Haha.. ett gott skratt popcornhopp
Nu när jag skulle lägga in nytt hö, så fick Sita fnatt, hon snurrade och hoppade av glädje när jag skulle lägga i hö…hehe det har jag aldrig sett förut..
Har lagt in en mindre fleecefilt i buren, de verkar gilla den, Twiggy kan lägger sig ibland mitt emellan tyget så det blir som en sovsäck ibland också.. ;)..
Mina grisar brukar popcornskutta antingen i hagen eller om jag prasslar väldigt mycket och drar ut på tiden när de får hö ^^ Förutom ungarna, de är glada och skuttiga jämt :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Hehe, mina brukar normalt inte skutta på dagarna, utan främst på morgonen.. så det gjorde att jag blev väldigt förvånad och gav mig ett gott skratt ;)
Visst smittar marsvinen av sig med sin lycka när man ser dem skutta på det viset? :-) Det är alltid roligt att bevittna.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Helt underbart! Vår gamling (nåja - relativt iaf) Tova, snart fyra, får svåra popcornattacker ibland, helt obekymrad om att hon tjongar in i burväggar & annat. Helt omotiverade, oftast mitt på dan & underbara att se! Dom e så rara dom små piggarna.
Popcorn skutt är ju något av det mysigaste som finns :)
Tack alla för era kommentarer, som ni säger, man får ett fånigt leende på läpparna när de poppar ;) och jätte kul att se, nu är ju inte våra super poppande, utan gör det rel. sparsamt..

Mina marsvin verkar tycka att det roligaste som finns är att få hö. Även om dom har hö kvar och dom bara får lite, så skuttar dom och racar. Det är så mysigt att se