fortsätta kika one tree hill & äta glass

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Moa-16
0

#37 Jo sådär blött om inte värre brukar jag också bli när jag badar mina grisar.Hon ser nöjd ut!. Är ju bra det!.  Lycka till med dom andra..;)

emelie92
0

ska snart till centrum och hitta sponsor-prylar till SM tillsammans med Felicia.

Abico
0

Siiri är nu färdigbadad och torkad. Blev dock inget bra. Hon luktar inte gott och magen är gul… :/ Det får bli ett bad på lördag tror jag.

Nu ska jag ringa höbonden så att vi få komma ut och hämta mina 100kg hö ;)

#40 - Oj, det låter intressant :P

Hanna 

Creation
0

Jag ska iväg och handla lite om en stund. När jag kommer tillbaka ska jag börja bada grisarna, packa och pyssla. :)
**
#37** Haha, stackare ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Nu ska jag iväg och titta på foder åt odjuren och hämta min höbal ;)

Hanna 

[jejjas]
0

jag har med litte sposor prylar XD dom är från pappa så det är väll inga derekta roliga grejer men

[jejjas]
0

Har precis ätit och haft trevligt besök systrarna Hepoharju har varit här och hämtat litte hö :)

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit och köpt 18kg krossad havre och 80kg hö. Mina odjur går det ingen nöd på på ett tag ;)

Hanna 

[jejjas]
0

oj då hanna..

Jag har precis gjort färdig en maskerad dräkt anna fixa resten som har symaskin XD

FeliciaS
0

#37 Haha, vilket smile! :P

#46 Jisses :O Men det är väldigt hårt pressat va? För i volymen är mina 24 kg betydligt mer *s*

Mvh Felicia

isabelle_
0

Höhö, Har varit i stallet typ hela dagen.. Hemma nu! Ska nog till Varberg i morgon

Abico
0

#48 - Jo, jag tänkte på den bilen vi lyckades fylla med 44kg och fattade inte alls att 80kg fick plats i den här lilla ;) Men det är hårt pressat, supersvårt att rycka ut *s*

Hanna 

emelie92
0

ser på kvarteret skatan, lite tråkigt men jag måste ändå se det! :P

Fabiola
0

ska sova nu. men först tar jag en glass.

Abico
0

*gäsp* Godmorgon!
Idag är det åka av som gäller, fast min buss går härutifrån först klockan 15:07. Innan dess har jag mängder att göra klart.

Hanna 

[jejjas]
0

jag har varit upp i ca 1 timme nu och ska snart ta bussen ner till överby ovh köpa det sista som vi ska ha med oss

Moa-16
0

Har tagit ut marsvinen. Nej nej nu börjar det spö regna måste springa ut och hämta.-….

Creation
0

Om ett par timmar ska jag åka. Utställningsförberedelserna känns väl sådär… får kika närmre på grisarna ikväll.

Jaja, nu ska jag packa klart.

Adina
0

Är inne på bilddagboken, och MiF (A)
Tänkte göra mig iordning inför dagen :)

Creation
0

*packa packa packa*

Abico
0

Woho! Jag fick ihop väskan! ;D Nu ska jag sätta igång och göra iordning mig själv.

Hanna 

isabelle_
0

Blir irreterad då min data överhettas hela tiden ;/ Och jag inte ska med till Varberg, utan ska bygga på buren istället..:)

Från oss alla till er alla ett riktigt stort lycka till i SM, Alla MIF:are är vinnare :)

Abico
0

Nu är Greta badad, igen >.<

Hanna 

[jejjas]
0

nu ska jag hoppa i duschen =)

#61 tur jag har renliga marsvin jag Flört, tur med Lollo i alla fall :-)

isabelle_
0

Jag slappar och kastar förbannelser över storebror som åt upp sex stycken av mina isglassar igår,så det finns inga kvar ;/

FeliciaS
0

Äter! :P

#61 Hon som har lätt för mjäll, bad (schampo) torkar ju ut huden :P Frågan är vad som är bäst - mjäll eller smuts ^^

Mvh Felicia

isabelle_
0

#64 Vad står på menyn idag då?:)

Jag vet inte vad jag ska till Lunch, Får fundera ett tag till.. Det åskar här med, Usch!

Abico
0

#64 - Det är därför hon badas i mjällschampo :P Men ja, hon är lite mjällig. Och det blev knappast sämre av ett till bad.

Hanna 

FeliciaS
0

#65 Hehe, samma som igår - fast inte på samma vis *s* Det blev pannkakor över - då brukar jag dela dem i små fyrkantiga bitar, steka i smör och med socker :P Mums!

#66 Säg inte det ;) Haha, men det blir säkert jättebra.

Mvh Felicia

marsvin-90
0

Sitter här o funderar vad man ska göra på sin 19 års dag idag, kommer inte på något. Precis kollat på en skräckis…

FeliciaS
0

#68 Nämen STORT grattis! ;) Åka upp till SM vore väl en bra födelsedagspresent? ^^

Mvh Felicia

Abico
0

Undrar om jag ska stoppa i mig någon macka, jag är hungrig ^^

Regnet har lättat lite nu, så jag tar nog bussen ändå - synd att släpa ut farfar i regnet för att skjutsa om det inte är nödvändigt.

Hanna 

marsvin-90
0

#69 Hehe Tack :D Ja de vore ju de men har ingen bil =(

Abico
0

#68 - Grattis :D

Hanna 

[jejjas]
0

nu ska jag duscha

Abico
0

Ojdå, jag kom på varför tiden gick så långsamt - klockan har stannat ;)

Hanna 

[jejjas]
0

nu är man duschad å klar bara grisarna som ska in i transporterna :-). pappa och co kommer väll om sisådär 30 40 min

marsvin-90
0

#72 Tack :P

isabelle_
0

Har precis varit teroriserad av åskan ;/

Bella-R
0

Precis kommit hem från Tyresöhälsan, har varit o vaccinerat mig igen. Andra sprutan Gardasil OCH fästingvaccin. Snacka om att jag e omtumlad. Har ont som f*n i armarna. Ett plåster på vardera arm.

isabelle_
0

#78 Stackarn!

Nu tycker jag det är tomt på MIF för alla är påväg till SM!:(

Moa-16
0

Jag är inte påväg till SM!.

Nu ska jag sitta här en stund!..;).

isabelle_
0

Webbdesignar =D

Stephanie-D
0

Jag lagar mat :P

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Moa-16
0

Jag har nyss kommit in från en båt tur;). Är jobbigt att ro. Och inte fick vi någon fisk heller. Tog majs på betet vilket inte fiskarna verkar gilla här. Nu har jag 5 min på mig att duscha om jag ska se filmen på 5:an!.

Moa-16
0

Funderar på var Skinnskatteberg ligger?. Någon som vet?. Nu sätter jag på säsong två av Prison break. Har inte sett säsong ett. Men det blir ju aldrig av att köpa den. Men man får säkert se en återblick;).

Moa-16
0

Men HÅLLA var är alla?. På utställningObestämd. Kan så vara!.

Bara jag kvar…;)

isabelle_
0

Haha, nej Moa! Jag är här och håller tummarna för Humlan och Kanel! Samt att jag webbdesignar min hemsida :)

Moa-16
0

Humlan och Kanel?. Vems marsvin är det?

isabelle_
0

#87 HumlanochJuvel här på iFokus. Det är GP Humlan :p

Stephanie-D
0

Jag sitter och skriver i en tråd på jackrussellterrier.ifokus.se

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

isabelle_
0

Har skitont i huvudet av värmen ;)

Moa-16
0

#90 Men det är ju svalare idag ju;). Här iaf….

Nu ska jag ut och fiska ;).

Moa-16
0

Någon som ska gör någon kul?;).

Nu sk jag ge marsvinen grönsaker!!.

Moa-16
0

Någon här?. Nä tydligen inte. Dött som attan. Nu ska jag se på fredag den 13. Läskigt  ;).

Fiona
0

Ska kirra käk & sen åka och jobba

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

isabelle_
0

Kom in från åska och blixt. Just nu ska jag kolla runt lite..

Fiona
0

Ska ut med pållarna på släp =)

Jenny

isabelle_
0

Äter kvällsmat, Toast & Iste.

Fiona
0

fixar med hästbloggen =)

Jenny

Abico
0

Hemma, har badat ett x-antal marsvin i virkon, duschat, städat en bur och satt ihop Siiri med Melidon. Dessutom går nu alla honorna i en inhägnad i hallen för att dom ska sättas ihop i bokhylleburen om en stund. Jag är dödstrött och somnar snart upprätt.

Hanna 

isabelle_
0

#99 Hur gick det då? Jag vill veta mer,skriv i bloggen,skriv i bloggen x) Är så fixerad vid dina små gullegrisar! Bilder tack också!:) Skriv bokstavligen allt :P

Just nu ska jag dra till stallet (igen)

Abico
0

#100 - Usch, nej inte idag ^^ Jag är helt väck. Ett antal människor härinne kan intyga att jag varit förvirrad som bara den hela helgen så jag måste sätta mig ner och läsa igenom bedömningarna några gånger innan jag kan göra mig en riktig bild av hur det gick tror jag. Nu är jag bara trött och grinig.

Hanna 

[jejjas]
0

Nu ska jag sätta mig ocj se på en film

FeliciaS
0

Är helt slut!
Hemma, har doppat Hera och Saga i Virkon, samt alla grejorna. Har själv duschat och slängt in kläder i tvätten. Saffronhögen var väldigt uppjagad och livad - alla skulle upp i knät samtidigt. Märks att de är släkt! :P Snart måste jag definitivt sova, tror faktiskt jag somnar med datorn i knäet annars.

#101 Hehe… ;P Det får man vara när man är i Dingle på SM *s*

Mvh Felicia

Abico
0

#103 - Det vet jag inte, det är illa när jag inte ens vet hur många marsvin jag ska ha med mig hem längre trots att både du och Louise hade koll ;)

Hanna 

isabelle_
0

Äntligen hemma eller jag har tittat på tv också!:)

FeliciaS
0

#104 Haha, och när jag vet hur gamla dina är/i vilka åldersklasser de ska delta i men inte du? *s*

Mvh Felicia

isabelle_
0

Dricker Iste

Abico
0

#106 - Ja, du ser ;)

Nä, nu ska jag sova. I med öronproppar också för det gnisslas en del i burarna. Hehe, Melidon lär ha lyckats para en cream hos sin ägare - men om han fortsätter ta Siiri från sidan blir det aldrig några dew bebbar *s*

Hanna 

isabelle_
0

#108 Hoppas du får fina bebbar sen :) Var Siiri en drake typ på utställningen? Isåfall har jag sett en bild :)

FeliciaS
0

#108 Hehe, hon kör nog upp rumpan i nosen på honom sen *s*
**
#109** Hon var helcool och eldsprutande!

Mvh Felicia

isabelle_
0

#110 Du glömde en sak; Hon var bäst!:) *s*

Abico
0

#109&#111 - Det hoppas jag med :) Fin var hon som drake, tyvärr inte bäst - hon kom sist någonstans ;)

#108 - Nah, hon har redan morrat ifrån en gång när han kom för nära *s*

Hanna 

Abico
0

När det varit lugnt i burarna en bra stund och jag ska i säng sätter det självklart igång >.< Men den här gången är det lite ombytta roller. Vincent trimmar Donken och Tilda är på Wilma. Hanna vill sova *snark*

Hanna 

isabelle_
0

Sitter och dricker Ananasjuice :)

isabelle_
0

Tycker en tråd gått överstyr och undrar vad alla grisägare på mif har för sig :)

FeliciaS
0

Har just fyllt i registreringsblanketten för kullen.

Mvh Felicia

isabelle_
0

tiihihi… har blivit Medarbetare på musik också!:) var tvungen att skriva av mig :P

zuperzita
0

Chattar ska snart spela sims 3 :)

Abico
0

Har virkonat av det sista och ska nu börja tvätta upp alla textilier som varit med på SM. Sitter också och funderar på hur jag ska kunna mörda alla dessa flugor - vart kommer dom ifrån?! Det är minst tio stycken härinne nu.

Hanna 

FeliciaS
0

#119 Usch! Men du har inte fått med dig de läskiga flugorna från Dingle väl? :P

Mvh Felicia

Fiona
0

Ska snart åka och jobba……………………

Jenny

Abico
0

Ska strax iväg på bio, så jag ska hoppa i lite vettiga kläder.

Hanna 

FeliciaS
0

Har just bestämt mig för att inte träna ikväll, mitt huvud är tungt som en sten. Tror jag ska ta en liten tupplur…

Mvh Felicia

isabelle_
0

Kom precis hem från ICA Maxi, där transportbur inhandlades en jätte bra! Före det sprang jag runt på stan och försökte hitta ett par gladiatiorsandaler men misslyckades :/

Nu ska jag PM;a min Sajtvärd på tv

zuperzita
0

nu ska man städa marsvinsburen :))

FeliciaS
0

Ska alldeles snart åka iväg till ett par av familjens kompisar och äta… Har vägt alla marsvinen precis.

Mvh Felicia

isabelle_
0

Ska skriva en artikel till musik, :)

Abico
0

Sitter och lockar Donken med gurka. Vincent svinet har slitit sönder läppen på honom och i väntan på att koksaltlösningen ska svalna vill jag se att han äter.

*suck* Varför skaffade jag inte bara guppys?

Hanna 

isabelle_
0

#128 Läste det i din blogg. Krya på dig Vincent!

Nu är jag tjurig för jag bytt Avatar igen…haha

Fiona
0

Kikar på bilder från dagens ridtur =)

Jenny

Abico
0

#129 - Tvärtom, Vincent mår som en prins nu när han får bestämma. Donken är lite tilltuffsad dock ^^

Hanna 

zuperzita
0

jag läser '' om jag kunde drömma'' jag är kär!

Abico
0

Slog just ihjäl tre flugor, går och slänger dom i toaletten och när jag kommer tillbaka vad hittar jag? Fem nya flugor på min datorskärm >.< Och då har jag redan haft ihjäl 5-6 stycken tidigare idag som också surrat kring min dator. Vart kommer dom ifrån?!

Hanna 

isabelle_
0

#133 Samma problem här ;/ Hoppas inte flugor smittas av svininfluensan.

Ska byta profilbild för 5:e gången idag ;)

Abico
0

three more down *muahaha*

Hanna 

Creation
0

#133 Hjälp! Problem med massor av flugor hade vi för ett par år sen vi med.. minns inte hur vi blev av med dem, tyvärr. Tror att vi lockade ut dem med något som de tycker om.

[Liinda]
0

Jag sitter här och är extremt kissnödig men jag kan inte slita mig från datan XD

isabelle_
0

Ska fixa en tävling!

Abico
0

Dödar flugor…

Hanna 

zuperzita
0

tar en paus efter 2 kapitel i rad..

Abico
0

Sitter och sväljer emot illamåendet. Satte mig för att tvätta Donkens sår med koksaltlösning och hittade ytterligare ett sår vid ena frambenet. Jag fixar inte en massa sår och blod *urk*Nu är det inte en massa blod direkt men sår finns det och det gör mig helt skakis att behöva sitta och rengöra dom.

Hanna 

FeliciaS
0

Kom nyss hem från… ja, en trist middag =/

Mvh Felicia

isabelle_
0

Sitter och tittar på hästar som jag ska visa mamma i morgon! Är så himla sugen på ett svenskt halvblod, Och hon är riktigt sugen på att skaffa en till häst.. Vi har ju ett eget stall! åhh.. :) Om någon hästintresserad vill se vilka jag tittar på,PM:a :)

Abico
0

Jag tror att jag lider betydligt mer än Donken just nu, han verkar rätt obekymrad. Själv är jag alldeles tårögd och kräkfärdig. Min bäbis har skadat sig Gråter

Hanna 

isabelle_
0

#144 Stackars lilla Donken, Pussa honom från oss :)

FeliciaS
0

#144 Blunda, tvätta och tänk på… något kul :P Kan säga att jag var i samma tillstånd när det gällde bölderna - man får bara bita ihop och tänka att man måste för grisarna.

Mvh Felicia

isabelle_
0

Nu ska jag lägga mig i sängen läsa en halvtimme med marsvinet i ena sidan i rummet och katten brevid mina fötter. Godnatt alla snälla mif:are :)

Abico
0

#145 - Pussa den nosen när den är full med sår tänker jag inte göra, men en puss på rumpan kan han få ^^

#146 - Inte kan jag blunda, då hamnar nog allt helt fel.

Nä, nu får jag gå och lägga mig. Jag är helt slut.

Hanna 

FeliciaS
0

Ska sova nu - godnatt alla! :)

Mvh Felicia

zuperzita
0

Nu ska jag sova god natt alla! :D

FeliciaS
0

Nu har jag ätit och kollar runt lite på datorn… :)

Mvh Felicia

marsvin-90
0

Nu ska jag gå o äta frukost o dricka kaffe ^^ Sen fortsätta städa o kolla till erika =)

[jejjas]
0

Nu sitter jag och lysnar på åskan =D

[Liinda]
0

Precis vaknat och funderar på vad jag ska äta till frukost :P

[jejjas]
0

Nu har jag precis satt upp en grin dör in till marsvinen så jag kan ha öppe och vädra utan att få panik när granens katt kommer in, ( han va inne förra veckan och röjde runt i golv buren Skrikandes tur man har många gömstäen för grisarna

FeliciaS
0

Är hungrig. Ska tömma en marsvinsbur nu.

Mvh Felicia

Abico
0

Har tvättat av Donkens sår…
Får nog börja stödmata med Critical Care.

Hanna 

isabelle_
0

Mamma bakar bullar och jag äter bulldeg^^

#157 Nej, inte lilla Donken.. Stackarn ;/ Hoppas han blir bättre. Ett tips: Ge persilija om du har, Får upp aptiten rejält!

FeliciaS
0

#157 Nämen usch! Äter han inte? :(

Mvh Felicia

Abico
0

#158 - Japp, ska ut och hämta lite i trädgården.

#159 - Jag tror inte det. Bajset var löst så jag tror att han slarvar med höet. Och inte vore det konstigt, läppen är ju helt av så det måste ömma.

Hanna 

[jejjas]
0

sitter och sms:ar med en uppfödare=D

emelie92
0

jag ger mina marsvin frukost.. lite sent kanske :P

FeliciaS
0

Åt nyss lunch.

#162 Haha, inte så sent länge till! Safuran är van vid att få mat senast klockan 9 - om inte lär hon gå igång riktigt högt (du vet ju hur hon kan skrika!) ;)

Mvh Felicia

[Liinda]
0

Jag hitta aldrig någon frukost att äta så det blev glass :D Och nu ska jag äta vitlöksbröd ^^

emelie92
0

#163 - jag vet inte varför jag glömde att ge dem frukost, men det är för att mina marsvin är så tysta och sover på morgonen.

Jag gick faktiskt upp klockan 07.20 så det beror inte på att jag inte orkar ge dem mat ;)

FeliciaS
0

#165 Haha, jaha ;) Safuran kommer nog lära dem skrika *s* Fick intrycket av att du vaknade nu ;P

Men oj - då gick du upp tidigare än mig :P

Mvh Felicia

isabelle_
0

Äter bulle :) Har precis ätit mat också.. Har oerhört snabb ämnesomsättning :)

FeliciaS
0

#167 Som marsvin - äter som en häst och bajsar som en elefant? ;)

Mvh Felicia

isabelle_
0

#168 Nope, Men börjar se likheter mellan mig och grisen, Båda älskar persililja :)

isabelle_
0

Haha, Jag låter som värsta matvraket här :) Nu har mitt godis från gratisgodis kommit! Mums!:)

zuperzita
0

haha, jag har nyss gett marsvinen mat :)

efter som jag var sovtuta idag så fick det bli senare :))

Dom äter för fulla muggar!

FeliciaS
0

#171 Har du fått hem Sophie än? :)

Mvh Felicia

Abico
0

Sitter och funderar ^^
Mamma tyckte att jag skulle ta med Donken när vi åker iväg med husvagnen på torsdag/fredag. Det hade varit bra med tanke på att han inte äter själv nu och att jag då kunde haft koll på såret. Men det är mycket bilåkande, känns inte bra att stressa ett marsvin som inte äter som det ska såpass…

Hanna 

isabelle_
0

#173 Är destinationen Varberg?:)

Jag erbjöd mig precis att hjälpa till på två sajter som är akut behov av Medarbetare..

Abico
0

#174 - Näe, vi ska förbi Gävle och Kiruna typ ;)

Hanna 

Moa-16
0

#174 *Nyfiken*. Vilka sajter?;).

isabelle_
0

#175 Stackars gris, Ta inte med honom eller stanna hemma :)
**
#176** Just nu är jag Medarbetare på Musik&TV. Men har diskuterat med en Medarbetare som ska sluta på TV som är Sajtvärd för Humor och Film för hennes sajter behöver Medarbetare. Så jag ska ev. hjälpa till där och har rekommenderat min kompis E-meli till henne för att Emeli vill bli Medarbetare :)

Kom in från åskan och blixten.. i hate!

emelie92
0

Ser på Live-TV från Los Angeles. Förberedelserna innan Michaels minnesceremoni.

[jejjas]
0

#175 hur länge ska ni vara borta?

isabelle_
0

#178 Var? Tv:n??

emelie92
0

#180 - Går att se från Tv4+, Aftonbladet, Facebook, BBC, Myspace m.fl.

isabelle_
0

#181 Tack!

Funderar på att byta användarnamn eftersom jag är Medarbetare på typ 100 sajter..

Abico
0

#177 - Funderar på att försöka skjuta på semestern i ett par dagar, börjar han bara äta helt själv och såret ser lite bättre ut så tror jag inte att det är någon fara.

#179 - Det är inte riktigt bestämt, max fyra veckor.

Hanna 

[jejjas]
0

#183 okej men är det inte ganska så riskabelt att bar ta med en? är det inte risk att dom rycker ihopp igen när han kommer hem? om du inte lyka skuta på semesern

Abico
0

#184 - Jo, så är det ju. Och att ta med båda två skulle mest troligt bara leda till mer bråk. Dom skulle inte kunna åka ihop under bilfärd så varje gång vi stannade för natten och dom fick komma ut i större bur skulle det behövas ordnas med rang.

Hanna 

isabelle_
0

#185 Vem är marsvinsvakt?:)

[jejjas]
0

#185 jobbigt

Abico
0

#186 - Farmor och farfar :)

#187 - Jo :/

Hanna 

isabelle_
0

#188 Det blir säkert toppen ;)

Nu ska jag leta efter en persons katt!:)

[Liinda]
0

Jag ska göra våfflor nu som jag ska äta med glass och jordgubbssylt :D

emelie92
0

efter 3 timmar och 30 minuter ser jag fortfarande på Live-sändningen från Michaels ceremoni!

[jejjas]
0

Nu har jag precis tagit ur en plåt med kakor ur ungnen =D

Stephanie-D
0

Jag åt nyss kladdkaka och jordgubbar för andra gången idag :P - Jag fyller år idag! :)

/ Stephanie-D

[Liinda]
0

Grattis Stephanie =)

Stephanie-D
0

#194 Tack :)

/ Stephanie-D

Fiona
0

#193 Grattis =)

Jenny

Stephanie-D
0

#196 Tack :)

/ Stephanie-D

Creation
0

Äter veg. sushi :D

Moa-16
0

Sushi utan fisk då är det väl typ bara ris och sjögräs;).

Creation
0

#199 Inte då =P Det är avokado, "omelett" och någon bröd-aktig grej också. Och ingefära, soja och wasabi till förstås.

Moa-16
0

#200 Jaha. Det lät ju gott!.

isabelle_
0

Kollar på häst.. eller ja en till häst :)

Stephanie-D
0

Äter jordgubbar :)

/ Stephanie-D

isabelle_
0

#203 Mumma! Det har vi i köket! Värsta gottedagen idag har jag, Gratisgodis från gratisgodis.se,Jordgubbar,Chokladkaka Sommar och Coca-Cola.. Annars finns bara apelsinjuice x)

Moa-16
0

#204 Vadå. idag har jag, Gratisgodis från gratisgodis.se,?.  Har du fått godis från en sajt?.

Tittar på MJ minnes stund!.

isabelle_
0

#205 Man samlar poäng hos dom gör olika saker,mm.. Och så får man godis.. Mitt godis kom idag :)

Stephanie-D
0

Fick nyss veta att jag ska få en systemkamera imorgon istället för i augusti :P

/ Stephanie-D

isabelle_
0

Har precis hämtat spånskivan hos M&M som skall vara till burbygget. Ska också hämta en Plywood skiva på gamla höloftet i morgon :)

Moa-16
0

Vad sjukt;). Dom måste ju förlora mer än dom vinner på det=/. Ska lätt bli medlem där;D.

isabelle_
0

#209 Höhö, Det är skitbra! Man får typ anmäla sig till lite nyhetsbrev och sånt,Mitt godis är borta :)

Moa-16
0

Nä så sorgligt det var när MJ dotter skulle prata:(..

isabelle_
0

#211 Håller med dig,Hon grät stackars lilla flicka..

emelie92
0

#212 - Helt förstående för att hon var ledsen. Om jag hade varit hon hade jag antagligen gråtit non-stop genom hela ceremonin.

Moa-16
0

#213 Var verkligen hemskt!.

Nyss stängde min bror av Tv:en;). När jag satt på den Stog det Tillfälligt avbrott=/. Typiskt!!!.

Abico
0

Jag mår så sjukt urkasst. Halsen gör äckligt ont, kan inte svälja, huvudet dunkar och min röst håller på att försvinna. Marsvinen är precis matade så jag kan krypa i säng, godnatt.

#189 - Jadå, dom är rutinerade marsvinsvakter efter tio år :) Sune är helförtjust i farfar som alltid kommer med en massa muta.

#191 - Såg på den jag också, grät genom slutet. Han var en stor stjärna.

Hanna 

FeliciaS
0

Har sett på Morden i Midsomer :P Innan dess var jag i stallet.

#183 Vad jobbigt :( Så länge det är såret som orsakat att han inte äter (vilket ändå måste vara mest troligt?) borde han ju börja äta när det har läkt ihop bättre :) Hoppas verkligen ni kan skjuta på semestern så att Donken får bli bättre först. Jobbigt att behöva vara borta fyra veckor också, då har du väl ingen som kan hålla koll på Siiris parning?

#215 Stackare, sov så gott! :)

Mvh Felicia

Abico
0

uhh.. känns som jag har feber nu också. Det kommer så sjukt olägligt nu när vi ska åka bort och jag har mängder att göra för att se till att allt är iordning för marsvinsvakterna.

#216 - Vi blir bara borta i två veckor tror jag, det lät så sist jag pratade med mamma. Så jag missar en av Siiris brunstar men är hemma till den efter det för att ha koll. Hoppas att Donken hinner bli lite bättre innan vi åker.

Hanna 

Moa-16
0

#217 Om det inte är halsflus så brukar det gå över snabbt. Hade halsflus i 4 veckor sist. Det är inte kul:(.

Abico
0

#218 - Halsfluss får jag tyvärr rätt ofta :( Har inte haft det i år dock. Men låg däckad i influensa i några veckor i mars.

Hanna 

Moa-16
0

#219 Om det är det så ta pencilin? (sämst på att stava;). Då går det över efter några tableter bara. Bara det att man väntar för länge med att ta det.. Nä nu börjar jag låta som min mamma. (sjuksköterska;)

isabelle_
0

Hello People! Nu nördar jag igen för i morgon ska vi till XLBygg och köpa spån till marsvin&häst och då tänkte jag köpa saker som jag ska bygga med :)

Moa-16
0

Nu råka jag förstora upp hela skärmen=/.

Creation
0

Jag kollar på Michael Jacksons Dangerous World Tour.
Jag såg inte på mer än en liten stund av minnesceremonin. Känns ganska galet att de hade kommentatorer(?!) till en begravningsceremoni… det är ju inget underhållningsprogram som en fotbollsmatch eller sångtävling.

Sen tycker jag att hela ceremonin verkade vara lite utav ett sätt att tjäna in pengar på hans död. Folk fick ju betala mängder av inträde osv. Skumt.

isabelle_
0

#222 CTRL & - :)

FeliciaS
0

Grämer mig över att Hera dragit på sig en lätt förkylning, stackarn =/

Mvh Felicia

isabelle_
0

Jag skickar krya på dig hälsningar till Hanna & Hera!

Moa-16
0

#223 Dom hade nog kommentatorer för att det hela var på engelska. Men dom förklarade inte så mycket vad dom sa ändå=/. Dom sa ju typ bara det där var ett starkt tal. Eller dåligt av den och den att inte komma.

Som om folk inte förstog det?. Konstigt=/. Men jag tyckte annars att det var väldigt fint. Men sorgligt såklart. Och hemkst med barnen.

Moa-16
0

Måste börja tänka på morgon dagen!. God natt!…;)

emelie92
0

#223- Man behövde inte betala ett öre för att få en plats. Alla platserna (fansen) lottades fram.

Precis som Moa säger var det på engelska och alla kan inte språket så bra. själv fick jag agera tolk här hemma :P Dessutom så föklarade de vilka personerna var och lite bakgrundsfakta för dem som inte är så insatta i Michaels familj och karriär.

[jejjas]
0

nu ska jag åka ner till överby en sväng innan regnet kommer igen

[Liinda]
0

Sitter och väntar på att en kompis ska komma med hennes hund så vi kan vara hundvakt en stund =)

isabelle_
0

Ska åka och hämta två spånbalar på XLBygg :)

Abico
0

Ska sätta igång och packa. Tycker så förfärligt synd om mig själv som måste hålla på och anstränga mig när jag är förkyld ^^

Hanna 

isabelle_
0

#233 Krya på dig önskar hästen,marsvinet och jag:)

Kom hem och har varit på XL bygg,hämtat spånbalar (se #232) och nu ska jag hm.. rätta mammas bingolotter och efter det ska jag fundera på när jag ska börja på buren. Har Plywood bottenskiva som ska sågas till nu, samt spånskiva jag ska som sidvägar ska ev. byta spånskivan till en tungare och tjockare skiva som är vit typ spånskiva & såga den. Har också tagit fram min lilla bit som är till andra våning och hittat en stolpe (1m hög) som ska bli ben åt andra våning. Haha, har nästan allt material nu.. Så.. Vilken våtmatta ska jag ta oss M&M, färgglad rutig (rosa,blå,röd,lila) eller brun tråkig?

Moa-16
0

#234 Ta en färg du gillar. Marsvinen bryr sig nog inte;).

Jag är glad just nu (Ovanligt;). För jag har vunnit en pysselgubbe!. Yes!.

isabelle_
0

#235 Jag vet inte.. Den är skitfärgglad eller den bruna..hmm..

FeliciaS
0

Fikade nyss (samtidigt som jag gosade med Zafferano), innan dess var jag på våran odlingslott en liten sväng och tjänade ihop lite pengar genom att rensa ogräs, plantera m.m.

Ska ta och städa burarna, inte helt dock eftersom vi inte har så mycket spån. Funderar på att fotografera sen också, men vid fem ska jag ta och åka till träningen för första gången på ca 7 (!) veckor, känns inte så kul…

Mvh Felicia

[jejjas]
0

sitter å funderar på vad man kan ha för sås till pasta och köt bullar

isabelle_
0

#238 Tomatsås ;)

Moa-16
0

#238 Brunsås.. Svampsås… Kan passa ;)

[jejjas]
0

#239 sambon får fixa maten i stället Glad

isabelle_
0

Nu ska jag nog köra häst&vagn..

FeliciaS
0

#242 Så fuskigt, känns som år sedan jag körde sist - älskar att köra Shettis! :)

Mvh Felicia

isabelle_
0

#243 Det ska bli av nu! Jag var tvungen att kolla om en sak på honom var farlig via Agria, typ nåt utslag.. Om du vill får du gärna komma och köra min polle. Han är snäll och en gammal man. Det är fuskigt jag vet.. Men det tillkommer mycket jobb också :)

FeliciaS
0

#244 Ha en härlig körtur! :) Oh, tack för erbjudandet - vore inte fel ;)

Mvh Felicia

isabelle_
0

#245 Tack! Hälsar pollen min det! Han kan följa med till Mölndahl x)

isabelle_
0

Sitter ''på'' iFokus :)

Abico
0

Sitter och skriver lite till farmor och farfar, instruktioner.

Hanna 

isabelle_
0

Funderar på hur jag ska bygga buren, I morgon börjar jag :)

Moa-16
0

Är inne på iFokus. Verkar dock rätt dött ikväll=/.

isabelle_
0

#250 Inte här! Brodern & jag är uppe och resten sover.*harklar sig* datanördarna är uppe :=)

FeliciaS
0

Har sett en inte så bra film, halvt glömt bort Frideborgs födelsedag idag =/ Tur nog blev dagen riktigt bra ändå - mycket grönt utifrån, timmar i rasthagen och nystädad bur.

Grattis på 1-årsdagen älsklingen!

Mvh Felicia

Moa-16
0

Är arg över folk som bara skaffar djur utan någon påläsning. Sen är jag arg för att ett inlägg jag skrev låstes;). Var inte någon klagan på annonsen utan på synen på marsvin…

FeliciaS
0

#253 Det är en bestämmelse vi kommit fram till på forumet, och eftersom du klart och tydligt hänvisade till annonsen och resonerade kring den låstes tråden.

Mvh Felicia

Creation
0

Började precis blogga lite.
**
#252** Grattis, Frideborg :)

emelie92
0

lägger in lite bilder på datorn som jag sedan ska ge till "min" uppfödare.

Moa-16
0

#254 Var inte så jag tänkte när jag skrev. Men shit samma. Annonsen är här. Det är det som är det viktiga;).

Abico
0

Jag var påväg i säng men fastnade här. Behöver ett vackert resmål i sverige. Men det kommer inte upp så mycket när man googlar på "vackert sverige" ;)

Hanna 

Moa-16
0

Nu glömde jag. Tråden är otroligt seg, Nog dags att göra en ny igen!..

FeliciaS
0

#255 Hon tackar med en broccolipuss ;)

Mvh Felicia

Abico
0

Nu ger jag mig iväg igen :P Vi hörs om tidigast två veckor!

Hanna 

[Liinda]
0

Jag diskar och lagar mat just nu för sen ska jag åka och städa min brors lägenhet och tvätta. Jag låter som en tant ^^

isabelle_
0

#262 Nejdå, jag har precis serverat på mackor och kaffe till min bror ^^

[Liinda]
0

#263 hehe okej ^^

isabelle_
0

Nu ska jag skriva en artikel (igen) :)

[Liinda]
0

Så nu har jag tvättat och städat hela dagen är jättetrött! Så nu ska jag nog äta lite glass med chokladsås och digestive kex =)

isabelle_
0

Pratar med Ida & Linda på msn :)

Creation
0

Jag tittar på Animal Cops. :)

emelie92
0

Jag förbereder lite för det nya marsvinets ankomst som kommer nästa vecka.

[jejjas]
0

jag sa gå och lägga mig nu har varit trött och hängig mest hella dagen.. Natti natt

Moa-16
0

Tar minst 6 min för mig att ens öppna trådenth_waiting. Ok, Min dator är extremt seg. Men det här är det #271 inlägget. Så det kanske ev är dags att starta en ny snart?th_waitingth_waitingth_waiting

Fiona
0

Har precis ätit upp mina smultron med vaniljglass!!

Jenny

isabelle_
0

#271 Vi får se snart! Vänta till 300 ok?:) Tog 10sekunder för mig..

Just nu kliar jag mig på min fot :)

emelie92
0

#271 - Ojdå, 6 minuter?! tar typ 1 sekund för mig! :P kanske dags att köpa ett snabbare internet eller städa rent i datorn :P

FeliciaS
0

Har just sett klart "Frozen river" - en jättebra film med lite väl hastigt slut. Annars har jag gjort lite reakap på stan idag ^^

#274 Samma här! ;)

Mvh Felicia

Moa-16
0

Brukar gå rätt så fort på korta trådar;/. Kan ta 10+ min att posta ett inlägg i den här tråden. Brukar dock inte orka vänta så länge;).

FeliciaS
0

Har nu bestämt att min lille Zafferano ska åka till sitt nya hem på lördag. Usch, det kommer kännas jättetomt utan hans kvällsliga popcornrundor i buren =/

Mvh Felicia

isabelle_
0

#276 Rensa i datorn,Moa.. Inte ens min morfars data är så seg och den är seg.

Nu skriver jag med Idaaaaaaaaa!

emelie92
0

Jag PM:ar folk! :P

#277 - Känner jag till köparen? :)

isabelle_
0

Är lite nyfiken som Emelie också!:) Vem är den lycklige?

Som vanligt:pratar med ida

Sannich
0

Gick precis upp för valpen var kissnödig och säkert hungrig. :) Ska ut i regnet snart och fixa med markisen som håller på att gå sönder för allt vatten.. När ska det bli sol?!

marsvin-90
0

Har precis gett morsan frukost på sängen ^^ o sitter här vid datan o käkar frukost xD Har snart inget tålamod kvar när det gäller Erika, vill att bebbisarna kommer nu. På tal om bebbisar så drömde jag konstigt nog att en annan av mina honor fick 5 bebbar :S o För någon dag sen igen så drömmde jag att erika fick svart/vita bebbar, helt fel färger :S

isabelle_
0

Har ätit precis och före det var jag i stan och köpte två par skor på rean.

[Liinda]
0

jag har jätte tråkigt och vet inte vad jag ska göra, så det blir nog att plantera persilja som jag har sagt i flera veckor att jag ska göra men inte fått arslet ur vagnen ^^

Moa-16
0

Skriver på en historia. -Ur marsvinets synvinkel;).

Fiona
0

äter kladdkaka!

Jenny

[Liinda]
0

Nej jag fick inte arslet ur vagnen att odla persilja utan jag ställde mig och laga mat istället :P

Fiona
0

kikar på hästannonser =)

Jenny

isabelle_
0

dricker pepsi :)

[Liinda]
0

Nu ska jag äta falukorv och makaroner :D

emelie92
0

jag läser twilight, chattar, läser trådar på iFokus, har ett marsvin i knät och tar mina mediciner samtidigt! här försöker man göra mycket på samma gång! :P

FeliciaS
0

Jag har just bakat cupcakes! Mina första! :) Dessförinnan var jag och mötte upp Fabiola och fick med mig en liten Lunkahane som ska sällskapa åt Krokas (tusen tack återigen!). Naturnära hade tydligen sommarstängt så vi åkte till Hornbach istället och köpte spån. De hade jättemycket djurtillbehör, kunde inte låta bli att köpa ett nytt hus också, trots pappas påpekande över hur många hus de egentligen har (A)

#279 #280 En familj i Göteborg vars Abbyhane nyss blev ensam, har en dotter som är överförtjust i Zafferano. Imorgon kommer de, jag har verkligen ångest över min lilla bebis… Men de verkar jättebra!

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag sitter och dregglar över min drömhäst! Perfekt med tanke på att jag är på gränsen till för lång till min nuvarande arabpojke (foderhäst endast också) & jag har tänkt mig en unghäst efter honom. Så läcker!! Tänk er en 160 stor arabskimmel OskyldigKyss Vad tycks ?!Flört

Jenny

FeliciaS
0

Nu ska jag se på film.

#293 Ja, verkligen fin! :) Men det är mycket jobb innan det blir en lugn och trygg ridhäst.

Mvh Felicia

emelie92
0

Skriver på ett svenska-arbete.

#293 - Verkligen en bildskön häst!

isabelle_
0

Jag har också kollat på den hästen :) Fast mamma vill ha en Tinker och jag ville ha ett Svenskt Halvblod eller Arab :P

emelie92
0

#296 - Nej, inte en tinker >_< sv.halvblod och arab låter mycket bättre! :D

isabelle_
0

#297 Jag vet, Men det är hon som har pengarna.. Jag har förstås min underbara shettis som tomkör :)

FeliciaS
0

Struntade i att kolla på filmen ;) Ska mysa lite med Zafferano istället, vet ju inte när jag får chansen igen.

#297 Tinkrar är ju hur vackra som helst, dessutom de lite nättare är ju utmärkta ridhästar såväl i skog och mark som på ridbanan! :) Dessutom är de ofta väldigt bra körhästar också. Jag skulle lätt vilja ha en om jag inte var islandsfreak ^^

Mvh Felicia

emelie92
0

#299 - Men det är ett evigt elände med deras hovar. Tänk dig på vintern då man ska göra rent benen & hovarna *rysa* tänk så många timmar man får stå i spolspiltan med en tinker :P hihi^^

FeliciaS
0

#300 Visserligen - isklumpar i hovskägget! ;)

Mvh Felicia

Creation
0

Kollade precis klart på filmen "Boy A".
Störande slut. ;/ Allt var lite otydligt.

isabelle_
0

Är skitglad just nu! Varför får ni veta nästa vecka :)

Moa-16
0

#303 Nej varför det?. Säg nu?;).

Creation
0

#303 Har det något med marsvin att göra? Ett nytt marsvin kanske? ;) Jag kommer fortsätta gissa tills jag prickar rätt.

isabelle_
0

#304 Det är tyvär hemligt. Men en sak kan ni få veta för det är två saker. Jag ska till Falsterbo Horse Show nästa vecka =)

[Liinda]
0

Jag har badat och nu vill jag åtminstone odla persilja, jag har köpt både jord och frön för 2 månader sen men jag orkar aldrig göra det :/

Moa-16
0

#306 En häst säkert;).

Hur var det nu då?. Nu är det 307 inlägg i trådenFoten i munnen.

Fiona
0

#294 Jo jag vet men det är vad jag vill efter honom jag har nu, en unghäst som jag kan forma själv. Vet med dom hästarna vi har hemma att dom som vi fött upp eller köpt som unghästar känns det bättre med och man vet vad dom gjort & råkat ut för. Men jag lär inte få en 1årig arabhingst ;)

#295 Visst är han! Jag har pratat med ägaren och han hade ett fint & lungt temperament också vilket är det viktigaste =)

#306 Lyllo dit vill jag med!!

Jenny

Moa-16
0

#310 inlägg…….;) hm,.,.

Nu ska jag sova. Kanske*-*

isabelle_
0

Skapar ny tråd nu då! Det är ingen häst,Moa! Det har något med iFokus att göra :)
**Nya tråden här!! **

Kan en Medarbetare vänligen låsa tråden!

[Liinda]
0

Nu ska jag åka iväg och jobba i skolans djurhus över helgen =) Så kommer inte vara inne här förens imorgon

isabelle_
0

#312 Tråden är nerlagd, Kolla längre upp efter länk :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer