Klippa långhårigt marsvin?
Hej:)
Mitt ena marsvin Ruffsen han är långhårig och får kiss i pälsen (baddade han för några dagar sedan), nu har han väldigt lång päls så jag skulle vilja klippa den men jag vet inte hur jag ska klippa. Är det någon som vet hur jag ska klippa honom?:)

Jag klipper med bakdelen på våra sheltiesar. Ska du inyte ställa ut dem så kan du gott klippalite. Ta det som hänger ner för långt bara.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Det finns inga regler utan klipp som du vil ha det. Om det blir lite tokigt så gör det inget utan pälsen växer ut igen. :)
Här är en gammal bild på min Sheltieflicka Sera. Klippte henne rätt kort för det mesta, det trivdes hon i minsann :) Men det är bara att ta fram saxen och klippa.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det är bara att klippa lite på känns sådär. Jag brukar börja med att klippa en liten bit runtom men oftast visar det sig sedan att jag skulle vilja ha det kortare ändå och då tar jag ytterligare runtom marsvinet. Avslutar med att jämna till det. Sen vet jag inte hur det är på din pojke men på min lunkaflicka så måste jag även klippa på magen och runt könet eftersom hon annars kissar ner sig.
Och när jag klipper använder jag en vass kökssax, viktigt att den inte är det minsta slö för då luggas det.
Hanna
Ok tack för alla tips:)

#6 Öhh! Vilket är marsvinet och vilket är pälshögen?
fniss, var bara tvungen att tetas.
Marsvin 4-ever
.
#8 - Högen med huggtänder är Irma ;)
Hanna

#9 Visst tusan det borde jag ju begripit. Kram på dig från mig o Ella.
Marsvin 4-ever
.

#6 Skithärlig bild :P den gjorde min dag lite ljusare :P
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Nu har jag klippt honom blev superbra:) Han är såååå stilig xD
#12 - Du får visa en bild :)
Hanna
Har inte knäppt någon men fixar det imorgon:)