Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 785 ggr
Cavia
0

Min lilla Semlan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag gjort nåt helt galet! Helt emot mina principer mej jag kunde bara inte låta bli…

Förra veckan när jag var in på Djurmagazinet här i stan, för att köpa fisk, kikade jag såklart in i djurrummet. Där satt det en helt bedårande söt liten vit trasselsudd och kikade på mej. Mitt hjärta smälte som glass i solsken, och hela veckan har jag inte kunnat släppa den här lilla honan. Var så förbi idag igen och hon satt kvar. Nu kunde jag inte låta bli, utan jag bad om att få kika lite närmare på henne…och nu sitter hon här i buren med mina andra två honor.

Vi har döpt henne till Semlan, hon är uppskattningsvis runt 2 månader, och helt bedårande söt! Ni kan ju se själva, att jag för allt i världen inte kunde låta henne sitta kvar där i rummet med en massa skränande papegojor och gud vet vad =)

Hon är nästan helvit, rumpan är lite golden och runt ögonen har hon nån diffus färg, skulle gissa på himla dassig choklad alt zobel.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Aristarcos
0

Mm vet hur det är ;) man får INTE titta ens, är rädd att jag skulle trilla dit hur lätt som helst om man bara fick chansen ;) Hoppas det går bra med henne och att hon är frisk utan Ohyra.. lycka till med Semlan

Cavia
0

Jodå, hon blev väl genomgången redan i affären, och hon har ingen Ohyra. Har ju alla medikamenter här hemma, för alla sorters Ohyra ifall det skulle dyka upp!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

dijete
0

Naw.. Grattis till en ny jätte söt familjemedlem. Hoppas hon trivs med dina andra grisar Glad

EvaLuna
0

Klart att du inte kunde motstå henne… Helt galet söt ju, lilla Semlan. Har gjort samma sak själv *suckar självförebrående* nämligen gått in i en djuraffär & kommit ut med en pig.

Aristarcos
0

#4 jag vet ju hur grymt söta ungar är så försöker hålla mig ifrån djuraffärerna *S* men jag har ju ett speciellt marsvin som jag ska ta hem snart som jag väntar på så jag kan ändå inte köpa fler just nu ;)

luneas
0

Nämen Ulle då! Så det kan bli… ;-) Hon var väldans söt iaf!

Berlau
0

Gud vad söt! Smälter också *s* :)

EvaLuna
0

Aristarcos: Du är klok du! Åhå, tillökning på g? Va är det jag har missat?

marsvin2008
0

Va fint med brunt runt ögat. :)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Aristarcos
0

#8 Väntar på att ta över en SCh Sheltie hona :D i Augusti när ungarna blivit stora nog :D

Sannich
0

Ulle då, så det kan gå ibland. :) Himla söt var tösen. :)

chade
0

Nej men usch vad söt! :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

tantnett
0

Så bedårande.

Ingen sann marsvinsvän hade kunnat låta denna lilla Semla bli kvar i djuraffären.  Flört

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

Vilken sötnos! :) Förstår att du inte kunde lämna henne där.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.