Någon här som föder upp marsvin?
ÄR det någon här spom föder upp marsvin? Jag har fött upp förut, men pga av flytt så avvecklade jag.
Nuj funderar jag på att börja igen. Det blir ingen storkalighet bara ett par kullar per år. Tänkte försöka skaffa ett litet nätverk av uppfödare så man vet var man ska leta hane osv.
ÄR ni uppfödare får ni gärna beskriva er och er verksamhet. Skciak gärna länk till hemsida om ni har någon.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Underlättar lite om du skriver vad för ras du är ute efter 
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Kan inte du berätta om vad du födde upp för ras förut? Ställde du ut?
Ida, SMF 303 Idefix här i alla fall. :) Föder upp långhår och försöker framför allt få fram texel och merino, men det blir en hel del andra raser på vägen. Har även startat upp en litet pytteprojekt med chokladbaserade agoutis. Hemsida: http://www.timotej.se/idefix

Jag är främst ute efter sheltiesar och lite texel. Födde upp sheltie, korthår och rex förut, men ställde inte. Bara för sällskap alltså. Ska börja ställa nu så fort jag "får" då ena honan är med ungar och bebisen för liten…
Jobbar för att komma igång med min småskaliga avel på self och english crested dark eyed white, men det går rätt trögt eftersom utbudet av avelsdjur är ganska smått. På min hemsida kan du läsa lite mer.
Hanna
Jag föder upp en del pet-kullar och höll förut på med rex. Nu har jag dock inriktat mig på att förbättra den nya rasen ridgeback. Mitt tilltänkta uppfödarprexif är Binaji's. Kika på min hemsida för att se mer :) *Binaji's* Marsvin
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Försöker också starta uppfödning, men för att få regga sig som uppfödare så krävs lite arbete :P