Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1604 ggr
[Liinda]
0

OT Hur bor ni?

Finns ju trådar om hur marsvinen bor så nu tänkte jag att vi alla kan berätta hur vi bor Glad Tex villa/lägenhet, med familj eller själv ja ni bestämmer själv :)

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar väl då Glad Jag bor nu på sommaren hos min pojkvän i en 3:a ganska nära stan. Så marsvinen har sitt egna rum. Men i veckorna när skolan är så bor jag i en 4:a i Nyköping på 98.5 kvadrat tillsammans med 3 kompisar och då bor marsvinen i samma rum som mig. Lite trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum Skrattande

Här är en bild på mitt rum, man kan tro att jag är 11 men faktum är att jag är en 20åring som råkar älska nallar och gulliga saker. Och så hade jag faktisk en jättefin ny dubbelsäng men den bytte jag bort för att jag fick aldrig tag på kaninen när han sprang under där haha.

Vardagsrummet till lägenheten jag har med mina kompisar.

[jejjas]
0

jag bor i en lägenhet med sambon, Marsvinen bor i skrubbem då vi letar sörre lägenhet och då ska marsvinen får ett eget större  rum Skrattande

Fiona
0

Jag bor mitt ute i ingenstans på en gård men en drös hästar, närmare bestämt nio i dagsläget, kossor (och nej jag gillar dom inte), marsvin, kaniner, hund, katter & höns. Bor med mamma, pappa & syster, bror bor i stan. För tillfället bor jag i ett pytte rum med mina grisar men till hösten ska jag få mitt stora rum och planen är att smådjuren ska få ta över mitt lilla =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sannich
0

Jag och sambon bor i ett hus (rött med vita knutar) på landet, strax utanför Norrtälje. Marsvinen har fått ett eget rum, som vi ska inreda åt dem på ungefär 10kvadrat. Sen så bor här även en hund och han har tillgång till 90kvadrat, som han såklart får dela med oss tvåbeningar… :)

Creation
0

Jag bor i ett ljust blå-grått hus i en förort ett par mil norr om Stockholm. Jag bor då med större delen av min familj; mamma, två äldre bröder och en äldre syrra. Huset delas förstås också med mina två marsvin.
Mina föräldrar är skilda, därför bor min pappa inte med oss. Han bor varannan vecka i Stockholm och varannan vecka en liten bit utanför Göteborg.

Bild kommer lite senare.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

isabelle_
0

Jag bor nära Borås men ändå lantligt. Har stall och häst. Även flera bondgårdar runt om mig..

Fiona
0

Inprincip så här mitt rum er ut, ha i åtanke att jag valde tapeter när jag var 10. Jag vågar inte ta hem någon annan än mina närmsta vänner innan jag får mitt nya rum x] Vad man inte ser är en spegel till vänster in annars är det nog allt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Liinda]
0

#7 Jag tyckte det såg fint ut med rosa!Glad

Fiona
0

#8 Mja det rosa går an men det är bara fondväggarna som är sådana. Dom två större väggarna är grås med en massa små silver hjärtan på, det värsta är borden som har en massa silverhjärtan och så står det Love x] Inte riktigt min stil!

Jenny

[Liinda]
0

#9 hehe okej ^^ Men tänk dig den då att när jag var 18 fick jag dom vita lakanen med hjärtan på och en sov t-shirt med Ior från nalle puh på haha XD Fast den är ganska söt så jag andvänder den haha

FeliciaS
0

Fint! Ska ta kort på mitt rum imorgon eller nått, måste bara städa *s*

#7 Vad har du i buren på golvet? ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

vad fint ni bor! Vet inte om jag själv vill flasha upp mitt stökiga rum, ser ut som om jag har haft krig i mitt rum ;P

Fiona
0

#10 Hahahhah, jaja Ior är ju söt iaf =)

#11 Bäbisen satt där dom första dagarna och den fick agera sjukhusbur till Kålan :)  När jag fick hem Pepci & Kålan satt båda i den buren och den är pytteliten …

Jenny

FeliciaS
0

#13 Jaså! ;)

Mvh Felicia

zuperzita
0

åhå! Kul tråd :)

Nu ska jag berätta :))

Jag bor i den lilla staden köping. Med min mamma och pappa syster och bror plus hennes son. Dom bor bara här tillfälligt. Men ändå, och vi bor i ett radhus med 5 grannar :) så alltså 6 hus i en länga. Det är två våningshus, så på andra våningen lever jag och mina två marsvin, och det är så trångt att jag dör. Men när min syster och hennes son skaffat eget så river vi en vägg och jag får större rum! Och bild fixar jag senare :) När mitt rum är fixat och jag är hemma från semestern..

Men mystigt är det på vintern att bo i radhus varmt från grannarna ;)

Binajis
0

Jag tänkte bara tipsa om att slänga upp en bild på sitt hus, lägenhet eller annat boende. Blir lite roligare att läsa då :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

Har inget bättre för mig så ok, Jag bor i Eskilstuna om någon kan ha missat det;). Med min tvillingsyster (Surprise) och en extremt jobbig bror!. Och mina 3 marsvin (surprise igen) och min katt. På landet. Här är lite bilder, Lite av huset och mitt rum!.
Här är då en bit av huset jag bor i;).
Ena delen av mitt rum!.
Andra delen!.

Filosofia
0

Jag bor i centrala Jönköping på tredje våningen i en tvårumslägenhet på ca 70 kvadrat tillsammans med min hund och sambo. Huset är ett putsat äldre hus med spröjsade fönster, byggt för ca hundra år sedan. Själva lägenheten är dock ganska modern, även om en del äldre detaljer har bevarats. Har ett stort kök, hall, badrum, vardagsrum, sovrum och en walk-in-closet. Har för övrigt en ganska minimalistisk stil, eftersom jag är tämligen pedantisk och tycker att det är enklast att städa då. Bilder kommer. :)

isabelle_
0

#17 Har du en tvillingsyster? Nice :)

Moa-16
0

#19 Nä rätt jobbigt;).

FeliciaS
0

#19 #20 Jag har också alltid velat ha en tvillingsyster ^^

Mvh Felicia

isabelle_
0

#21 Jag med, slippa min jobbiga bror ^^ fast iför sig det är bra ibland..
**
#20** Det tror inte jag att jag skulle tycka :)

paronskrutten
0

Mmmmmm..JA, jag ska måla och tapetsera om, vi har just flyttat hit. Jag har världens minsta rum (nästan iaf ;) ) som är ROSA med en Barbie-älv-bård på..har en bild på den med som jag kan posta i nästa inlägg ;P

Helena

paronskrutten
0

Bläää

Helena

FeliciaS
0

#24 Haha! Känns inte riktigt som dig ;)

Mvh Felicia

paronskrutten
0

#25 Haha, nä..planerat grönt och brunt med inslag av andra färger, lite skogs-tema :) Får lägga upp nya bilder när jag inte käms över mitt rum längre :P Och förhoppningsvis bilder fotade med en riktig kamera istället för mobilkamera ;P

På bild: säng, nattduksbord och flyttlådor ^^

Helena

paronskrutten
0

Ja, jag är medveten om att jag har köpt en rosa lampa..men jag gillar rosa, bara inte bubbelgumsrosa på alla väggar ;P

Helena

Moa-16
0

#26 Rosa är snyggt;).

Jag valde mina blom lilla tapeter när jag var 9 år;). Skulle vilja ha svart med något fint mönster på;/.

paronskrutten
0

#28 Jag vill inte ha rosa väggar..det är inte jag ;P

Helena

deluxe
0

Jag bor i en alldeles för liten tvåa i Göteborg! Jag och grisarna har mer eller mindre ockuperat alla 46 kvm, som egentligen tillhör min pojkvän (ja, han bor också här - även om det inte är lika uppenbart vid första anblicken).

Mitt sminkbord tar upp minst en tredjedel av sovrummet och grisarna har lagt beslag på större delen av vardagsrummet. Tvn och soffan står typ inklämd mellan marsvinens bur med tillhörande rasthage och min väl tilltagna plugghörna. Idag impulsköpte jag dessutom en gigantisk träningsmaskin som jag inte vet var jag ska ställa, det finns liksom ingen plats kvar. Det är verkligen ett under att min sambo står ut. Flört

Fiona
0

#30 Hahahaha x]

Jenny

Denna kommentar har tagits bort.
Moa-16
0

#32 Du råka nog skriva i fel trådFlört.

Fabiola
0

Jag bor själv med marsvinen i en 3:a på 65 kvm i Göteborg. Marsvinen har ett litet rum som de bor i. sen så har jag fiskmåsen (undulaten) som sällskap också.

Filosofia
0

#33 Oj, det har jag visst gjort! Någon med behörighet får gärna ta bort mitt inlägg ovan (#32).

Tindrar
0

Har inga bilder men får ta bilder någon dag. Jag har ingen gris på rummet utan nu är buren ute dygnet runt. Men mitt rum är nymålat och helt vitt med en joker affisch, tintin tavla, panda almenacka, och snart marsvins bilder:D Har även ett skrivbord och en garderob. Men ska snart byta.

[Liinda]
0

Kul att läsa hur ni bor =)

tantnett
0

Jag är bor ensam i en enrummare med mina djur: 7 marsvin samt en kanin och en katt.

Turligt nog är lägenheten stor. GladFast jag har ju marsvin och kanin på en och samma plats i köket sen jag byggde våningsburen. Katten är förvisso lite svårare att ha på en och samma plats. Fniss.

#1 Du jag är 50+ och har gosedjur. -Men säg det inte till någon!

#3 Vad är det för fel på kossor? Älskar dom.

#6 Var bor du? Min syster bor i Fristad.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

isabelle_
0

#38 Fristad vet jag var det ligger :) Jag bor mitt emellan Dalsjöfors/Målsryd/Gånghester, alltså utanför Borås åt andra hållet

FeliciaS
0

Jag har faktiskt tagit kort på mitt rum, för ett tag sedan *s* Måste bara sätta på den stationära datorn och ladda in bilderna, vilket är seeegt. Men imorgon ska jag nog hinna (och orka ^^) ;)

Mvh Felicia

isabelle_
0

#40 Men då missar jag bilderna =/.. Åker till Falsterbo i morgon ska spendera fyra timmar i bilen ^^ Men vad gör man inte..

FeliciaS
0

#41 Men du får ju världens fotomöjlighet där, din fuskis! ;) Mitt rum är inte intressant - även om det är välstädat ^^

Mvh Felicia

isabelle_
0

#42 Haha, vill du byta? Flört Ta tåget i morgon, det är gratis entre in *fniss*   Jag längtar ändå mycket,men fyra timmar i bilen är inte så lockande, Men.. Jag har sett en bit av din tapet på en bild, och den är nice ^^

FeliciaS
0

#43 Nja, varför inte? ;) Är det :O
Jaså, tackar, tog faktiskt ett kort på den nu med för att den såg lite konstig ut på den stora bilden ^^

Mvh Felicia

isabelle_
0

#44 *Fniss* Det är gratis entré till 100% Så lite så,men dom var riktigt fina! Jag har silvertapeter som har fått gråa ränder av solen och typ svarta fondväggar i hörnen med silvermönster på.. Ska ta en bild på mitt rumGlad

FeliciaS
0

#45 Gör det, jag vill se ditt rum jag med ^^

Mvh Felicia

isabelle_
0

#46 Den kommer upp typ fredag :P

Fiona
0

#38 Jag vet inte jag tycker inte om dom bara, fast små kalvarna är ju rätt söta =)

Jenny

FeliciaS
0

Här är (den kassa) bilden på mitt rum som det ser ut när man kommer in genom dörren :P

Man ser tapeten hyffsat bra, så jag skippar tapetbilden *s*

Mvh Felicia

Tindrar
0

Jag fick för mig att jag hade fotat mitt rum, men icke:P

Fiona
0

#49 Det ser mysigt ut =)

Jenny

FeliciaS
0

#51 Hehe, tack ;)

När jag inte har några hanar sedan blir det till att sätta ihop båda burarna i ena hörnet av rummet (det man inte ser på bilden :P), det tror jag kommer bli jättebra. Jag gillar variation med ^^

Mvh Felicia