Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 853 ggr
kaninjosse
0

Stockholm-Gävle?

Jag fick reda på att det ska äga rum en marsvinutställning den 15/8 och jag undrar om någon från stockholm ska upp dit och kan ta med en kanin?

Kaninen (en unge) anländer till Stockholm den 13:onde så det vore bra om du kunde ta hand om den i 2 dagar.

Utanför utställningen kommer ägaren och hämtar upp den.

Pris enl. ÖK.

Tacksam för  hjälp.

Lite OT men det är här folk läser det Skäms

Moa-16
0

Hur menar du?. Att någon ska ta hand om din kanin på en marsvins utställning?

Cavia
0

Vill bara påpeka att utställningen är inte i Gävle utan i Järbo, som ligger ca 4 mil nordväst om Gävle…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

kaninjosse
0

#1 Nej, den som bor i stockholm (som åker den 14/15) har den hemma nån gag tills den åker och då lämnas den över direkt när den kommer fram.

#2, ja men det gör inget

kaninjosse
0

Jag kommer vara bortrest 1 vecka nu, men efter det kan jag svara om någon mailat mig. Någon?

Moa-16
0

Har du ingen släkting/Kompis som kan ta hand om kaninen?. Är ju bara två dagar.

kaninjosse
0

måste ju även ha transport.

Moa-16
0

#6 Nu hänger jag inte med=/. Varför ska du ha transport?. Kaninen ska väl ingenstans?

luneas
0

#7 Kaninen ska från Stockholm till Gävle, det är det som är poängen om du läser annonsen högst upp. Men eftersom kaninen anländer till Stockholm redan den 13:e och utställningen utanför Gävle är den 15:e så måste kaninen alltså få bo någonstans mellan den 13:e till 15:e. Solklart!

Creation
0

#7 Som jag uppfattat det anländer kaninen till Stockholm den 13/8 från någon annan ort. Kaninen ska antagligen till köpare(?) i Gävle och därför tänkte TS att någon stockholmare som ska till utställningen i Järbo kunde ta med sig kaninen upp.

Dock är inte utställningen förrän den 15/8, så det blir två dagar för kaninen i Stockholm också.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

#8 Oj, nu hann du visst före ;-) Jag började nog skriva precis när du skickat.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-16
0

Nä jag förstår inte alls det här=/.

luneas
0

#11 Vad är det som är så svårt att förstå? Tycker att vi är tre stycken som har förklarat väldigt utförligt.

Moa-16
0

Ta det inte så bokstavligt,fast det är ju kanske svårt. Förstår inte varför kaninen ska ditt!. Och sen varför någon ska ta hand om den där?. Om den nu ska säljas?. Konstigt bara!.

luneas
0

#13 Kaninen ska väl till sin nya ägare i Gävle. Och transport till Stockholm verkar ju vara löst till den 13 augusti men sen måste den hela vägen vidare till Gävle också. Det bästa hade förstås varit om den kunde transporteras direkt till Gävle men eftersom det förmodligen är en lång sträcka så har trådskaparen lyckats ordna transport till Stockholm och letar nu hjälp med att få kaninen vidare hela vägen. Nu måste du väl ändå förstås!? Annars vet jag inte hur jag ska förklara…

Moa-16
0

Jag förstår hur det är tänkt. Är inte så trög;).Men jag tycker det är lite dumt bara.

luneas
0

#15 Öh… Okej.

kaninjosse
0

Varför dumt? men inte bara att ni förklarar, så behöver jag en som kommer åka då. Kaninen ska somsagt få en ny ägare i Gävle och det är en bra bit att åka så jag kan inte ka den långa vägen.