Dutch = Holländer tecknad?
Vad heter denna teckning på marsvin på Svenska?
Såg en hane på Valbo zoo i Gävle med den teckningen i svart och vitt, han såg väldigt bra tecknad ut, då båda sidorna var identiska, kan tillägga att jag blev sugen på att köpa honom och en rödvit hane som han gick med.
Har tyvärr inte plats just nu för marsvin annars hade de lätt fått följa med mig hem. Har haft marsvin förut så jag vet ju vad det innebär, älskar deras kuttranden
Den heter dutch. Marsvinsfärger, raser och teckningar har engelska namn.
Som godisgrisen säger så heter teckningen dutch :)
Skulle vilja säga det också att om du såsmåningom skaffar marsvin igen så rekomenderar jag dig starkt att köpa från omplaceringshem, privatperson eller uppfödare. Djuraffärers smådjursförsäljning, bakom vilken det många gånger ligger grossistavel, vill man inte stödja. Alltför ofta får man heller inte bara med sig marsvin hem utan diverse Ohyra från djuraffärerna.
Hanna
SMF 304 Sommarnattens föder upp dutch i black/red/buff, om du i framtiden ska skaffa marsvin och fortfarande är sugen på dutch.;)
Tack för färghjälpen
Föder ju själv upp hamstrar i liten skala, så jag vet hur viktigt det är att hålla sig med bra djur även om de bara är till sällskap, så självklart tittar jag efter lämpliga uppfödare när det blir aktuellt
Tycker ju dessutom att uppfödarfödda marsvin har så himla söta runda huvuden.
Kan ju oxå meddela att marsvinshonan jag hade var dräktig när jag köpte henne, trots att hon inte var så gammal, av hennes storlek att döma max 8v. Hon blev blind vid 1 års ålder och dog vid 4år, det säger en del om kvalitén zoodjur tycker jag.
Kan ju säga att jag blev väldigt ledsen då jag förväntat mig att hon skulle leva 7-8år.
#3 Tack för tipset.
Skaffar jag marsvin i framtiden ska det vara 2 honor och burens mått ska vara 150x70x63.