Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 441 ggr
ellenbellen
0

blir marsvinsägare i vinter!

över vintern ska jag ta han dom några marsvin,
jag vet inte än vilka det blir, hur många eller så.

något spec jag ska tänka på? (:

/Ellen (:

Moa-16
0

Hur länge ska du ha dom?. Varför vet du inte hur många?.Jo, mycket man ska tänka på. Att ge dom C vitaminrika grönsaker tex!. Men läs artikelarna här på MIF vet ja;).

Filosofia
0

Kul att du ska skaffa marsvin! Det finns massor att tänka på, t.ex. hur de bor, vad de äter, friskvård, etc., och eftersom du har tid på dig tycker jag att du ska läsa på så mycket du kan om marsvin och deras skötsel innan de kommer! :) Rekommenderar bl.a. artiklarna och inläggen här på sajten. Du kan ju börja med Skaffa marsvin. En väldigt bra bok som pedagogiskt beskriver det mesta man bör veta är Mitt husdjur marsvinet (2006) av Mia Winge. Kan köpas via nätbokhandeln och lär även finnas på de flesta bibliotek. En informativ hemsida om marsvin är annars Humlans marsvin. Lycka till!

emelie92
0

Det viktigaste är att marsvin ska minst vara två stycken, man får alltså inte ha ett marsvin ensamt. Sedan så ska marsvin alltid ha hö i buren och marsvin behöver ingen saltsten i buren.

ellenbellen
0

#1, jag vet inte hur många det är, för en tjej jag känner har bara tillgång till uetburar, och då ska jag ta några marsvin på vintern inomhus. vi har planerat dethär innan så skäll inte på mig nu :)

så jag kommer ju ha dom tills det blir väder att ha dom ute igen :)
eller det är inte ute, utan i en stuga utan isolering :)

#2, tack för tipsen! :D

#3, jo minst två kommer jag ha! :D

/Ellen (: