Senaste marsvinstillbehör-inköpet
Hej!
Här kommer en liten tråd där vi efterhand kan fylla på med nya saker vi köpt åt marsvinen, alltså inte nya grisar ;) Så vad har du köpt åt dina marsvin på sistone?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Igår på utställningen köpte jag en hängmatta för 55 kr till grisarna i julklapp. Idag på IKEA köpte jag en matskål (som mysplats) för 5 kr. Det blir deras julklappar i år, men de får dem tidigt för att jag inte kommer vara hemma på jul, dessutom tror jag inte de bryr sig om klappar i förskott ;P
Bilder kommer!
Mvh Felicia

Har precis fått hem 2 hängmattor och ett hängande rör i fleece jag köpt till änglarna. 
Jag har inte köpt några nya tillbehör på sistone, men har en massa julklappar åt dem i tanken. ;) Ska se om plånboken kan tänkas töja ut sig lite först bara, men något till tillbehör lär det uppdateras med här snart.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
en säck mat är ju senaste. men innan det var de en matskål att mysa i för 5kr på ikea. sen rör på ikea (som egentligen är små "burkar")
#4 Vad heter de burkarna tro?
Mvh Felicia
Jag planerar att köpa en sån där bästis matskål.. det står att dom kostar 2 ynka kr, kostar dom så lite?!
Jag har sytt mysrullar idag till på test och det gick bra. Gloria for in i en direkt och den andra är hos killarna men de ligger och går på den än så länge.
Imorgon ska jag sy hängrullar och hängmattor i olika tyger. Sen ska jag testa göra egna marsvinshus också om jag hinner innan jul.
Säg till om någon är intresserad att köpa nått av de jag tillverkar, jag tar mest betalt för materialet och några kronor för jobbet.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#6 De minsta kostar 2 kr, men de är väldigt små (för små för att marsvin ska kunna ligga i dem ordentligt). De större kostar 5 kr.
Mvh Felicia
#7 Vad för material använde du till mysrullarna?
Funderar på att sy själv nu till jul, jag med.
#9 jag köpte på rusta och de kan tvättas i 90 grader :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

jag har köpt små korgar till mina marsvin som dom kan vila o mysa i. jag ska köpa sådana fällar som man gör mysrullar o lägga i korgarna. :)
Jag har köpt ett hörn hus till dom

#7 Är nyfiken på dina hus, gärna 2 vånings? Har själv tummen mitt i näven.
Själv har jag senast köpt några nya vattenflaskor. Tänkte att det är aldrig fel att byta ut dom gamla i tid.
Men blev grymt besviken då det visade sig att vissa inte fungerar.
Turligt nog har jag ögonen med mig så att jag har koll när jag sätter in någon ny vattenflaska med att se om det fungerar.
Så den gamla hederliga vattenskålen kom till heders igen.
En vännina tipsade mig om läckra marsvinsbäddar hon sett i någon djuraffär, så det blir nog en tripp åt det hållet innom en snar framtid.
Marsvin 4-ever
.
jag sydde en hängmatta till mina tjejor för några dagar sen :)
idag köpte jag en tidig julklapp till mina killar! eftersom så många här sagt att deras grisar älskar dom stora hundmatsskålarna för 5kr på ikea investerade jag i två sånna, en till vardera bur. men icke att dom vill vara i dom! dels insåg jag ganska snabbt att dom inte kan ligga i dom……kanske möjligen sitta och ha tassarna på kanten :P tänkte att jag skulle bädda lite mysigt i dom, ska sy puffar att ha i, men har inte kommit så långt! så ja la ner en sån grön fluffig hängmatta o ner me marsvinet men nej. så fort jag slutade klappa honom skuttade han ur.. haha. jag fyllde dom med hö….men det dög inte heller.. aja, kanske vänjer sig och inser hur toppenmysigt det kan vara att sova i en matskål =D

Jag har köpt jul klppar till mina :D
Jag köpte : en bur , en transportbur, en matskål, en bedd, ett hus och en trä bro :D
#8 5kr?! Fortfarande jäättebiilliigt! :O

Senaste köpet är från idag, en påse pellets. Har inte pengar till juklappar till dom men funderar på att sy en hängmatta, mått någon ? 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#20 - Beroende på hur stort marsvinet är… Men 30x30 räcker nog till ett någorlunda normalstort vuxet marsvin :)
Hanna
Det senaste jag köpte var en utställingsplatta =)

#21 okej tack :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Mina hängmattor är 30x30 :-)
#22 Vad kostar en utställningsplatta och var köper man sånna?
Nu har jag äntligen köpt största modellen, bästis matskål på Ikea. Nu ska jag bara leta upp lite fleece.. och sen ska hon få en tidig julklapp :)
#24 Hm jag trodde man gjorde dom :S Jag tror det finns en tråd om det, så sök på det :D!
#26 Oj va läckert det ser ut med svartskål till de där grönsaksfärgerna! Vilka kontrast… hejja svart matskål.
Smart :D Det var ju meningen från början att dom skulle användas till mat .. fast till andra djur men änd :) Biggan verkar inte heller gilla att ligga i som ._. kanske blir en salladskål här också? xD Har också en svart (:
Jag köpte en till gallerhage idag så nu har vi tre att sätta ihop till en stor åt killarna för annars äter de upp varenda list som finns i huset…

Jag köpte en sån där boll som dem måste rulla på för att få ut godsaker. :p Den är igentligen till för kaniner, men jag köpte den till mina klyftiga tjejer ändå.<3
Nu på Kistamässan köpte jag ett rör och en mysrulle åt marsvinen.
De har redan valt varsin favorit, så det var riktigt bra inköp.
Dianthus har tagit beslag på platsen på mysrullen.
Och Cinnober rusar fram och tillbaka i röret titt som tätt.
#29.. vart köper du gallerhagen någonstanns? jag är på jakt efter en!

Det senaste jag köpte till marsvinen var en vattenflaska^^ Alltid bra att ha!
Skulle vara kul med att ha mysrullar i buren men det kan jag inte ha till mina, därför att min CHteddy hona äter upp tyget! jag vet inte om det är ett normalt beteende för marsvin, men jag vågar iallafall inte ha tyg inne hos marsvinen långa stunder för jag vet att marsvinet snabbt är framme och tuggar :/
#33 Jag köpte alla tre på djurmagazinet.
#33 Jag har två sådana. Mer info finns i tråden här :)
#34 Hihi ^^, Men vetbed har inga direkta trådar som kan fastna i tarmarna vad jag vet. När man drar bort "trådar" från den blir det mest ludd. Så nog kan du ha mysrulle? ;)
Mysrullarna från Marsvinshjälpen står det så här om: "Varje stygn är sydd med en separat bit tråd så att inte långa trådar ska kunna repas upp och ätas (om man nu har nyfikna marsvin som vill provsmaka allt)."
Mvh Felicia
putt
Jag har verkligen lust att köpa marsvinssaker, men jag är för snål *s* Iofs kan jag inte påstå att de behöver saker men men ^^
Mvh Felicia

Köpte torkad frukt , ärtflingor & banan, till dom i förrgår musmisgt så ;)
Jenny
Deras julklapp får komma nu, en bur 170x70 cm :) Tänkte även köpa ett rör nu, var kan man hitta sådant och för lagon pris? Ej plaströr eftersom mina marsvin äter allt ;)

# 43. Bauhaus, Hornbach eller Coops byggmarknad.
Envishet och drömmar

Senaster köpet gjorde min mor till mina grisar, en gallerbur, som vi kommer använda när vi åker bort till folk och grisarna ska med. Den har måtten; 150x70x63 och räcker till mina 5 marsvin. Blir det fler grisar så blir det en bur till. ;)
På SM köpte jag 2 små vattenflaskor (till transportburarna) samt ett mörkrött överdrag till utställningsplatta :)
Mvh Felicia
på utstälningen köpte jag en bro till flickorna och en mys kudde till versace och nisse ( men just nu är det versace och Lacoste som har den då nisse inte är hemma)
Jag sydde en hängmatta för några veckor sedan:)
#47 Jaså, var är Nisse? :P
Mvh Felicia
#49 Nisse har åkte hem till Tanja för en prov parning då vi mistänker att dom har en lakelands hona men inte är helt säkra på det, så vi tänkte göra en prov parning, så han åkte ditt i går =D
#50 Jaha, spännande! :)
Mvh Felicia
Jag köpte tre plattöverdrag på utställningen :P
Hanna
#51 japp meningen va att han skuille stanna 5 veckor men då honan brunstade och va villig i går så blev det parning redan första dagen =D så vi får se om han stannar 5 veckor eller två beroe ju på om hon brunstar om eller ej =D

Katttransportbur igår som katten och marsvinet ska dela, dock inte samtidigt :)
#52 Det jag köpte går inte på min stora blå platta, haha :P Men jag får använda det på den nya jag ska göra *s*
Mvh Felicia

Har precis beställt två rasthagar och några påsar Critter Berries till mina små grisar som kommer hem från sin semester idag. 
#56 Måste också köpa Critter Berries, var ett tag sen de tog slut och grisarna ääälskar dem! :P Fanns inte på SM heller.
Mvh Felicia
#55 - Jag är inte förvånad ;) Din platta är ju jättelik.
Hanna
#58 Fast jag tycker inte Hera ser så liten ut på den ^^
Mvh Felicia

har köpt 2 nya matskålar i blått+vattenflaska i blått, sen ett stort hus i trä, sen en babyblåfleece filt :) fick som tur mammas marsvinsbur så behövde inte köpa en sån :) är bara marsvinen som fattas nu. haha :)
#60 Vilka grisar är det du ska köpa? :)
Mvh Felicia

#61 luneas jonah och luneas maple walnut pie 
#62 Oh, vad kul! :) De är ju helt bedårande på de bilder jag sett iaf ^^ Har själv min favvishona Luneas Frideborg här hemma ;)
Mvh Felicia
#59 - Fast Hera är ju jättestor också ;)
Hanna
Jag köpte en ny platta med ett blått överdrag, samt ett extra överdrag i grönt.

Ursäkta om jag stör tråden nu.. Men jag fick två utställningsplattor till min gallerbur jag köpte av någon tjej i Vännersborg, Och på undersidan står det Fästis Flower ringer några klockor? och på den andra Laban King
#64 Det kanske hon är… :P Hon ser i alla fall stor ut - och därför måste hon ju ha en stor platta ;)
#66 Antar det är namnen på marsvinen som hon hade? ^^
Mvh Felicia

#67 Japp det är namnen, Men om ni kände igen namnet alltså :)
När jag var i Dingle, har jag köpt en hängmatta, som de gärna sitter under& två mindre vattenflaskor för transportburen, vet inte vilken som passar just nu ;)

Hmm.. Marsvinsfoder från Vitakraft :)
#68 Har aldrig hört talas om :P
Mvh Felicia

En utebur+rasthage och ett nytt hus+ lite små grejer. Ska bygga ihop rasthagen på söndag tror jag.

#71 Ok :)

#74 exakt ett sånt där hus köpte jag oxå :) hihi
#75 Haha ;) Jag har velat ha sånt jättelänge ^^
Mvh Felicia
#77 Intressant att du alltid haft alla tillbehör som finns och att alla har gått sönder. Mycket intressant!
Mvh Felicia

#74 Funderar på att köpa ett sånt fast hos husdjurbutiken :) Uppskattas det mycket?
#80 Har det hos killarna just nu, och Zafferano älskade det så fort jag la in det, dvs. från första stund :) Krokas tycker också mycket om det nu när han får vara där ^^
Mvh Felicia

#74 Vill ha ett sånt hus men har redan 3 hus så tror nog inte det:P Men ska iallafall åka till hornbach någon dag och kolla runt lite:D
Vattenflaskor från djuraffär och vattenflaskhållare från biltema ^^
Helena