Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 860 ggr
petronellaa
0

Inga utställningar i västernorrland?..

_Ja som rubiken lyder..
Tycker det är lite dåligt att det inte finns några utställningar här i västernorrland, eller vet ni någon i närheten?
Att åka jättelångt varje gång känns lite surt och ja så..
Tänkte bara höra med er om ni vet något men på SMF hemsida finns det inget..
Tycker att det ska finnas utställningar över hela landet så att alla ska ha lika rättvist..

/ P (=_

petronellaa
0

Undrar även en till sak!

Hur gör man rent örat på marsvinet så det blir bra?
Har försökt flera gånger men ja..

luneas
0

För att det ska kunna anordnas några utställningar så krävs det ju att det finns folk i området som är engagerade i föreningen. Och det är väl där det brister just i lokalavdelningen Polar. Folk ifr¨n Stockholm kan ju liksom inte arrangera en utställning i Västernorrland utan det måste ju folk som bor i närheten göra, och det finns väl helt enkelt inte så många marsvinsintresserade, eller iaf inte så många som är med i SMF, där. Du får väl ta initiativ till att arrangera en själv!

Simmi
0

Det är klart att det finns folk här uppe som är engagerade bara att det inte är lika många, men det är ju inte lika tättbefolkat här heller… ^^
Men utställningarna kostar ju ganska mycket pengar och eftersom vi inte är så super många som ställer ut så får vi ju inte in så mycket pengar heller…
Det som också brukar vara svårt är att hitta någon lokal som vi kan vara i, som inte är för dyr och på ett ställe där det funkar med dommarna. Om de inte kan åka fram och tillbaka med flyg samma dag så måste de ju sova hos någon.
Nu blir det ju en utställning snart och det dröjer nog ett tag till nästa men om du har förslag på någon lokal nära dej som funkar så är det ju jättebra!

Har du provat rengöra öronen försiktigt med topz?

Arcticas
0

#2Västernorrland tillhör väl Mitt?

Arcticas
0

# 4 Fel av mig! Västernorrland tillhör tydligen Norrort. Kollade SMF:s medlemslista (förvisso från april) och det finns en medlem i det området. Kan vara en förklaring till varför det inte anordas utställningar där.

idipidi
0

Det är en miss som blev när Mitt bildades. Egentligen har Mitt och Norrort kommit överrens om att området ska tillhöra Mitt men det är inte löst officiellt ännu. Som du säger så finns det i princip inga medlemmar där, så det har inte varit så högprioriterat att lösa.

petronellaa
0

Okej tack för alla svar!
Tycker det är synd bara.. men ja,

idipidi
0

Det är jättesynd! Har du själv några idéer på hur man kan göra för att öka marsvinsintresset där du bor och få fler medlemmar till SMF i området?

petronellaa
0

Nej tyvärr.. :/ men många av mina kompisar har marsvin, men är dock inte medlem i SMF.

Tindrar
0

#9 Du kanske ska få dom att bli medlemmar? Själv är jag inte medlem men funderar på det. Iofs ställer jag aldrig ut elr liknande utan det är bara gos här.

petronellaa
0

#10 jo ska försöka, okej, bor du här också eller?:)