Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 444 ggr
sagodjuret
0

lunkarya och teddy tillsammans?

går det lika bra att ha två marsvin av helt olika ras tillsammans som att ha två av samma ras? jag kan liksom inte välja mellan lunkarya och teddy så jag tänkte att jag kunde ha en av varje. :) nu är jag iofs inte säker på om det går att få till det så eftersom det ju är lite knepigt att hitta två ungar av olika raser som är leveransklara samtidigt och jag tycker att det är lite knepigt att hitta fina teddysar (alt. rex) och ännu svårare med lunkaryorna. men iaf. :)

FeliciaS
0

Självklart kan du ha olika raser tillsammans :) Här hemma har jag en väldig blandning för tillfället - Tre Crested, en CH-teddy (långhårig teddy kan man säga), en virvel och en Lunka (varav den sistnämnda bara är till låns).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Filosofia
0

Ja, det går bra med olika raser tillsammans. :)

sagodjuret
0

vad bra. :) nu gäller det bara att hitta en teddybäbis och en lunkaryabäbis. :)

Binajis
0

Varför måste dom vara leveransklar exakt samtidigt? Två veckor i åldersskillnad spelar väl ingen roll? :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

sagodjuret
0

#4 nej för mig spelar två veckor ingen roll. :) det enda som skulle kunna bli knepigt med det är väl om den uppfödare vars unge är leveransklar först inte vill vänta. för det känns ju väldigt dumt att låta en liten marsvinsbäbis vara ensam även om det bara är ett tag. var det några speciella du tänkte på när du sa två veckor?

FeliciaS
0

#5 Jag tror inte uppfödaren skulle ha problem med att låta ungen bo kvar lite längre. Så länge h*n är tingad till dig kan ingen annan köpa marsvinet.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Jag har både lunkor och andra raser så nog går det bra vill jag säga. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Aristarcos
0

Hej, betalar du bara för marsvinen du ska ha så tror jag att uppfödaren gärna håller marsvinet till dig, för att det ska slippa vara ensam tills det andra marsvinet kan bli leveransfärdigt. Borde funka utan problem. Alla raser går ihop med varandra, det är ju isåfall mer på individ nivån det kan sklilja på.. ;) De flesta accepterar nog varandra medan andra kanske inte alls går ihop, men det är ju också så med oss själva Flört

Binajis
0

#5 Nej, det var bara ett exempel :) Skulle ha sagt "några veckor".

Jag kan bara tala för mig själv, jag är uppfödare, och jag skulle gladeligen hålla kvar en unge några veckor. Men jag skulle gärna vilja att köparen redan valt en unge hos någon annan, men att den är för liten för att flytta. Får jag höra "jag ska bara hitta en till" så skulle jag nog bli lite tveksamare eftersom man inte vet hur länge det kan ta osv.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Denna kommentar har tagits bort.