Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2544 ggr
Binajis
0

Namnförslag Tema

Nu när namnförslag är på tapeten tänkte jag att vi kunde skapa en tråd med namnförslag för oss som ha brist på fantasi då och då. Kravet är dock att det måste vara ett tema.

Exempel:

Sagan om ringen (uttjatat? Inte då! Obestämd):

Eowyn - Gwendolyn - Boromir - Gimli - Aragorn

Observera 1.Inga komman mellan namnen utan bindestreck så att det inte blir lika luddigt att läsa 2.Tjejnamn skrivs först och killnamn på slutet med tjock text, också för att det ska bli lättare att hålla isär dom utan att göra mellanrader. Då kommer tråden bli lång alldeles för fort.

Så nu är det bara att fylla på med teman Glad Kopiera, klistra in och fyll på om du inte vill sitta och skriva om alla namn Flört

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Creation
0

Jag orkar inte brainstorma just nu. ;p Men puttar upp så att andra kan se.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Binajis
0

Tack Skrattande Fick vibbarna av att det var en dålig idé så jag tänkte låta den falla, men jag gör ett försök ändå.

Är det ingen som har ett nytt tema eller kan fylla på namn på Sagan om ringen? Jag kan bara tala för mig själv men jag kommer definitivt behöva den här tråden så småningom Tungan ute

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Moa-16
0

Varför måste det vara ett tema?. Är så svårt. Sen vill man nog inte döpa sitt marsvin till Gwendolyn tex;). Blir så konstiga krångliga namn.

tantnett
0

Borde väl vara någon som har något att bidra med.

Musikteman ex finns väl hur mycket som helst? Låtnamn m.m.

Själv har jag torka gällande sådant då jag "snickrar" ihop mina namn själv.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

lomsen
0

G-force filmen:

Juarez - Blaster - Darwin - Hurley

tar inte du dem så kanske jag tar dem hihi..

Binajis
0

#3 Va? Gwendolyn har jag redan reserverat åt en unge här hemma, när hon nu kommer födas. Jag älskar långa, "krångliga" namn. Dessutom är väl inte alla tema-namn långa?

Varför jag valde teman är för att det inte skulle bli så luddigt. Neggo Cool

#4 Musiktema, blommor, länder, städer, stenar, färger… ordet tema inkluderar ju hur mycket som helst. Du får gärna lägga till Tantnett-tema Flört Kalaspuffen som du föreslog i en annan tråd har jag skrivit upp på Ska ha-listan Skrattande

#5 Åh! Det var inga dåliga namn! Ska ha-listan igen. Vi får dela Oskyldig

[jejjas]
0

Vi kör på temat märket kläder parfymer och sådana grejer =) Ioförsig lill syrran som bestämt det =) men många av namnen hon hittar passar som tex Luella då det är ju både väskor och och kläder =),

Så jag gillar iden teman är ju bra när det gäller namn och ju längre och krånligare dästå roligar ;)

Siter och försöker hitta sidan som syrran va inne på men hittar den inte där finns hur många namn som hälst.

Sen kan man ju ha mytologi namn som våran Skade är efter det =) sen hadde vi även Nehalenia vilket jag tyckte va krågligt till en början då jag inte kom ihåg va hon hette men när jag bestämde att jag skulle bytta namn på henne så kom jag ihåg det =)

Med andra ord en toppen Ide enligt mig =)

RosaMarsvin
0

Min son döpte två av våra marsvinsungar till "Mr game and watch" och "Donkey kongs farfar". Temat är förstås Nintendo.

Båda två är för övrigt fortfarande till salu! Mer info och bilder finns på min blogg: www.rosamarsvin.blogg.se

Tindrar
0

Bra idé med teman:) Får fundera och försöka komma på några namn:P

[jejjas]
0

Här i från kommer vårat  tema  många roliga namn Skrattande

Flickaa
0

Måste bara få hoppa in lite snabbt och påpeka att var och en döper SINA djur till precis vad dom vill. Tycker den som har fött upp djuret att Ernst är ett passande namn, så kanske dom döper djuret till det, vill man att djuret ska hela Luisaviaroma så döper man det till det. Smeknamn är alltid populärt till så att säga "krångliga" namn.

får jag säga vad jag tycker finns det inga "krångliga" namn, oftast dessa namn som är de vackraste :)

förlåt om jag lade mig i..

zuperzita
0

wohow många vackra stenar finns det ju faktiskt! massviss haha men orkar inte skriva alla :( så tar bara några

Jade - Rubin - Safir - Bergyll - Zirkon - Kunzit

finns ju hur mycket som helst!

Binajis
0

Roligt att dom flesta gillar idén! Kommer be någon Medarbetare rensa tråden så småningom om på "onödiga" kommentarer. Missförstå mig rätt, inga kommentarer har varit onödiga men det är lättare om det blir en ren namntråd till slut. Tills dess så bomba med förslag och andra kuligheter :)

PapaGurk
0

Yuna - Lulu - Rikku - Tidus - Auron - Khimari - Wakka

Final Fantsy X förstås.

Kicki - Pippi  -Titti - Knatte - Fnatte  - Tjatte

Kajsa och Kalle Ankas småttingar.

Sally - Jane - Susan - Patrick - Jeff - Steve

Från tv-serien Coupling

Andra förslag är: Namnsdagarna från samma vecka som ditt lyckonummer, amerikanska stormar…

FeliciaS
0

Jag döpte alla ungar till "saffran" på olika språk, eftersom de alla är saffronfärgade ^^ Tyckte det var enklast så (var ett litet tag inne på växter som är släktingar till krokus, vilken man får saffran ifrån, men det blev för komplicerat) - Kurkuma, Safuran, Krokas, Zafferano, Shafran och Zafaaran.

Lejonkungen, sötaste av sötast! :) Lejonen…
Sarabi - Sarafina - Nala - Simba - Scar - Mufasa

Hyenorna…
Shenzi - Banzai - Flin (tror det stämmer med könen *s*)

samt Timon - Pumbaa

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

Lejonkungen:

Sarabi - Sarafina - Nala - Kiara - Simba - Scar - Mufasa - Kovu

Mikeal Jackson: (jag sätter namnen på de kön jag skulle ha döpt dom till)

Billie Jean - Beat it - The lady in my life - Baby be mine - Girlfriend - Dirty Diana - Keep the faith - Gone to soon - Superfly Sister - Invincible - Little Susie - You rock my world - Off the wall - Thriller - Carousel - Bad - Speed Demon - Another part of me - Smooth Criminal - Street Walker - Black or White - Scream - Unbreakable - Heartbreaker

Filosofia
0

Lejonkungen är verkligen ett sött tema. Spanska namn gillar jag annars, sydamerikaner som de ursprungligen är.

#16 Jag har också funderat på MJ-temat! :) Man in the mirror <3 Haha, Smooth Criminal vore ett så coolt namn. "You've been hit by, you've been struck by a smooth criminal!" :D

zuperzita
0

twilight *fniss*

Bella - Alice - Esme - Rosalie -Edward - Carlisle - Emmett - Jasper - Jacob

tantnett
0

#6 Jo tema förslag finns i oändlighet. Att jag just nämde musik är att jag har 100-tals låtnamn. Jag älskar musik.

Men jag kan ju omöjligt skriva in alla här. fniss. Men fyller på lite efterhand som tråden "växer".

Proud Mary - Zuzie Q - Midnight Special.

Dancing In The Dark - The Rose - Born To Run -Working On A Dream - Simply The Best.

The Look - Dressed For Success - Crash Boom Bang - Look Sharp - Joyride.

Det var några bidrag.

Tantnett tema: Söt o Go - Daddy´s Girl - Absolut Bäst - Tulle Rullstöt.

Myosotis
0

Några tema som vi (SMF 313 Myosotis) har använt redan:

Öar & orter i Europa

Elba - Etna - Capri - Cardiff - Split - Sylt

Växter

Gullpudra - Thaliana - Nattskatta - Stensöta - Kanelros - Månviol - Hoya - Orbea - Stapelia - Stenbär - Molle - Snödroppe

Astrid Lindgren figurer

Nonno - Rasmus - Jumjum

Filmen "The Pricess Bride"

Buttercup - As you wish - Inigo Montoya - Fezzik

Filmen "Pirates of Caribbean

Elizabeth - Will Turner - Captain Jack Sparrow

Kakor/bakelser

Muffin - Mazarin - Chocolate Éclaire - Gustaf Adolf

Sällskapsspel

Pussel - Jigsaw - Scrabble

Första advent

Hosianna - Otto Olsson - Egil Hovland - Davids son - Första Advent

13 december

Lucia - Staffan Stalledräng - Stjärngosse

Ukraina

Ruslana - Kievskaja - Odessa - Donetsk

Norge

Mette Marit - Anne Kristin - Karl Johan

Eds marknad

Karamell - Karusell - Oktober - Ed

Norsk Julkalender "Jul på Månetoppen"

Myrtel - Jentungen - Dronning Fjellrose - Guttungen

Filmtitlar

Rosalie Goes Shopping - Desperately Seeking Susan - Winter Guest - Bend It Like Beckham - Fargo - Vertigo - Being John Malkowich

Black Power

Rosa Parks - Umkhonto we Sizwe

Böcker av Evelyn Waugh

Brideshead Revisited - Waugh in Abyssinia - When the Going Was Good

Liseberg

Liseberg - Lilla Lots - Balder - Kållerado

Madonna-låtar

Isla Bonita - Ray of Light - Like A Virgin - Papa Don´t Preach

Christian Waltz-låtar

Never Be the Same Again - Sunday Morning Break-Up - Wonderchild - Paint By Numbers

Oscar Wilde

Oscar - Wilde - Importance of Being Ernest - Perfect Husband

Kenya

Amina Yetu - Karibu - Jambo

Franska städer

Apt - Avignon - Annecy - Montargis - Orleans - Arles - Montpellier - Poitiers

Och några flera…

tantnett
0

Madonna låtar kan jag ju fylla på några till:

Bad Girl - The Look of Love - Material Girl - Who´s That Girl - Cherish - You´ll See - Crazy For You - Hard Candy - Live to Tell - Gambler - Hanky Panky - Lucky Star - Causing a Commotion.

zuperzita
0

Kent låtar

Socker - velvet - Bianca - Celsius - Columbus - Elite

Monsters Inc

Bu - Celia - Yeti - Mögul - Randall

Superhjältarna

Hellen - Violet - Mirage - Edna 'E' Mode - Dash - Bob - Buddy