Bärväska till marsvin.
Whaoo vilken kanonbra väska jag köpt till marsvinen.
Den heter bärväska Front carrier small och är köpt på www.bamsesbollar.se
Kanonbra att ha marsvinen i när man myser med dom.
Lätt kan man gå runt och pyssla med lite av varje samtidigt som man kelar med marsvinet som tryggt ligger i väskan.
Marsvin 4-ever
.

Har en sån där till hunden, men har aldrig tänkt på att man kan ha marsvin i den… XD
Vilken bra ide´!
Jag gillar att ha direktkontakt med mina marsvin. ;) Men annars var det ju en bra idé.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#2 Man har ju direktkontakt med marsvinen.
Väskan är ju öppen. "Det är som att ha en öppen låda på magen".
Det är bara att sticka ner handen och kela. 
Men tro nu inte att jag enbart har mina marsvin i väskan. Men det är som sagt praktiskt i många situasioner.
Marsvin 4-ever
.
Vad fiffigt. Hur många marsvin får plats i den samtidigt?

#4 Den jag har är small bottenplattan ligger på 24x16 cm.
Så den rymmer ett marsvin åt gången. Men denna väskmodell finns ju även i större storlekar.
Marsvin 4-ever
.
Tantnett: Vilken rolig idé, praktiskt och lustig på samma gång. ;-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#7 Då den ju är som en öppen "låda" som man har framför sig i en bärsele, så kan man ju ha marsvinen med sig i många fler situasioner som man kanske inte skulle haft.
Oftast tar man ju upp sina marsvin för att man just då har tid för en kelstund.
Men med denna väska så hänger dom med på allt möjligt runt lägenheten.
Ex: Samtidigt som jag vattnar växterna kan jag sätta ner handen och klappa den lille som tryggt sitter i sin korg på min magen.
Marsvin 4-ever
.
Haha, vilken lustig väska - har aldrig sett sådan förut ;) Rätt smart faktiskt, även om jag inte skulle vilja gå runt med grisarna i den ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kanske ska köpa en sådan till Ceasar! ;) Haha, bära runt på honom, en nästan helt fullvuxen rotweilerhane *S*

#9 Varför inte? 
Kommer än en gång även att tänka på marsvin som ej är "tama". Kan tänka mig att i en sådan här väskkorg blir dom snabbt trygga med människan.
Marsvin 4-ever
.
#3 Jag menade mer direktkontakt i stil med att hålla marsvinen tryckta mot bröstet eller i famnen. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#11 Jag vill ha marsvinen alldeles intill mig, alltså bara kunna luta huvudet intill och känna deras päls ;)
Fast det är en trygghet i sig att vara intill människan, en öppen korg framför utan något lugnande känns lite tvärtom för mig… :P
Mvh Felicia

#12 #13 Självklart skall man ju ha dom intill sig utan "väska". Det har man ju, men som sagt då är man ju något begränsad i sina rörelser.
Jag tycker att väskan är toppen då man ju som sagt kan ha marsvinet med sig oavsett vad man gör. Och självfallet lyfter man ju upp marsvinet från "korgen" när man inte har något för händerna.
Marsvin 4-ever
.

#15 Har du hört talas om en bärsele som föräldrar har till sina bebisar?
Detta är samma funktion men till djur i form av en öppen väska som hänger på magen.
Man har full kontakt med marsvinet och pratar samt kelar med den, men behöver inte ha bägge händerna till hands utan kan samtidigt göra något annat. Och även om det skulle behövas ha bägge händer fria.
Marsvin 4-ever
.

#17 Exakt och kan till och med lugnt skära upp grönsakerna och ge en bit till gosingen.
Sen sätter man samtidigt på en kopp the eller kaffe till sig själv för att sen återgå till soffan för mys med marsvinet tätt intill sig. 
Marsvin 4-ever
.
#17 Aldrig, p.g.a kylan i kylskåpet 

Mvh Felicia