Nytt burbygge...igen
Ja nu när tjejerna plötsligt blev tre kändes den nya fina bokhylleburen för liten. Så idag byggde jag och tålmodige sambon ny bur…igen. Vi behöll den "gamla" (hm 3 veckor gamla) bokhylleburen och lade till en extra bokhylla som vi klädde i vaxduk. Fint tyckte vi och tjejerna som nu fick mer plats att busa på.
Medan vi sågade i deras hem fick tjejerna roa sig i hönsgården (den utan höns naturligtvis) och hade det hur skönt som helst. Imorgon blir nästa projekt att ta itu med bygget av den supersäkra ute-gården (byggt i en fd. hundrastgård) återkommer med bilder därifrån.
Nya buren, Scarlet och Chimera undersöker. Snorfröken busar i höhögen.
Fin bur och fina marsvin! =D

superfina burar med häligt mycket space å springa på å underbara solande skinnytöser!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hehe snart har du 10 honor boendes i buren ;)
Och idag blev ute-buren klar. Nu har tjejerna en uteplats på 4*2,5meter! En rejäl bur som från början var hundrastgård. Jag har klätt gallerväggarna (gunnebostängsel) i finmaskigt hönsnät och byggt tak av presenning, ca:1 meter av busen har dessutom plasttak som håller även för riktigt dåligt väder.
Som golv har de först en markmatta, sedan jord och sedan lite halm. Nästa år skall det planterad gräs.
grisar i paradiset.

Jättefina burar, de ser så små ut i dom där jätteinhägningarna:)
Du tar fantastiskt fina bilder på dom.

Paradiset!;)
Åh vad fint de har det :) Längtar tills den dagen jag flyttar hemifrån till ett ställe där jag har möjlighet att göra lika fina inne- och uteburar till mina grisar :D

jätte fina burar :D
Verkligen fint du har gjort åt dem! :) Skinnyflickorna ser verkligen ut att trivas, skönt att de har fått komma till ett så bra hem! De och Scarlet trivs fortfarande bra tillsammans? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#16, Jadå de har blivit jättebra kompisar och ligger helst och myser alla tre i samma hus…trångt! Scarlet har levt upp och blivit med social eftersom skinnytöserna är så framåt. Vi är otroligt förtjusta i dem 

Väldigt fint! När kan man skicka marsvinen på sommarbete? :D
Oh, så stort och härligt :) Vilken lyx!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Oj! 
Det där var INTE dåligt! Herregud.. Det är är ju himmelriket för marsvin!

kan bara hålla med alla andra, verkligen jättefint :)
Vad härligt det ser ut! Där får dom verkligen busa av sig =)
Va fint :) Hur stora är burarna?
Hur har du fäst vattenflaskan förresten (alltid intressant att se hur bokhyllebyggare gör då detta inte är helt lätt), eller är det bara jag som är blind och inte ser den? ;)
Mvh Felicia
#24, Du ser rätt, Jag har ingen vattenflaska. Hade det de första veckorna men upptäckte snart att marsvinen drack bättre ur skål så sedan länge tillbaka har jag vattenskål. Känns lättare att hålla ordentligt ren också än flaskor.
#25 Jaså, okej ;) Har aldrig sett marsvin dricka ur skål faktiskt, du som är fotograf kanske lyckas fånga det på bild? :)
Mvh Felicia
Jätte fina burar! :), nu blir man ju sugen på att bygga ut bokhylleburen här hemma :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Jättefina burar, marsvinen måste verkligen vara lyckligt lottade ;)

Superfina burar!
Tänkte bygga en själv, någon som har någon bra beskrivning? :):)
ursäkta jag snor lite tråd, ville bara visa #24 hur jag fäst min flaska! har köpt en flaskhållare till cykel som jag sedan fäst fast med ståltråd i den där skenan. finns säkert bätte o snyggare sätt att fästa, men detta var enkelt :P har även satt en extra ögla med ståltråd så flaskan sitter bättre.
för övrigt så har du superfina burar till dina grisar! verkligen :) är något avundsjuk…. (eller mina grisar är det iaf:P) smart med hundkorgen som hus :)