Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2604 ggr
[findusen]
0

mitt nya djurrum!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag och min sambo flyttat från ettan till en stor tvåa med trädgård :) vi trivs supersupersuperbra! och djuren har fått ett eget rum.. (jag offrade en stor Walk-In-Closet^^)

i översta buren bor Melvin o Vincent och i understa buren bor Elliot o Lasse samt kaninen Lilla Moln som använder deras bur som toalett :) hon går lös i rummet.

t.v bor dvärghamstrarna i ikea-stapeln och t.h bor guldhamstern elsie. hon ska flytta upp o bo ovanför vincent o melvins bur är det nog tänkt….

dom verkar trivas bra i sitt nya rum och det funkar kanon att ha dom där :)

[findusen]
0

elliots lasses o lilla molns lya.

dom har träpellets och halm i sin bur för kaninens päls. det är både bökigt och dyrt med pelletsen så jag funderar på att låta dom allihop gå lösa i rummet och ha en hörna med träpellets bara………. men man lär ju få torka golvet flera ggr om dagen för marsvinen kommer nog aldrig bli rumsrena^^

[findusen]
0

lilla moln älskar sina marsvin o putsar dom noga

[findusen]
0

vincents o melvins lya :)

[findusen]
0

Lilla Moln har mat och vattenskål utanför marsvinsburen för att undvika skit i vattnet :P hon är inte jättemycket i buren, bara när hon äter hö och kissar..

Adina
0

Kul med djurrum, ser bra ut tycker jag :)

Jappeloup
0

ser verkligen (dj)urmysigt ut ;P :D

FeliciaS
0

Vad fint! :) Skulle också vilja ha ett marsvinsrum, men samtidigt vill jag ha dem nära mig :P Fast nu har jag ju inte så många (och inga andra djur) så då får de plats i sovrummet.

Är du inte rädd att Melvin eller Vincent ska ta sig ur buren? Med tanke på att det bara är en burbotten? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[findusen]
0

tack :)

#7 min sambo är lite allergisk mot höet främst och innan hade vi ju dom i sovrummet/rummet i ettan och det blev lite mycket med hö o sånt för hans andning så det funkar bättre nu :) och imed det "bara" är en tvåa så har ví ju dom runt oss och dom tjoar o tjimmar så fort dom hör en :P har alltid dörren öppen när vi är hemma. o kaninen kan gå ut i hallen o köket..

ville först att melvin o vincent skulle gå med kaninen där nere eftersom dom är lugnare, men jag vågade inte låta lasse (som är yngst o busigast) gå där uppe utan buröverdel, och de vill jag inte ha! så det blev att dom två lugna grisarna fick gå där uppe, och dom hoppar inte över. nån gång stor vincent o tittar över kanten efter mat men dom vågar inte hoppa över :) dom har bott i burbotten utan galler hela livet och aldrig hoppat över så oddsen känns inte så stora att dom gör det nu när dom bor så högt upp :P

FeliciaS
0

#8 Ja, det klart :) Lyxigt med egen trädgård också.

Okej :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[findusen]
0

#9 ja nu ska bara en utebur byggas :) (eller två, eftersom grisefisarna envisas med att bråka^^)

Filosofia
0

Fint det blev. :)

Moa-16
0

Dom hoppar väl över där?. Kanske inte så bra att kaninen går med marsvinen;). Men bra med ett djurrum!.

Abico
0

Så fint det blev :)

Hanna 

[findusen]
0

#11,#13 tack :D är nöjd! ska nog försöka mecka ihop ett hamster-aktiveringsskåp av en billlybokhylla el nåt, som kan hänga på väggen :)  kan man mecka med i höst :P

#12 nej än så länge har dom inte hoppat över, och dom har bott i den buren (eller en med lika hög kant) i 2,5 år :)
kaninen har bott med marsvin sen hon var bebis och älskar sina kompisar. när hon bodde i köket och dom i vårt sovrum så rymde hon från köket och sprang raka vägen in till marsvinen o sen var det spån i hela lägenheten^^  hon är försiktig med dom och putsar dom men är bara i buren när hon vill gosa eller äta eller kissa :)