Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1905 ggr
Lindalusbus
0

Pratande marsvin?

Undrar lite om alla marsvin "pratar" eller om det är vissa raser som "pratar" mer än andra?

Moa-16
0

Alla masrvin pratar mer eller mindre. Har inget med ras att göra.

tantnett
0

Mina erfarenheter är att jag ser det inte rasbundet.

Alla marsvin oavsett ras är pratiga mer eller mindre av både honor och hanar.

Dock tycker jag mig märkt att hanarna är oftast pratigare än honorna. Fast å andra sidan blir dom nog vad man gör dom till. Skrattande

Jag både har och har haft mycket "tjatiga" honor. fniss.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Sandra
0

Min ena är pratig som bara den. Det räcker med att jag visar mig så börjar hon skrika. Den andra kan inte ens prata. Men det är sött när hon försöker, dock låter hon som en hes kråka då.

fiffiluren
0

nör jag hade båda gammelhannarna förut pratade dom nästan ingenting som pip när de hör maten vara på väg, det var bara det där otålighetssurret (då känner man sig uppskattad Obestämd)

Den yngsta pratade jättemycket när han var liten, men sen tig han efter gamlingarna och blev allt tystare. De pratar nästan ingenting när de sitter i buren. Men så fort jag har dom på golvet sätter gamlingarna igång å tjuter om de hör att man är i nån dörr eller nåt, mysko.

Marsvinen på min gamla skola (ca 8 honor) skrek alla rätt ut på morgonen när de vill ha sina grönsaker, och bara man tog i deras pelletshink,  ojoj… Glad

dijete
0

Min tjatar non stop typ :)

emelie92
0

Jag har väldigt tysta marsvin! :P Teddy & CH-teddy.

Lindalusbus
0

Vad mysigt det låter, funderar på att skaffa marsvin själv men vet inte vilken ras som passar mig?

Abico
0

#7 - Jag skulle rekomendera dig att åka på en utställning för att titta på olika raser. Överlag skiljer det sig inte mycket mellan raserna temperamentsmässigt och så, det är mer individuellt. Så ta en ras du gillar, utseendemässigt :)

Hanna 

Lindalusbus
0

Okey, det låter ju bra. Vet du om det är någon utställning i stockholms området snart?

Abico
0

#9 - Den här i september är nog den snaraste.

Hanna 

emelie92
0

#10 - "Bärsta party, Örsundsbro", låter som värsta partyt! :D

Tindrar
0

Själv så pratar Luna, och det gör att Trolla också pratar, fast mest när dom irriterar sig på varandra, typ att Luna sätter sig på Trolla för att gosa in sig (a) Sedan pratade Trixie non-stop, när man kom hem, när man öppna kylskåpsdörren, när man bar henne osv:P