ÄNTLIGEN...bygga/måla om...
Okej,,,mina döttrar åker bort i augusti i 2 veckor.Då ska jag slita ut mitt förråd å göra om till marsvinsrum & förråd.Det e stort å jag har ej mycket sparat så det blir tokbra.
Nu ska jag börja med att måla om i förrådet.Förslag på bra färg som ej luktar illa & som går att torka av då jag har överkänsliga barn så måste jag våttorka av även väggarna hos marsvien..
färgen kommer nog vara nån grön färg..har sen en ide om att sätta wallies på väggen bakom dom..blommor,gräs å fjärilar..
vad tror ni om det?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Är det ett separat förråd eller i huset? ;) (försöker skapa mig en klar bild av hur det ser ut :P)
Ang. färgen föreslår jag att du åker till en färgbutik och hör efter, men en rel. klargrön, inte alltför skrikig, blir nog jättebra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Förstår inte helt, men det ska bli kul att se bilder på det när du har gjort klart det! :)

Jooooooo… mitt förråd är inomhus är lika stort som ett mindre rum.fyrkantigt.Ena delen av förrådet kommer att vara marsvinens.Andra delen kommer vara förvaring av bla mina barns saker som dom bla gjort på dagis som små osv.
Väggarna ska vara gröna,men ej skrikg alls.. en mjuk å skön grön färg!! hihihi…Jag har stor golvbur i form av ett skåp..ska läggas på ett stort bord å komma upp från golvet..under bordet kommer det stå fodertunnor osv som tillhör marsvinen.. å på väggen ovanför deras stora bur funderar jag alltså på wallies.. men dom måste ju gå att torka av dom med.
Någon som får en liten bild i huvet nu…kan ej gå in å fota där nu det är fullt av vänninas saker.Hon har lånat mitt förråd till förvarning,men har nu flyttat till sitt hus å hämtar sina saker snart!!
spännande!! nått annat jag ska tänka på , fixa med åt marsvien mina i deras rum?
#3 Det blir nog jättebra :) Men är det fönster i förrådet?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad är wallies? :)
Det enda jag tänker på är att om du ska ha buren på ett bord, se till så det ej kan tippa ner, kanske det är bäst att fästa det i väggen?
Är det ej fönster där så är det väl bra att försöka ha så bra belysning som möjligt?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ja buren kommer att stå på en jättebred hylla så den står säkert,men ev fäster jag den ändå i väggen…
Nääääääää… det finns inte fönster.. å det e så jättetråkigt..har kollat på massor av spotlights .. så ljust ska det bli i alla fall..
dörren ska stå öppen hela tiden å sen står ska luftrenaren i dit oxå…
min dotters pojkvän har flyttat hit å då behövde dom mer / större plats så jag har möblerat om nu.. så marsviens " rum " har jag nu… dom får tebax det när min äldsta dotter flyttar.. ett par år kvar så det e bara å göra det så bra å fint som möjligt till dom…
länkar till sk wallies…/ wall decor eller allt vad dom nu kallar det…
tänkte i alla fall ev sätta det som bakgrund på väggen till marsvinen…

NNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ… jag kan inte…ha mina marsvin i förrådet hur bra å fint det än blir.. det känns inte rätt i magen på mig.. jag har visat upp å förklarat min plan för vänner å dom säger WOW jättefin å smart/bra..
men jag tycker det känns som om jag stoppar undan dom å dom får vara på undantag.. eller nått..mmm .. så i natt bestämde jag mig för följade..
marsvinen får tillbaka sitt rum å jag gör om / inreder fint åt dom där samt använder ena väggen för förvaring av sånt vi har i förrådet nu.(bara lite småsaker ändå)
å jag får sova i förrådet.. för jag ska ju ändå bara sova..nej.. det är ej jättekul för mig.. men det känns så mycket bättre än att marsvien ska stå där inne…
mmm.. e man marsvinsälskare så e man väl det?!
nu tror jag att jag ska titta på bilder på burbyggen å få i hop fint å smart burbygge till mina små gosemarsvin…
länkar,trådar å bilder mottages tacksamt..
krammmmmmmmm