Ryckigt marsvin?
Hej!
Ett av mina marsvin liksom "rycker" fram när hon går. Istället för att vända sig om så hoppar hon gärna runt med baken istället. Och hon hoppar gärna framåt i buren istället för att helt enkelt springa framåt. Är det normalt eller är det något konstigt?
Låter som popcornskutt, deras små glädjeskutt alltså :) Helt normalt och sker dagligen här hemma.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Glädjeskutt när hon sitter i mitt knä utan att ens få mat eller något? :o
#2 När hon sitter i ditt knä låter förstås lite konstigt :P
Men vissa marsvin gillar inte att man tar dem på bakdelen, eller andra ställen, då brukar i alla fall mina rycka till och vända sig lite irriterande - det ser ut som om de knycker till med kroppen.
Mvh Felicia
#3 När jag rör henne på bakdelen så kurrar hon till, nästan VARJE gång. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken ^^
#4 Låter som om hon vill tala om att det är obehagligt eller "dominansbeteende" :P Så gör mina grisar också.
Mvh Felicia
Allt detta gör mina också :)
till och med min tjocka zita kan få till riktiga skutt!
Hmm, okej.. fast.. nu har jag ännu ett bekymmer >.<
Mitt marsvin försöker bita mig efter jag haft henne i knät i ett tag.. så fort jag sätter fingrarna nära munnen på henne (eller försöker lyfta upp henne) vrider hon huvudet för att bita mig. Visst, jag läste om att marsvin biter mycket när de är små , men verkligen FÖRSÖKA bita mig gång på gång på gång? Gör jag henne arg på något sätt?
#7 Jag har en marsvinshona som är väldigt kittlig, i början när hon kom till mig nafsades hon så fort man nuddade henne på bakdelen, magen, nedanför hakan och vid bakbenen. Nu gör hon det bara om man kommer åt nedanför hakan. Annars brukar i alla fall alla mina grisar tycka om att smånaffsas om man har fingrarna vid läpparna på dem, men absolut inte att de biter med avsikt :P
Mvh Felicia
#8 Ne, naffsa på mina fingrar när dom är vid läpparna det älskar båda två, fast en utav dom börjar verkligen försöka bita mig efter ett tag :S