Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 4050 ggr
AnimalLover
0

hur ser ditt rum ut ?

Jaa hur ser ditt sovrum ut ? :D tänkte att det skulle vara lite kul med en sån här tråd :)

Flyttade tråden till rätt kategori. Mvh Felicia - medarbetare

Berlau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite dålig bild, men men :P
Ganska vanligt rum tror jag, vill trägolv, röda överkast, röda gardiner, röd soffa, svart TV, ngr hyllor mm.. ^^

zuperzita
0

There we go :)

queenlinnea
0

haha okej, öhm :)

absence
0

Jag hade svårt att få med hela rummet, men tja, här är väl större delen.

absence
0

Och här är andra delen, hehe :)

Wedi
0

Fina rum alla har! ska ta på mitt me :D

Berlau
0

Ser att några har sina marsvin i rummet, störs ni inte av det på natten? Eller är jag bara lättstörd :P

queenlinnea
0

haha, jag har öronproppar! :)

Rafflan
0

#7 Har alla mina djur på rummet (6 chinchillor, 2 kaniner och 3 marsvin) inga problem alls :D

Berlau
0

#8 Smart! Men vilken sort då? Dom vanliga gula åker alltid ut ur öronen på mig ;)

queenlinnea
0

jag har ett par oranga, finns på apoteket :D som ska se ut som ett ''T'' typ :)

Berlau
0

Haha, okej. Fast just nu verkar mina marsvin må bra i vardagsrummet ^^

queenlinnea
0

haha, okej :)

Stormviskaren
0

Kommer några bilder på mitt rum, jag delar med min lilla syster. ni får ursäkta att de är lite stökigt men ja håller på att gör om för att vi ska bygga ett burskåp.

Stormviskaren
0

Den tavlan med små foton fick jag i 15års present av TRASAN där är bilder på alla marsvinen jag hade just då :)

Rafflan
0

#14 Exakt en såndär vit med plastkanter och öppen ovanpå som du har har jag med :D

Hur många marsvin bor i din den buren?

Stormviskaren
0

Pappa har fixat så Tven står inne i en gadrob :) så kan både jag och syrran se Tven jätte bra och den är inte i vägen :) ovanför är mina marsvins prisrosetter

Stormviskaren
0

sista bilden nu, här kommer jag att bygga burskåpet, de är 120*60 och 170 högt. så de blir 4 st burar :) Ursäkta att de är så stökigt ^^

#16 där bor 2 vuxna honor och 1 unge

absence
0

#7 Jag kan faktiskt inte somna om jag inte hör prasslet i buren på kvällen :P

queenlinnea
0

haha aw (: jag hör prasslet igenom mina öronproppar, haha!

Stormviskaren
0

#7 mina marsvin har lärt sig mina rutiner, dom går och lägger sig och sover när jag gör de. Jag har haft marsvin i mitt sovrum sen jag var 4år så de känns konstigt om man inte hör små prasslet

Berlau
0

#19 Haha, okej. Jag har väl dåliga minnen sedan min hamster bodde i mitt rum.

#21 Okej, skulle vara mysigt, kanske någon gång i framtiden att man kan prova det :)

queenlinnea
0

mina vaknar iaf på morgonen när jag gör det.

på vardagar går jag upp vid 7 så vaknar dom och då är dom hungriga och då piper dom så det står härliga till! Dom väcker min lillebror t.o.m.

Det är otroligt vilket ljud alltså ;)

AnimalLover
0

Vad fint ni hade allihopa :D känns kul att veta att jag inte e den enda som har mitt rum fullt med djur :P

Berlau
0

#24 Hur ser ditt rum ut då? :P

AnimalLover
0

#25 haha , jaadu , det vill ni nog inte se :P  , men jag kan ju ta ett foto om en stund när jag vaknat lite :P

[nadvard]
0

hur gammla är ni alla på den här sidan :)?

[Liinda]
0

Såhär ser mitt sovrum ut lite dålig bild dock men men :)

[Liinda]
0

Andra sidan av rummet, det är så drygt förut hade jag en fin dubbelsäng men nu har jag en enkelsäng för att djuren ska få plats och så hade jag kaninen lös men han kom i "trotsåldern" och började kissa i min säng så jag fick skaffa en till bur också XD

[nadvard]
0

haha okej xD Det måste vara mysigt med alla dessa gosepluttar på rummet.

FeliciaS
0

Mitt rum är helt övertaget av grisarna ^^
De tystnar faktiskt när jag släcker lamapan - jätteskönt :) Det gjorde dock inte mina förra grisar utan de gick omkring, pratade och busade i höet ändå. Är för det mesta väldigt lättväckt men alla marsvinsljud har jag lärt mig sova bort från *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Anette-Anna
0

En del av mitt rum ….

//Anna

Anette-Anna
0

En annan del …

//Anna

Anette-Anna
0

Och den sista delen…

//Anna

queenlinnea
0

gud så fint :)

maaaja
0

#34 - Gud vilket mysigt rum du har (:

/ Maja

fiffiluren
0

Vilka fina rum alla har… Så lite saker och så städade… Jag har inget rum så jag kan inte visa nån bild på det. Har just nu marsvinen på golvet i vardagsrummet, men dom verkar trivas där också. Brukar ha dom i källaren men när jag var ensam hemma nån vecka så fick dom flytta upp, och sen blev dom kvar här.

#2 har du marsvin i den lilla buren? Undrar bara…

Anette-Anna
0

#36 Tack så mycket! :)

Moa-16
0

Har nog visat mitt rum i en anna tråd. Fina rum ni har;)!.

#15 Har du marsvin i den där hamster buren?. Och i plast lådan?.

fiffiluren
0

#39 om du tittar på de andra bilderna så ser du att "hamsterburen" är en 100*50 bur. Inte en sån där liten.

Moa-16
0

#40 Nja det ser jag inte.

Emelie-E
0

Här är mitt rum =)

absence
0

#42 Åh, vilken härlig säng! :)

Rafflan
0

#41 du menar lådan längst ner till höger på bilden i #14 va?

För på #15 ser du ju bara en kant av en bur och i #14 ser du hela den buren som är 100x50.
Men i #14 finns det även en liten plast låda och jag tror inte den lådan är 100x50 ;P

Emelie-E
0

#43 Tack =)

Moa-16
0

Jo jag menar lådan också. Men jag tycker även att en sån bur med plast kanter är en hamsterbur. Dom är så små små;/.

Rafflan
0

#46 du tror den på bilden är en maxi duna eller en vanlig duna-marsvins bur. Det är det inte. Dom du tänker på är 75x45 och 80x50. Tror aldrig du har sett en sån bur hon har på bilden IRL ;)

du blandar ihop dom, det där är den största varianten av duna-liknande bur och lagom till 2 små marsvin ;)

Moa-16
0

#47 Jag tycker att 100x50. Är litet för två marsvin;). Ungar ok,..,.

Tina
0

Citerar det som står under Bostad på SMF hemsida "Ett vanligt burmått i zooaffärer är 100x50 cm och de blir en bra marsvinsbostad."

Och de är väl något kunniga när det gäller marsvin ;)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Moa-16
0

#49 Desto större ju bättre;). Marsvin gillar ju att röra sig. Att det är lagligt är en helt annan sak. Man vill väl ge sina marsvin det bästa. Hoppas jag. Marsvinensliv är buren. (mer eller mindre). Det är där dom är mer än halva sitt liv (Mer eller mindre). Så varför inte ha en stor bur?. Plats ok, skyll på det. Men det gäller ju marsvinets bästa;).

[Liinda]
0

Det här är en tråd om hur rummen ser ut inte om vilka burmått ett marsvin gillar..

Abico
0

Vänligen håll er till trådens ämne.

Hanna 

Fiona
0

#42 Gud vilket fint rum :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emelie-E
0

#53 Tack! Glad