Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1346 ggr
luneas
0

Dubbelutställning Järbo 15 augusti

Kom igen och anmäl till dubbelutställningen i Järbo den 15 augusti! :-) Ett utmärkt tillfälle att ställa ut för två olika BIS-domare och BIS-petdomare på samma dag. :-)

Här hittar ni annonsen.

Ireth
0

Jag är på gång att anmäla! :)

luneas
0

Brabra! :-)

Sabettan
0

Skickade in anmälan igår.

luneas
0

Vad bra! :-) Det har varit oroväckande lugnt på anmälningsfronten men det kanske börjar trilla in nu då. :-)

YlvaW
0

Ligger det i närheten av Gävle?

luneas
0

Japp, det ligger knappt 4 mil nordväst om Gävle.

FeliciaS
0

Hade mer än gärna ställt om det inte var så att det blir krångligt med övernattning för grisarna, samt transport av så många ^^

Och så krockar det med picknicken i Västra.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

centerpiece
0

jag tror nog jag kommer och kollar iaf :)

Binajis
0

Jag kan inte öppna annonsen.

För övrigt skulle jag jättegärna komma och även ställa om det inte vore att jag inte kommer längre än till Gävle Foten i munnen

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Ireth
0

Nu har min anmälan äntligen kommit iväg, ute i sista minuten som vanligt :P Bestämde mig för att bara ta med en gris denna gång, Idefix I Scream Ice Cream. Skönt att bara ha en att hålla reda på för en gångs skull ;)

godisgrisen
0

Jag är som vanligt ute i sista minuten, annars vore det väl inte jag… Den här gången berodde min senhet en hel del på att jag inte kunde bestämma mig.

Det här med utställningar är riktigt beroende framkallande. Först skulle jag ju bara ställa ut för att lära mig hur raserna jag ville föda upp skulle se ut och för att få uppfödarnamnet. Nu är det ena av dessa mål troligen ordnat och jag har nu rätt bra pejl på rasstandarden. Så nu är det nya mål stora och tjusiga sådana. GP Ginny ska bli PET of the year tycker jag och Episkey ska bli vår första egenuppfödda champion. Nej då… jag har ingen tävlingsinstinkt…

Gänget som ska till Järbo är Uffe, Ginny och Dolly i PET och Episkey (self cream) i ras. Tyvärr kommer inte Poppy med det hade varit så kul att ställa tre generationer pet damer men mormor Poppy har slitit av sig en klo. Lilla Luckybuket kom inte heller med fast jag tvekade in i det sista hon har en hakböld. Jättesynd för jag ville ställa henne för Lena Tysk som verkligen kan magpie, hon har fött upp Luckybuckets mamma. Jag har inte så jättemycket pengar just nu så jag har inte råd att styka djur tycker jag.

Det ska bli så kul med utställning igen. Jag är så laddad! Det ska bli så kul att få träffa alla härliga marsvinsnördar igen!

luneas
0

Idag är sista dagen att anmäla så kom igen nu! :-)

Arinah
0

Innebär en dubbelutställning att man kan anmäla till båda två?

Nu anmälde jag 5 pettisar till enbart den ena, hinner man själv med att ställa i båda? Om jag nu bestämmer mig för båda, måste jag skriva ytterligare en anmälan, eller kan jag maila och be dig komplettera den första?

luneas
0

#13 ja precis, det innebär att man kan ställa ut för två olika domare, det är som två utställningar i en. :-) Man kan välja att ställa ut samma djur för båda domarna eller välja bara en av dem.

Om du hinner med eller inte är väl lite upp till dig att avgöra, det blir 10 bedömningar att hålla reda på isf ju men du aknske har någon som kan hjälpa dig om det skulle krocka. Vi kommer givetvis att försöka lägga bedömningssordningen så att samma djur inte ska upp till båda domarna samtidigt iaf.

Om du vill anmäla till även den andra domaren och det är samma djur det handlar om så går det bra att bara skicka ett mail, men då senast idag eftersom anmälningstiden går ut idag.

Arinah
0

#14 Tack för svaret, nu skall jag fundera en stund. Det är så kul att ställa ut, och det är spridning i ålder på grisarna. Kanske kan det fungera :-)

marsvin-90
0

Varför måste de ligga så långt bort för? :O Har ju ingen bil =(

godisgrisen
0

# Vi får hjälpas åt. Hugo och jag kan nog bära runt lite på dina djur om det behövs… Vi har fyra med oss alla dubbelt.

Det är faktiskt lite svårt att förstå när man läser utställningsannonsen om man inte innan vet vad en dubbelutställning innebär. Jag missade det på min första dubbel, fattade inte alls att de skulle anmälas två gånger.

Det blir nog fullt upp Järbo skulle jag tro…

Cavia
0

Jag har anmält 3 st grisar och det blev

Happy Days Filip Havtorn, alpacahane i Klippt Långhår

JumJums Hilda i pet och lilla sötnosen Semlan oxå i pet =)

Ser fram emot en himla trevlig utställning, varför vi i Mitt tog en dubbelutställning är att vi vill testa lokalen inför vårat kommande SM nästa år =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Arinah
0

Tack Godisgrisen! Har nu anmält till den andra oxå :-)

Så nu blir det till att springa runt med marsvin under en dag, ser fram mot det.

Arcticas
0

Hade mer än gärna kommit men ni har ju lagt den samma dag som min son ska konfirmeras Rynkar på näsan

Tina
0

Jag funderar att gå på utställningen i Järbo, ska dock bara vara åskådare och inte ta med några egna grisar. Glad Det kommer bli min fösta marsvinsutställning. Därför undrar jag lite saker Flört

Tar de någon inträdes avgift även om man inte ska ställa ut? Någon som vet vilken tid det börjar? Samt adress? Hittar inget om det på SMF hemsida…

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Cavia
0

Det kostar inget att bara komma att titta. Utställningen beräknas köra igång vid 10 och håller nog på fram till 17-tiden. Lokalen är Folkets Hus i Järbo.

Tina
0

Okej tack så mycket Glad

Kungsforsvägen 5, fick jag fram när jag sökte på Folkets hus i Järbo, stämmer det?

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Cavia
0

Det kan nog stämma det, huset ligger på höger sida när du är mitt i Järbo, passera förbi kyrkan först.