Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 3536 ggr
Linnet
0

Pallkragar till betesbur

Kanske inte är den bästa betesburen, men en otroligt enkel lösning, två pallkragar ovanpå varann och så ett par kompostgaller ovanpå. Inte så jättestor rasthage, men till 2-3 marsvin funkar det bra.

FeliciaS
0

Man kan sätta ihop dem också om man gör hål i dem, så blir buren större :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Filosofia
0

Jo, det verkar ju smart. Men var kan man köpa pallkragar?

FeliciaS
0

#2 Vi (läs mamma) odlar i pallkragar, kan höra vart hon har fått tag på dem.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Linnet: jag har också funderat på sånna som uteburar. =) Finns på Granngården för inte så dyr peng.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Linnet
0

Vi har fått en gäng pallkragar av brorsan, dom hade på hans jobb och ville bli av med dom. Så vi har två såna betesburar och jag tycker det funkar bra, men man får flytta dom ofta för dom betar rent ända ner till gräsrötterna på bara nån dag.

Caspia
0

Jag har gjort precis så… De blir inte så stora men till 2-3 st funkar det. Jag hade dock tre st på höjden. Man får fixa upp vattenflaskan på något bra sätt bara.

Envishet och drömmar

Linnet
0

Tre på höjden, jag tycker två är alldeles tillräckligt högt. Jo, vattenflaskan blir ett problem, har skålar nu, men det är inte kul, man får ju byta vatten hela tiden. Vet att vi ibland, för ganska länge sen, har klippt sönder runda plastflaskor i lämplig storlek, då fanns det ketchupflaskor som passade precis och satt upp som en hållare till vattenflaskan.

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har pallkragar till mina pojkar, har lagt upp en bild i en annan tråd men vet inte vilken, kan lägga upp en till,

Måste flytta den varje dag då de äter som tokiga när de är i den. Har mer lock på mina än kompostgaller, då vi har en del hundar, katter och rävar häromkring.

Det här är den bästa bilden jag hittar nu, kan fota den nu när jag går och hämtar in pojkarna :)

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild, man kan se på transportburen ungefär hur stor den är

fiffiluren
0

Och det är mycket ljusare ute än vad kameran säger :)