Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1018 ggr
EvaLuna
0

Uteplats inne II

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer en liten filmsnutt om våra tre flickor Tova (virvel), Laura & Sara. Till buren har vi dockat en uteplats som går att öppna upp till en större golvyta. Mycke populärt hos dom små svinen, särskilt om det finns gurka eller persilja…

Glad sommar från EvaLuna & PapaGurk

Tindrar
0

Jättefint marsvinen har det, och STORT:) Och vad fina tjejer ni har alltså:D

Moa-16
0

Haha. Roligt!. Och vad stort dom ha det. Måste bli mycket städande;).

FeliciaS
0

Vilket trevligt berättande :) Ser jättefint ut, och stooort! Har ett likadant hus som det Laura ligger i ;)

Tova är ju helcool - mina grisar hälsar tillbaka ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Anema
0

Haha va fint! Hade också velat ha det så där ;)
Man får akta så att man inte trampar på dem, ;P

EvaLuna
0

Ja, man får se upp var man går! Särskilt med Tova, som gärna går i åttor runt ens fötter. Hon är en underbar pig & en förvånansvärt öm extramamma åt juniorerna. <3

Vi har de så bra att alla tre är rumsrena. Vi pottränade Tova & hennes kompis Lena (som är död). Så fort dom kissade satte vi in dem i buren. Efter ett tag lärde dom sej & det verkar som dom har överfört kunskapen på Laura & Sara. Dom är oxå rumsrena, utan att vi har gjort nåt!

Filosofia
0

Haha, vilken rolig filmsnutt. :) En egen lägenhet ser de ju redan ut att ha. Snacka om att smygande inta herraväldet över bostadsytan. :D

Binajis
0

Haha, underbart! "Nej för fasiken!" Skrattande Så bra som små grisar kan ha det tror jag (om vi bortser från fullständig frihet i naturen).

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

#5 Men det blir ju ändå städning, dom små korvarna;). Men det är ju lätt att ta upp förstås!.

PapaGurk
0

Vi har lärt dem att dammsuga, så städningen tar de hand om alldeles själva.

Skurar gör de en gång i veckan med. Duktiga piggar minsann!

:-)

Filosofia
0

#9 Skicka hit dem på städjobb till mig. De kan få timlönen i gurkor. Har de små hembiträdesdräkter också? :-)

EvaLuna
0

Självklart! Gör allt för gurka. När du ser piggar med stärkta hättor & förkläden vet du att dom har kommit!

FeliciaS
0

Mina grisar brukar vara duktiga att städa efter sig när de är på min säng, inte annars :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sannich
0

Va lyxigt! :) Tänk om mina kunde ha det sådär, men då skulle nog hunden inte kunna uppföra sig. :P Men de har iaf ett eget rum på sisodär 10-11kvm.. ;)

PapaGurk
0

Eget rum låter ju super!

Vi har just berikat vår uteplats med ett hus till. Så det var mycket nosande och provliggande i det.

Sannich
0

Ja, det tycker de med. :) Sen när vi har byggt en bokhyllebur till så ska de få möjlighet att gå ut och in hur de vill. :)